kanssa-autoilijat...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: kanssa-autoilijat...

Viesti Kirjoittaja pocky »

wesku kirjoitti: Autobahneilla ihan tavallinen tilanne että rajoituksettomilla osuuksilla vasemmalla kaistalla nopeus 0 km/h. Olisiko suomalaisille todellakin mahdotonta hahmottaa jo 70 km/h nopeusero ? No siltä joskus näyttää kun ihmettelee lähes jokapäiväisiä peräänajoja Ikean viereisellä suoralla Espoossa joka on yleensä ensimmäinen paikka jossa Turun motarin liikenne aamulla pysähtelee.
Joka aamu kun töihin ajan siitä, niin voin kertoa että se tökkäsee ekan kerran Tuomarilan rampin kohdalla ja toisen kerran Kehä II:n kohdalla.
Sitten onkin se ramppi Kehä I:lle ihan oma juttunsa ;)

Sitä en ymmärrä miten tuo Tuomarilan kohdalla menee tukkoon.
Iskeekö joku siellä jarrut pohjaan kun joku tulee rampilta liian hiljaa eteen ja sieltä sitten syytää jatkuvalla syötöllä jotain autoja jotka ei mitenkää saa 100km/h mittariin että voisi liittyä mukaan liikenteeseen kuten pitää.

Pitäis varmaan joskus kuudelta aamulla mennä passiin katsomaan kuka saatana siellä sen suman saa aikaan.
#3431
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: kanssa-autoilijat...

Viesti Kirjoittaja wesku »

pocky kirjoitti:.....syytää jatkuvalla syötöllä jotain autoja jotka ei mitenkää saa 100km/h mittariin että voisi liittyä mukaan liikenteeseen kuten pitää.
Kts. esim http://www.tiehallinto.fi/alk/liikenne/ ... _7vrk.html

Arkiaamuisin liikennemäärät jopa lähemmäs 4000 autoa tunnissa eli vaikka ajettaisiin kahta kaistaa tasaisesti on keskimäärin alle 2 sekunnin välit. Kyllähän tuolla liikennemäärällä väkisinkin liittymäkohdissa liikenne hidastuu. Lisäksi turha kaistanvaihtelu aiheuttaa häiriötä, ruuhkassa pitäisi useampien pysyä vasemmalla riippumatta siitä mitä perääntunkijaa sattuu olemaan takana.

Pysähtyneessä jonossakin kilometrille mahtuu yleensä vain korkeintaan hiukan toistasataa autoa. Yleensä ei sitäkään koska jostain syystä näyttää siltä että motaripysähdyksissä jätetään jopa autonmitta väliä, paljon enemmän kuin liikennevaloissa. Kilometrin pysähtynyt jono vastaa siis korkeintaan parin minuutin pysähdystä joten mistään vakavasta ongelmasta ei tosiaan ole tuossa kohdassa ajallisesti kyse.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: kanssa-autoilijat...

Viesti Kirjoittaja dimebak »

VVV kirjoitti:
pocky kirjoitti: Me tarvitsemme selvästi ns. autobahn-kaistan moottoriteille missä sitten saa painaa kaasua niin että tankissa käy vain pyörre :twisted:
Eikä itse asiassa välttämättä edes huono idea. Tosin suomalaiset tuskin tottuvat ajatukseen ja joku siirtyy tuolle kaistalle köröttelemään 90km/h jonkun tullessa takaa 160km/h. Idea sinänsä ihan kehittämiskelpoinen, vaikka vitsinä sen luultavimmin laitoitkin. :)
Noihin riittää jo normi kiihdytyskaistatkin.

nimim. vittuako se patu seisoo siinä edessä vaikka sataa pitäis jo ajaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin