tk60382 kirjoitti: Juuri näin! Käytän vasenta kaistaa vain ohittamiseen. Mutta kuten totesin, ruuhkaisella moottoritiellä, jossa oikean kaistan letka etenee hieman alle nopeusrajotuksen, saan vasemmalla kaistalla jatkuvasti takaspukuriini valojen vilkuttelijoita, vaikka ohitan (ja ajan suurinta sallittua nopeutta). Tätä en ymmärrä.
Pahoittelut tästä offarista taas...

Juuri tätä tarkoitin. Mielestäni turhaa pitkien kuluttamista niin kauan annat tilaa tilaisuuden tullen. Annan itsekin tilaa jos siihen on mahdollisuus kun joku haluaa ajaa ohituskaistalla minua nopeammin. Näin oletan että muut tekevät ja sillon katson että ohitan tilaa antaneen niin etten blokkaa häntä kun oikealla tulee liikennettä. Tällaisille reiluille näytän jopa räpylää kiitoksena. Tietenkin tilanne on vähän eri nopealla 120 rajoituksen moottoritiellä ja 80 rajoituksen kehä I ruuhkassa. Ruuhkaisella Kehällä yritän jopa vähentää pumppaamista yrittämällä sovittaa oman TASAnopeuden sen liikenteen mukaan mitä näen 10-15 auton päässä.
Jep, tasanopeutta ja tasaylinopeutta. Motarilla mittarin mukaan 20 kmh yli rajoituksen oli sitten 80 tai 100 kmh aluetta. Olen samaa mieltä että jokainen määrittelee turvallisen nopeuden omalla tavalla. Mutta kyllä se alinopeuskin aiheuttaa vaaratilanteita... esim. liittyminen 80kmh liikenteeseen 50-60 nopeudella.tk60382 kirjoitti: Ja mitä tuohon "vaarallisen" ylinopeuden märittelemiseen tulee, niin en lähtisi sitä turhanpäiten harrastamaan - helpompi ajaa rajoituksen mukaan! Ja POINTTINI oli nimen omaan TASANOPEUS! Ylinopeudet johtavat vaaralliseen nopeushajontaan, kun jokainen määrittelee turvallisen nopeutensa eri tavalla.
Kiitos ja anteeks vielä offarista.
