Kerro saappaasi elämän kerta!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

900 Aeron historiikki

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Saab 900 Aero, 2.0 turbo, vm. 1985, musta combicoupe beigellä nahkasisustuksella
- kaikki varusteet

Ostin aeron Kuusankoskelta toiselta klubilaiselta, joka oli auton toinen omistaja. Terveisiä vaan Jarmolle joka siirtyi Porsche-merkin pariin, soitto jatkuu täällä komeesti 8)

Alunperin musta aero lähti Oulusta tax-free autona Libanoniin 1. omistajan matkassa. Libanonissa eivät tunteneet Saab automerkkiä, joten kuulemma rekisteriotteeseen merkittiin sen takia "Scania Sport". Näitä dokumentteja minulla ei vielä ole itselle hankittuna, mutta tarkoitus on jossain vaiheessa pyrkiä näitäkin saamaan käsiin. Tarina, oli sitten legenda tahi ei, on ainakin minua lämmittänyt kylminä talvi- ja talli-iltoina - ja on sitä kiva kertoa muillekin :)

Mielessä autoa on tuunattu todella paljon - mutta kiusaus on pysynyt kurissa sillä, (oiva tekosyy samattomuudelle) että olen halunnut myös samaan aikaan pitää aeroa mahdollisimman alkuperäiskunnossa. Nyt siihen on vaihdettu 9-3:n sähköpenkit eteen, ja juuri tänään! ostin siihen kauan himoitsemani ja hakemani alkuperäisen aeron takaspoilerin. Myös aurinkolippa on tulossa kattoikkunan päälle. Lippaa on tarkoitus tuunata hieman tummemmaksi jotta ei aurinko häikäse kun luukku on auki.

Modattu apc on hankittu, ja ahtopainemittari on ollut autossa kiinni, samoin myös raahattavan mallinen 90-lukulainen GSM-puhelin.

Tapahtuu lähiaikoina: Kun toisesta projektiautosta vapautuu parempikuntoinen orkkis-turboahdin, niin sitten se heitetään aeron keulalle. Alkuperäisenen kun vinkuu aika lailla, onhan sillä ajettukin jo sellaiset 385tkm... Kytkin on myös menossa vaihtoon. Alkuperäisen tilalle tulee kevyt-tuunaus eli uudemman turbosaabin 228mm kytkin ja paineasetelma, kera sopivan vauhtipyörän.

Soitto jatkuu... Koskaan ikinä never ever en aeroani tahdo myydä.

t.Kimmo Koo
Viimeksi muokannut a9000, Ti Heinä 24, 2007 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Aero wagonin -00 historia. Suomalainen kaveri haki tämän Milanosta n.2-3 vuotta käytettynä (ostettu paikallisesta Saab liikkeestä 40tkm mittarissa) ja ajoi Suomeen. Auton etsinnässä auttoi kuulemma privaatisti miehen siellä asuva kaveri joka etsii työkseen tuontiautoja suomalaiselle autoliikkeelle. 2. omistaja ajeli autolla vuoden verran n. 25tkm Suomessa jonka jälkeen itse ostin sen. Tällä hetkellä ajettu 113tkm. Autoon on tehty näitä samoja remontteja mitä 9-5:n tyyppivikoihin voi täältäkin lukea kuuluvan, ei oikeastaan mitään muuta. Autoa on huollettu "yli tarpeen".
Italiassa ollut papereiden mukaan ollut autolla yksi omistaja, joka oli myyjän kuuleman mukaan suivaantunut tähän yksilöön sen vuoksi että markkinoille tuli silloin se facelift. Vaihtoi auton siis sellaiseen. Auton mukana tuli myös joku ensimmäisen omistajan ajoneuvovakuutustodistus jossa on mainittu herran muutkin ajoneuvot, Rover S ja Lexus LS.
Oliko aero wagon perheen ykkös, kakkos vai kolmosauto, sitä ei tarina kerro. :wink:
9000CS 2,3
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Saab 9-3 Aero 2000 Hopea metalli
Ostin vanhalta insinööriltä.
Ostettu ruotsissa joltai firmalta ja kyseinen henkilö toi muutto autona.
Itse maksanu 14.5k autosta.
Olen laittanut BSR Stage 3 Ja 2.5" suoraputki loppupäässä. Eli ei vaimenninta. (Thyyning Äänet)
Penkis 264hp/456nm.

Pitäisi vielä vaihtaa DI koht ja sen sellast.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin