Siinä vaiheessa kun kehäkolmosta vedetään 170km/h lasissa ja liikennemäärä olis 10 kertainen, voisin jo huolestua

Mutta mukava olla taas täällä lintukodossa, maassa jossa ollaan eniten huolissaan siitä mitä naapurit tekevät, myös liikenteessä

Tarkoitatko nyt sitä, että jos minä ajan 80km/h nopeusrajoituksellisella tiellä vauhtia 80km/h cruise päällä, ja sinulla takaa tulevana on aikomus ajaa esim. 90km/h, niin minä olen velvollinen antamaan sinulle tietä, jos ohituspaikkaa ei muuten tunnu löytyvän? Samaa logiikkaa jatkaen: jos en halua ajaa tarkoituksellisesti ylinopeutta, voin yhtä hyvin lähteä liikenteeseen vaikkapa junalla, vaikkei se suoraan mökille veisikään.SonmH kirjoitti:Tästä ja muistakin kommenteistasi huomaa, että olet juuri yksi niistä idiooteista joka ei ota liikenteessä muita huomioon. Ajattele asioita muiden näkökulmasta niin voit kokea yllätyksen? Jos enää edes ajattelet onhan sinulla navigaattori.Tume34 kirjoitti: Mhah.
Yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi matkaani hidastaa antamalla tietä sille jolle ei se suurin sallittu nopeus riitä? Ohituskaistoja tässä maassa kyllä riittää, senkun painaa ohi vain. En koe olevani kellekään tilivelvollinen että pitäisi ruveta enemmältikin väistelemään levikkeille. Eri asia sitten jos ajaa oikeasti 10km/h tai yli alle sallitun.
Olen samaa mieltä kanssasi. Tuota "lain sallimaa" ylitystoleranssia hyödyntäen liikenne on yleisesti varsin sujuvaa ja samalla vähentää takanatulevien ohitustarpeita..siiseli kirjoitti:Itse ajan sen "lain salliman" ylityksen, elikkä moottoritiellä 10% yli rajoituksen ja taajamassa 5km/h. Miten toisille voi olla hitaamman auton ohittaminen mahdoton tehtävä? Liikenne sujuisi paljon paremmin jos jokainen ajaisi omaa ajoansa eikä jäisi roikkumaan edessä ajavan puskuriin, tällöin ei kenenkään tarvitsi ohittaa useita autoja kerralla ja aiheuttaa vaaratilanteita.
Suosittelen tutustumaan pk-seudun liikenteeseen sopivina ajankohtina. Täällä pk-seudun autoilijat saavat nauttia Batistini vauhteja lähes joka arkipäivä - eritoten ruuhka-aikoina.Minuteman kirjoitti: Ja yleisenä huomiona Joululiikenteestä on, että näköjään ajellaan hartaan hitaita dressmannin batistiinivauhteja, mikä on sinänsä hyvä juttu edes kerran vuodessa.
Azanovix kirjoitti:
Tarkoitatko nyt sitä, että jos minä ajan 80km/h nopeusrajoituksellisella tiellä vauhtia 80km/h cruise päällä, ja sinulla takaa tulevana on aikomus ajaa esim. 90km/h, niin minä olen velvollinen antamaan sinulle tietä, jos ohituspaikkaa ei muuten tunnu löytyvän? Samaa logiikkaa jatkaen: jos en halua ajaa tarkoituksellisesti ylinopeutta, voin yhtä hyvin lähteä liikenteeseen vaikkapa junalla, vaikkei se suoraan mökille veisikään.
Noh, ei herneitä.
Itse olen mukana haasteessa sillä erotuksella, etten tosiaan jää roikkumaan alinopeutta ajavien ja vauhtiaan pumppaavien perään, vaan menen ohi tilaa löytyessä (vaikka hetkellisesti heilahtaakin ylinopeuden puolelle) ja jatkan matkaani lain sallimissa rajoissa. Kun on niin hemmetin kallista tuo bensa edelleen, ettei oikein viitsi jatkuvasti poltella ylimääräistä liian suurella nopeudella.
Olen joskus kokeillut antaa tietä sille hitaammalle joka ei omasta saamattomuudestaan johtuen ohitse osaa ajaa ohi, ja tuloksena sitten odotellaan kymppiminsa siinä levikkeellä kun ei pääse lähtemäänkään. Jos ei vastaantulevia autoja ole ja näkyvyys on hyvä, ja etenkin jos tunnen tien ja tiedän siitä löytyvän ohituspaikkoja... En todellakaan ole levikkeelle kääntymässä. Naurettavaa edes vaatia sellaista, juuri tätä kaikki-Mulle-heti-nyt touhua.Tästä ja muistakin kommenteistasi huomaa, että olet juuri yksi niistä idiooteista joka ei ota liikenteessä muita huomioon. Ajattele asioita muiden näkökulmasta niin voit kokea yllätyksen? Jos enää edes ajattelet onhan sinulla navigaattori.
Pientä OT:a, vaatii kyl munaa (ja isoa) ajaa kousikalla eikun korsallaJKen kirjoitti:Ajan aina sallittua nopeutta mittarivirhe huomioiden, ohituksisssa ei mittaria vilkuilla. Jatkuva ylinopeus on pienimunasten hommaa.
Niin että muiden pitäisi siis ajaa alinopeutta jotta ohittajan ei tarvitsisi ajaa ylinopeuttaSonmH kirjoitti:Esimerkiksi vaikka tämä suomalainen ohituskaista kulttuuri. Kesärajoituksilla nopeusrajoitus muuttuu lähes poikkeuksetta ohituskaistan alkaessa. Jos tajuaa katsoa välillä peiliin ja siellä näkee jonon autoja, ei tarvitse nostaa nopeutta ohituskaistan kohdalla.
Ja nyt ei ole kyse etteikö ohi pääsisi, vaan siitä ettei tarvitse ajaa turhaa ylinopeutta.
Mitä se sitten auttaisi jos kaikki ajaisivat vaikka rikesakkonopeuden rajoilla, ainahan kuitenkin löytyy sankareita jotka haluavat tehdä liikkumisesta sujuvampaa ajamalla muita nopeammin. Mitä hitaammin muut ajavat sitä helpompaa on kuvitella olevansa sankari ?Kerkko66 kirjoitti:Vanhemman miehen silmään osuu aika paljon provosoitumista tässä keskustelussa. Oma mielipide on, että rajotuksien mukaan ajajat voisivat painua vittuun. Tientukkeita on Suomenkin historiassa tunnettu enemmänkin joten tahdotko olla osa historiaa vai yksi sankareista joka tekee liikkumisesta sujuvampaa??? Herneitä toivoisin.
Molemmissa paikoissa on kyllä alinopeudella ajavien määrä huomattavasti suurempi kuin kehä kolmosella. Saksassahan on jopa sellaisiakin motareita joilla ei pysty ajamaan lainkaan ylinopeutta !mursu kirjoitti:Bangkokin- ja Munchenin-reissujen jälkeen tuntuu taas suomalainen kehätien ajaminen rajoitusten puitteissa suorastaan naurettavalta...
Mitäpä jos itse lähtisitkin reissuun tunnin - pari aikaisemmin kuin normaalisti? Jos se ei esim. työaikojen puitteissa onnistu, niin takaisinhan voi kuitenkin lähteä vaikka tunnin-pari myöhemmin. Ei se sinunkaan elämä sen kummemmin elämättä jää, vaikka joudutkin viettämään tien päällä hetken pidempään. Kannattaa muutenkin olla stressaamatta liikaa liikenteessä.Kerkko66 kirjoitti:Vanhemman miehen silmään osuu aika paljon provosoitumista tässä keskustelussa. Oma mielipide on, että rajotuksien mukaan ajajat voisivat painua vittuun. Tientukkeita on Suomenkin historiassa tunnettu enemmänkin joten tahdotko olla osa historiaa vai yksi sankareista joka tekee liikkumisesta sujuvampaa??? Herneitä toivoisin.
Mulla on ollu tuttuja jotka tekivät suomen teillä liikkumisesta sujuvampaa. Poistivat nimittäin vahingossa itsensä tieliikenteestä aikalailla ikuisuuden mittaiseksi ajaksi.Vanhemman miehen silmään osuu aika paljon provosoitumista tässä keskustelussa. Oma mielipide on, että rajotuksien mukaan ajajat voisivat painua vittuun. Tientukkeita on Suomenkin historiassa tunnettu enemmänkin joten tahdotko olla osa historiaa vai yksi sankareista joka tekee liikkumisesta sujuvampaa??? Herneitä toivoisin.