Koeajolla 9-5 Aerolla vm 01

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Koeajolla 9-5 Aerolla vm 01

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mutta täytyy sanoa rehellisyyden nimissä että kyllä tuo tonnari on parempi ajaa ja ohjaus/kytkin/voimansiirto toimii jämäkämmin tonnarissa, vaikka 9-5 oli kirjan mukaan asiallisesti huollettu.
Osittain voin ollakin kanssasi samaa mieltä 9000 vs 9-5:stä, mutta nimenomaan ohjaus/kytkin/voimansiirto tonnarissa täysin uusilla osilla on epämääräinen. Eritoten voimansiirto/kytkin yhdistelmä. Ei tarvi kummoista Corollaa, että vaihteisto on napakampi ja toimii tarkemmin. 9000:ssa heiluu kone/laatikko paketti huomattavan paljon kovissa kiihdytyksissä. Siihen jos vielä vanhat tuet ja puslat niin kyllonhyvä.

9-5 kärsii ihan samoista asioista. Molemmissa autoissa vaihteensiirto on tiukka kuin lusikka puurossa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saabisti-76
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Itsellä oli pari tonnari ennen nykyistä 9-5, mutta itse en koskaan jotenkaan päässyt sinuiksi tonnareiden kanssa ja ne molemmat olivat n. vuoden päivät käytössä, kunnes menivät kiertoon. Femma on miellyttänyt paljon enempi ja eikä vielä ole tullut minkäänlaista mielitekoa vaihtaa mihinkään ja tuo nyt sentään on jo vanhentunut alla 1,5 vuotta. Vikoja kaikissa on ollut lähes tasapuolisesti, mut sehän kuuluu tähän sairauteen. Jos kakkosautolle olisi tarvetta, nii palaisin aikaan ogsatkut. Niitäkin aikoinaan oli pari kappaletta ensi autoina, mutta niillä oli vähän surullinen kohtalo molemmilla.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tuollaiseen vanhan auton (-01 9-5 aero) ajokäytökseen vaikuttaa pitkälti myös mitä mm. alustalle on tehty. Esimerkiksi tuon ikäisessä autossa, jos ei puslia, iskareita tms. ole vaihdettu, voipi ajonautinto olla hyvin kyseenalainen.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Saabisti-76 kirjoitti:Itsellä oli pari tonnari ennen nykyistä 9-5, mutta itse en koskaan jotenkaan päässyt sinuiksi tonnareiden kanssa ja ne molemmat olivat n. vuoden päivät käytössä, kunnes menivät kiertoon. Femma on miellyttänyt paljon enempi ja eikä vielä ole tullut minkäänlaista mielitekoa vaihtaa mihinkään ja tuo nyt sentään on jo vanhentunut alla 1,5 vuotta.
Mielenkiintoinen huomio muuten....vaikken nyt tiedä millä tavalla tuon "sinuiksi" pääsemisen tarkoitit mutta.. :) Itse voisin sanoa samalla tavalla nyt kun tuota rupesin vähän ajattelemaan.. Ja tarkoitan silloin itse tätä "ajogeometriaa" ja tunnetta vai miten sen nyt sanoisi, eli ohjaus/pedaalit/vaihteisto -tuntuma. Yhteistä kaikkien tonnareitten kanssa (autom./manu) oli kyllä minulla se että koskaan ei vaan tuntunut oikein hyvältä ja oikealta. 9-5:nen taas sopeutuu käsiin hämmästyttävän nopeasti, ja tuntuu täydelliseltä. (Tai no lähes ainakin..! :lol: )
Vastaa Viestiin