Ainut vähänkään fiksun ja potentiaalisen oloinen järjestelmä on vedyllä toimiva polttokenno. Honda on tässä jo edelläkävijä. Toistaiseksi puhtaan vedyn valmistus ja jakelu on kallista ja energiaa kuluttavaa, mutta jos siihen oikeasti pistettäisiin öljy-yhtiöiden ja kaikkien vähän banaanivaltiota kovemmman statuksen omaavien maiden (ei Suomi) resurssit, niin kymmennessä vuodessa olisi pystyssä vitaali verkosto. Harmi vaan, että niin kauan kun öljyä riittää tuo ei tule toteutumaan ja vetyautot jää suurkaupunkien asukkien (eli ei helsinkiläisille) etuoikeudeksi.2.3i-16 kirjoitti: Ainakin hybridiratkaisuissa juna meni jo, täyssähköinen järjestelmä ontuu vielä toimintasäteensä takia. Akkuteknologian kehitys taitaa tosiaan olla pääosassa, tiedä sitten koska kehitystä nähdään.
SAABin ja VOLVOn tilanne
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: SAABin ja VOLVOn tilanne
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: SAABin ja VOLVOn tilanne
V.J.S kirjoitti:Ainut vähänkään fiksun ja potentiaalisen oloinen järjestelmä on vedyllä toimiva polttokenno. Honda on tässä jo edelläkävijä. Toistaiseksi puhtaan vedyn valmistus ja jakelu on kallista ja energiaa kuluttavaa, mutta jos siihen oikeasti pistettäisiin öljy-yhtiöiden ja kaikkien vähän banaanivaltiota kovemmman statuksen omaavien maiden (ei Suomi) resurssit, niin kymmennessä vuodessa olisi pystyssä vitaali verkosto. Harmi vaan, että niin kauan kun öljyä riittää tuo ei tule toteutumaan ja vetyautot jää suurkaupunkien asukkien (eli ei helsinkiläisille) etuoikeudeksi.2.3i-16 kirjoitti: Ainakin hybridiratkaisuissa juna meni jo, täyssähköinen järjestelmä ontuu vielä toimintasäteensä takia. Akkuteknologian kehitys taitaa tosiaan olla pääosassa, tiedä sitten koska kehitystä nähdään.
Vetyautonhan saa ostaa tälläkin hetkellä BMW:lta, kylläkin polttaa sitä ihan perinteisen polttomoottorin tavoin. Tukholmassa noita oliko nyt sitten 760 V12-mallisia löytyy muutama, tehot eivät ole häävit mutta jotkut haluavat maksaa ympäristöystävällisyydestäkin.
Polttokennon tekeminen on toistaiseksi jäätävän kallista. Vety polttoaineena on infrainvestointien jälkeen lähes ilmaista, tuossahan sitä on meret täynnä ja vedestä valmistaminenkin on kohtuullisen yksinkertaista.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: SAABin ja VOLVOn tilanne
Jostain muistan lukeneeni että BMW ajaa vety-suunnitelmiaan alas, muuten myöhästyvät vielä plug-in hybridien markkinoista joista tulee armoton taistelu seuraavat 10 vuotta.