
AJONEUVOVEROON KOROTUS
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Niin ne hinnat heittelee, täällä Kaakkois-Aasiassa Saab 9-3SS Aero (huom 2,0TS) n. 67000€, Nissan Frontier 4WD n. 14000€. Ko. autoja ei voi toki verrata keskenään. Pääsääntöisesti kaikki japsimerkit puoli-ilmaisia, verrattuna Suomen hintatasoon.makri kirjoitti:Uusien autojen hintoja veroineen päivineen täällä (Kanadassa) ja kotosuomessa:
Amerikkalainen "auto"
Chrysler Sebring 2.4l: 16 500 EUR vs. 27 990 EUR (1.7 x)
Japsikippo:
Toyota RAV4 i4: 21 000 EUR vs. 36 600 EUR (1.7 x)
Bajerilainen:
BMW 525i: 42 000 EUR vs. 59 000 EUR (1.4 x)
Saabas:
9-3 SC Aero: 31 000 EUR vs. 51 100 EUR (1.6 x)
Jonnekkin sitä rahaa siellä uppoaa.

Hyvä ystävämme liikenne ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri "höylä" pursiainen.
Eli puolet viidesosasta -> kymmenen prosenttia tulee siis henkilöautoliikenteestä. Paistaa rahan lypsääminen niin pahasti läpi, ettei mitään järkeä.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jihuu! Siivotaan vaan pois kaikki varattomat, saastuttajat, turhaan ajajat ja muut mummot pois tieltä
Onneksihan minä itse olen jotain aivan muuta kuin palkkatuloilla toimeen tuleva yksityishenkilö pitkien etäisyyksien maassa. Pelastukseni tosin taitaa olla se, etten tarvitse henkilöautoa niitä palkkatuloja kerätäkseni.
Ja on se muuten perkele. Just laskin, että jos nykyisen käyttöauton tankkaamiseen pistäsin kaikki nettotuloni, niin saisin keskimäärin tankata kerran jokaisena kuukauden työpäivänä tankin täyteen v-poweria. Ja autoilu on vielä liian halpaa

Onneksihan minä itse olen jotain aivan muuta kuin palkkatuloilla toimeen tuleva yksityishenkilö pitkien etäisyyksien maassa. Pelastukseni tosin taitaa olla se, etten tarvitse henkilöautoa niitä palkkatuloja kerätäkseni.
Ja on se muuten perkele. Just laskin, että jos nykyisen käyttöauton tankkaamiseen pistäsin kaikki nettotuloni, niin saisin keskimäärin tankata kerran jokaisena kuukauden työpäivänä tankin täyteen v-poweria. Ja autoilu on vielä liian halpaa

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ja maksajiakin taitaa olla pikkuisen enemmän?Jamppa kirjoitti: Hyvä ettei itku tule kun noita kanadan ja saksan hintoja katsoo. ja saksan käyttömaksuja. Siellä autot maksaa paljo vähemmän kuin täällä, ja käyttömaksukin on paljon pienempi kuin täällä. No onhan niillä kyllä paremmat palkatkin siellä. JA taitaa eläminen kuten ruoka yms olla vielä halvempia.
Eihän tässä nyt ole mitään uutta. Se on kuulkaa ihan v*tun sama kuka siellä hallituksessa istuu tai kansanedustajana niin samaa paskaa se on autoilun kannalta vuodesta toiseen.
Onneksi työmatka lyheni 20 km:stä 2:een niin polttoainekulut pienenivät huomattavasti kun voi pyörällä sotkea eikä mene kuin 5-8 minuuttia.
ai että pienen maan pitää kerätä verorahoja yhtä paljon kuin isommankin maan?rälläkkä kirjoitti:Ja maksajiakin taitaa olla pikkuisen enemmän?Jamppa kirjoitti: Hyvä ettei itku tule kun noita kanadan ja saksan hintoja katsoo. ja saksan käyttömaksuja. Siellä autot maksaa paljo vähemmän kuin täällä, ja käyttömaksukin on paljon pienempi kuin täällä. No onhan niillä kyllä paremmat palkatkin siellä. JA taitaa eläminen kuten ruoka yms olla vielä halvempia.
Eihän tässä nyt ole mitään uutta. Se on kuulkaa ihan v*tun sama kuka siellä hallituksessa istuu tai kansanedustajana niin samaa paskaa se on autoilun kannalta vuodesta toiseen.
Onneksi työmatka lyheni 20 km:stä 2:een niin polttoainekulut pienenivät huomattavasti kun voi pyörällä sotkea eikä mene kuin 5-8 minuuttia.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Voi v....Ei tietenkään tarvi saatana. Eihän se olisi mitenkään mahdollista, hä?Jamppa kirjoitti:
ai että pienen maan pitää kerätä verorahoja yhtä paljon kuin isommankin maan?
Tarkoitin, että Saksan käyttömaksujen suuruuteen mitä todennäköisimmin vaikuttaa suuri maksajien määrä. Ja taitaapa vielä tietulleistakin tulla tuloja ihan kivasti.
Onko Saksassa tietullimaksuja?rälläkkä kirjoitti:Voi v....Ei tietenkään tarvi saatana. Eihän se olisi mitenkään mahdollista, hä?Jamppa kirjoitti:
ai että pienen maan pitää kerätä verorahoja yhtä paljon kuin isommankin maan?
Tarkoitin, että Saksan käyttömaksujen suuruuteen mitä todennäköisimmin vaikuttaa suuri maksajien määrä. Ja taitaapa vielä tietulleistakin tulla tuloja ihan kivasti.
Ei varmasti mikään huono ajatus kunhan muistavat, että vanha mutta vähäpäästöiseksi rekkariin merkitty auto menee siinä missä uudetkin vähäpäästöiseksi merkatut.
En nyt tällä tarkoita sitä, että vanha saastuttaa samaa kuin uudempi vaan sitä, että kerran jo vähäpäästöiseksi "leimattu" pysyisi vähäpäästöisenä ja sitä myöten yhden vertaisena uudemmankin kanssa, myös jatkossa.
Entäpä vanha auto johon on laitettu vähäpäästöisen moottori? Onko se edelleen korkeammalla verolla vai laskeeko sen vero, kun kerran päästöjäkin on laskettu?
En nyt tällä tarkoita sitä, että vanha saastuttaa samaa kuin uudempi vaan sitä, että kerran jo vähäpäästöiseksi "leimattu" pysyisi vähäpäästöisenä ja sitä myöten yhden vertaisena uudemmankin kanssa, myös jatkossa.
Entäpä vanha auto johon on laitettu vähäpäästöisen moottori? Onko se edelleen korkeammalla verolla vai laskeeko sen vero, kun kerran päästöjäkin on laskettu?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suomeen tuskin saadaan luotua Saksalaista autonhankintakulttuuria, jossa jokainen tietää paikkansa ja toimii sen mukaan... sosiaaliluokka sanelee sen millä autolla on sopivaa ajaa. Työnjohtaja ei osta Audia vaikka rahaa riittäisikin jos oma pomo ajaa Audilla vaan hän ostaa kiltisti ison Opelin tai Volkkarin, asentaja ei osta isoa Opelia tai Volkkaria vaan tyytyy Astran tai Golfin kokoluokkaan.
Suomessa on pitkän aikaa vallinnut kehityssuunta joka ei edesauta sitä että autoilijan sosiaaliluokan voisi päätellä autosta... siihen on saatava muutos... ei yksinkertaisesti ole sopivaa että tavallinen kansa pääsee käsiksi edes vanhoihin Volvon ja Saabin tasoisiin autoihin. Perusduunari on saatava vaikka verotuksellisin pakottein ymmärtämään että hänen osansa on tyytyä luotettavaan harmaaseen Volkswagen Corollaan ja maksettava siitä itsensä kipeäksi.
Ne jotka eivät pysty hankkimaan uutta harmaata Volkswagen Corollaa, johon rahat juuri ja riittävät kun syö vain kaurapuuroa kolmena päivänä viikossa, kulkekoon muun yhteiskunnan kuona-aineksen kanssa julkisilla kulkuneuvoilla... itsehän ovat ahdinkonsa aiheuttaneet. Turha inistä mistään maalla asumisen vaikeuksista, ei muka ole joukkoliikennettä... mikä pakko siellä maalla on asua... Helsingissä on tarjolla runsaasti määräaikaisia osa-aikaisia työpaikkoja, joissa voi jopa saada 20h/viikko sopimuksen ja tuntipalkkakin saattaa olla huikeat 8,5€/h. Kuka edes haluaa asua missään metsässä kun tarjolla on mainioita 70-luvun betonielementtilähiöitä, jotka tarjoavat värikkään ja monikulttuurisen asumismahdollisuuden edullisissa ja laadukkaissa kaupungin vuokra-asunnoissa.
Eipä tähän oikein muuta osaa sanoa kuin että jokainen kansa saa sellaiset johtajat kuin ansaitsee... näin on aina tapahtunut tulee aina tapahtumaan.
Valistunut diktatuuri on aina parempi vaihtoehto kuin perkeleen tyhmien äänestäjien toteuttama demokratia.
Suomessa on pitkän aikaa vallinnut kehityssuunta joka ei edesauta sitä että autoilijan sosiaaliluokan voisi päätellä autosta... siihen on saatava muutos... ei yksinkertaisesti ole sopivaa että tavallinen kansa pääsee käsiksi edes vanhoihin Volvon ja Saabin tasoisiin autoihin. Perusduunari on saatava vaikka verotuksellisin pakottein ymmärtämään että hänen osansa on tyytyä luotettavaan harmaaseen Volkswagen Corollaan ja maksettava siitä itsensä kipeäksi.
Ne jotka eivät pysty hankkimaan uutta harmaata Volkswagen Corollaa, johon rahat juuri ja riittävät kun syö vain kaurapuuroa kolmena päivänä viikossa, kulkekoon muun yhteiskunnan kuona-aineksen kanssa julkisilla kulkuneuvoilla... itsehän ovat ahdinkonsa aiheuttaneet. Turha inistä mistään maalla asumisen vaikeuksista, ei muka ole joukkoliikennettä... mikä pakko siellä maalla on asua... Helsingissä on tarjolla runsaasti määräaikaisia osa-aikaisia työpaikkoja, joissa voi jopa saada 20h/viikko sopimuksen ja tuntipalkkakin saattaa olla huikeat 8,5€/h. Kuka edes haluaa asua missään metsässä kun tarjolla on mainioita 70-luvun betonielementtilähiöitä, jotka tarjoavat värikkään ja monikulttuurisen asumismahdollisuuden edullisissa ja laadukkaissa kaupungin vuokra-asunnoissa.
Eipä tähän oikein muuta osaa sanoa kuin että jokainen kansa saa sellaiset johtajat kuin ansaitsee... näin on aina tapahtunut tulee aina tapahtumaan.
Valistunut diktatuuri on aina parempi vaihtoehto kuin perkeleen tyhmien äänestäjien toteuttama demokratia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5


Näinhän sen olla pitää. Ei muuta kuin Saabit myyntiin, alkuun joku jos vois vaihtaa nuo meidän ajoneuvot Corollaan. Sähkömiehellä mitään Saabeja tarvi olla. Ja verotus semmoseksi, että köyhät ei aja yli 1,4l koneisilla ettei maailma saastu.
Ostan Fiat 500:n 1,2 koneella seuraavaksi autoksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Ha, ei sillä hallituksella ole taaskaan mitään merkitystä.rälläkkä kirjoitti:Eihän tässä nyt ole mitään uutta. Se on kuulkaa ihan v*tun sama kuka siellä hallituksessa istuu tai kansanedustajana niin samaa paskaa se on autoilun kannalta vuodesta toiseen.
Asiaa ajavat VIRKAMIEHET, joku idiootti kansliapäällikkö, jonka mielestä prosentin puolikkaalla pelastetaan maailma.
Perskeles kun noita virkamiehiä ei voi edes äänetämällä saada ulos kolostaan.
Se siitä Demokratiasta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."