Vanhaa mainontaa
Re: Vanhaa mainontaa
Tai sitten ei...Pola kirjoitti:siis kaikki 2 tahtikoneethan on ahdettuja.
Kyseessä on lähinnä se "alipaineturbo", joka joskus oli foorumi-arvonimenäkin tietyn viestimäärän kirjoittaneille

Homman nimi 2-tahtisen bensakoneen huuhtelussa on se että pakoputken aaltoakustisen resonanssitaajuuden pitää osua sille kierrolukualueelle, jolla konetta halutaan käyttää, ja putken pitää sen pituinen ja muotoinen että aallon paineminimi osuu pakoaukolle juuri silloin kun se avautuu työtahdin päätteeksi ja toisaalta painemaksimin pitää osua aukolle juuri ennen kuin se sulkeutuu työtahdin aikana. Paineminimi imaisee pakokaasun sylinteristä pakoputkeen ja pakokaasua seuraa myös hieman ilma-p-a seosta. Painemaksimi tuuppaa ilma-p-a seoksen takaisin sylinteriin ja maksimoi täytöksen. Tästä syystä kaksitahtisella ei usein oikeastaan ole kuin yksi kierrosluku jolla se toimii täydellisesti. Tilannetta voi parannella kikkailulla pakoputken kanssa... esim geometrian muuttamisella kierrosluvun mukaan... muuttava pituuksisia heimholz-resonaattoreita sun muuta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Vanhaa mainontaa
RD 125 LC + Micron alkoi toimia vasta yli 10000 kierroksilla.georgahti kirjoitti: juu se oli RD:ssä siinä mihin saabin kiekat loppuu.