Ei, vaan viime vuoden loppuun asti takuu oli tehtaalta 5 + 2 vuotta / 150 tkm, jossa viimeiset 2 vuotta vain moottori + voimansiirto, johon Delta lisäsi viimeisiin kahteen vuoteen täystakuun. Tämän vuoden alusta 7 vuotta / 150 tkm tai 3 vuotta ilman kilometrirajaa on tehtaan täystakuuTommyW kirjoitti:Eihän KIA:n tapauksessa ole kyse "takuulaajennuksesta", ts. autossa on ns. "normi EU-takuu" kaksi vuotta, jolle sitten Delta lupaa viisi vuotta lisää, kun asiakas huollattaa autonsa heillä? Jos näin on, silloinhan tässä ei olisi mitään ihmeellistä.
KIA ja 7-vuoden takuu!
Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
Sama juttu täällä, edellisen omistajan jäljiltä täydellinen Metro Auton huoltokirja, huohotinta ei päivitetty, huohottimen korkkaamisen ansiosta 2006 meni myös turbo ja alapää remonttiin..merkkihuolto ei edes silloin laittanut uusinta päivitystä.SS kirjoitti:Eipä ole ainakaan noissa kahdessa merkkihuollossa joissa olen Saabiani huollattanut kerrottu mistään huohottimen päivitystarpeesta, eikä luultavasti edellisellekään omistajalle, koska päivitys on tekemättä. Suomi on täynnä merkkihuollettuja Saabeja, joihin päivitys on tekemättä. Edes automyyjä (sama merkkiliike, jossa autoa oli huollatettu) ei ollut ikinä kuullutkaan mistään huohotinpäivityksestä kun asiaa ostaessani kyselin.Monenko T7 Saabi korkkasi kun käytti pajalla öljynvaihdossa eikä kukaan kertonut huohotinpäivityksestö ja muutaman putken puhdistus tarpeesta.
No, huoltoja ja merkkihuoltoja on monenlaisia, ei se, että katolle on ripustettu ko. merkin logo takaa, että kyseisessä lafkassa tehtäisiin kaikki huollot asiallisesti.
Edellisen omistajan ihmettelyihin miksi huohotin rikkoi paikat, oli vastattu: kylmät säät ja huono tuuri, mutta kiinostaisiko katsella Facelift malleja ?
Nyt onneksi asia on kunnossa > omatoimisesti hoidettuna.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
..paitsi jos tuntee edellisen omistajan..ja ilman muuta merkkihuolto tietää enemmän kuin paja, ei siitä kait ollut epäselvyyttä. Aina se merkkihuoltokaan ei tunnu olevan ajantasalla.9-5T kirjoitti:Jos luulette että todennäköisemmin paja kuin merkkihuolto tietää päivityksistä...
Myös käytettynä ostetun auton vaiheista ennen ostoa on paha kirjoittaa varmasti.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Saabisti"
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
- Paikkakunta: stadi
Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
Sama vika, Saabini on käynyt merkkihuollossa 2 vikaa huoltoa lukuunottamatta eikä siinä ole huohotinpäivitystä. Se onkin tuossa seuraavana listalla.SS kirjoitti:Eipä ole ainakaan noissa kahdessa merkkihuollossa joissa olen Saabiani huollattanut kerrottu mistään huohottimen päivitystarpeesta, eikä luultavasti edellisellekään omistajalle, koska päivitys on tekemättä. Suomi on täynnä merkkihuollettuja Saabeja, joihin päivitys on tekemättä. Edes automyyjä (sama merkkiliike, jossa autoa oli huollatettu) ei ollut ikinä kuullutkaan mistään huohotinpäivityksestä kun asiaa ostaessani kyselin.
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
Tämä on myös tapa saada autoja myytyä "halvalla", ja korjata tilanne näissä huolloissa joissa joutuu aina uusimaan osia jotka eivät tietenkään missään nimessä kuulu takuun piiriin.
Itse käytin vääränmerkkisen auton merkkihuollossa viimeviikolla, ja olivat sitä mieltä että autoon pitää vaihtaa akku kun ei mene mistään testistäkään läpi. Kerroin testanneeni viimeviikonloppuna -25 asteen pakkasessa ja hyvin hörähti käyntiin, ettei tarvitse vaihtaa uutta tilalle. Jos vaihto tulee eteen niin on kuulemma niin hirvittävä työ ettei kannata itse lähteä tekemään, tarvitsee jotain nosturia yms. että saa akun nostettua ulos turvallisesti
Itse käytin vääränmerkkisen auton merkkihuollossa viimeviikolla, ja olivat sitä mieltä että autoon pitää vaihtaa akku kun ei mene mistään testistäkään läpi. Kerroin testanneeni viimeviikonloppuna -25 asteen pakkasessa ja hyvin hörähti käyntiin, ettei tarvitse vaihtaa uutta tilalle. Jos vaihto tulee eteen niin on kuulemma niin hirvittävä työ ettei kannata itse lähteä tekemään, tarvitsee jotain nosturia yms. että saa akun nostettua ulos turvallisesti

Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
Itseasiassa tuon vääränmerkkisen huollossa ei ole ikinä muuta kysytty kuin että vaihdetaanko sulat ja täytetäänkö pissapoika? Kaikki muut kulutusosat ovat vaihtuneet automaattisesti.
Edellisessä huollossa vaihdettiin rekisterikilven valot kokonaan kun olivat kuulemma mädät, nyt 15tkm myöhemmin toisessa huollossa sama laulu. Harmi kun ei tullut tarkistettua edellisen huollon jälkeen näkyikö vaihtotyö muualla kuin paperilla.
Edellisessä huollossa vaihdettiin rekisterikilven valot kokonaan kun olivat kuulemma mädät, nyt 15tkm myöhemmin toisessa huollossa sama laulu. Harmi kun ei tullut tarkistettua edellisen huollon jälkeen näkyikö vaihtotyö muualla kuin paperilla.
Re: KIA ja 7-vuoden takuu!
Kyllähän nuo kun auto on alle 2 vuotta vanha... mutta kuuluuko nuo sitten enää laajennetun takuun piiriin vuoden päästä, tuskin? Silloinhan kyse on varmasti auton iän mukana tulleesta luonnollisesta haurastumisesta9-5T kirjoitti:Kai noi nyt takuuseen on mennyt?mursu kirjoitti:Edellisessä huollossa vaihdettiin rekisterikilven valot kokonaan kun olivat kuulemma mädät, nyt 15tkm myöhemmin toisessa huollossa sama laulu.
