Saabikas kirjoitti:Mistä syntyy ajatus, että minähän täällä määrään kuinka kovaa ajetaan ?
Sitä on vaikea sanoa. Se, että syyllistää jotain tulee mielestäni siitä, että joku poikkeaa siitä mitä laki ja säännöt sallivat. Eli, ajoit keskituntinopeudella 102, vaikka olisi saanut ajaa 120km/h. Edellä oleva ei päästänyt ohi. Eli, se edellä ajava teki semmoista, jota ei odoteta ihmisen tekevän. Oletus luonnollisesti on, että motarilla ajaessa toinen ns. kiinni, edellä oleva väistää, kuten myös allekirjoittanut tekee.
Sitten on ihmisiä, joille on aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa, jos joku ajaa vanhalla autolla ohi. Useampaan kertaan olen huomannut, että ajaessa vasenta kaistaa, oikealta kaistalta tulee hetken päästä aiemmin ohittamani auto taakse ja parhaimmat vilkuttavat valoja, ohi ku on kiire. Ja ohi päästän, ei mulla kiinnosta ajaa esim. 125km/h lasissa ja metrin päässä takana on joku kyttäämässä.
Ja vielä, jos ajaa rampista kiihdyttäen muun liikenteen nopeuteen, niin onko se vaikeaa väistää vasemmalle kaistalle, jos se on vapaa??? Täällä pohjoisessa rekatkin tekee niin, mutta ei autoilijat. No, tosin näkee ylläreitä, joku omista oikeuksista luopuva sattuu tulemaan. Kiitosta niille. Paras kerta on, kun ajoin rampista "nelos-monttuun", katsoin rampista alas, että 1 auto tulee. Kiihdätän reilustu, että pääsen sen ohi, ja reilusti olis mennykki ohi, mutta tämä puupää kiihdyttää rinnalle, itse kiihdytän lisää, että pääsen ohi, ohi pääsin. Olin jo kauempana, niin alkoi jumalaton valoshow takana ja keskisormen heilutus. Kyllä, myönnän olleen itse väärässä, minullahan se väistämisvelvollisuus oli, mutta pitääkö sitä kiihdyttää sikana, että joutuu tosissaan väistämään sitä etuoikeutettua.
Sain "avautua" nyt tarpeeksi. Annan siis asian olla ja lähden töihin.