Tuulilasi-lehdestä
Re: Tuulilasi-lehdestä
Niin mulla on ollut elämässäni tasan yhden kuukauden alle kuukauden vanha auto allani. Elämäni kallein erehdys.
Pointti oli se, että Tuulilasi kirjoittaa enempi tavallisille ihmisille ja TM tekniikkafriikeille insinööreille. Etenkin autokirjoituksissa näkyy selvästi asenne-ero. TM:lle kaikki yli vuoden vanhat autot on teknisesti vanhanaikaisia ja turvallisuusnäkökulmasta vaarallisia. Jokainen auto-onnettomuus olisi estetty jos ajaisemme vain alle kuukauden ikäisillä autoilla.
Ja fakta on se, että aika monella ei ole varaa sitä uutta autoa ostaa ja vielä suuremmalla osalla järki ei anna myöten ostaa uutta autoa.
Pointti oli se, että Tuulilasi kirjoittaa enempi tavallisille ihmisille ja TM tekniikkafriikeille insinööreille. Etenkin autokirjoituksissa näkyy selvästi asenne-ero. TM:lle kaikki yli vuoden vanhat autot on teknisesti vanhanaikaisia ja turvallisuusnäkökulmasta vaarallisia. Jokainen auto-onnettomuus olisi estetty jos ajaisemme vain alle kuukauden ikäisillä autoilla.
Ja fakta on se, että aika monella ei ole varaa sitä uutta autoa ostaa ja vielä suuremmalla osalla järki ei anna myöten ostaa uutta autoa.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tuulilasi-lehdestä
Itsekin kyllästyin taannoin TM:n jatkuvaan ESP hehkutukseen ja peruin kestotilauksen. Mikäli autossa ei ollut ESP:tä, rinnastettiin se lähinnä kuolemanloukkuun. Muutenkin autojutut tuntui olevan likimain copy-pasteja toisistaan, joihin on jollain jargon-satunnaisgeneraattorilla ripoteltu pieniä nyanssieroja sinne tänne. Lisäksi tuossa generaattorissa lienee ollut joku default-asetus, jolla saksalaismerkkiä käsitteleviin artikkeleihin lätkittiin sanaa "premium" joka toiseen lauseeseen.essal kirjoitti: TM:lle kaikki yli vuoden vanhat autot on teknisesti vanhanaikaisia ja turvallisuusnäkökulmasta vaarallisia. Jokainen auto-onnettomuus olisi estetty jos ajaisemme vain alle kuukauden ikäisillä autoilla.
Nykyisin ostan kiinnostavimmat TM:t irtonumerona, käytännössä n. 1-3 lehteä vuodessa (Vuoden Talviauto, kesä- ja/tai talvirengasvertailu sekä mahdollisesti joku muu mielenkiintoinen juttu joka kiinnittää huomion).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Tuulilasi-lehdestä
Melkoinen loukkaus Saab-Valmet:ia kohtaan laittaa tuo Valmet sana tuohon V70:sen eteen! Traktoreita on muunkin merkkisiä jos välttämättä haluaa traktorin nimen tuohon ko. automerkkiin yhdistää!V.J.S kirjoitti: _________________
-Ville #1572,
-85 900i 4D (porsinut), -84 900 T8 combi 5D (porsinut).
-Vaimon Ekoauto 9-5 SE 3.0t -99
-Valmet V70 TDi -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Tuulilasi-lehdestä
Lällällää, mitäs aattelit asialle tehdä? Sitäpaitti Saab ja Valmet ei ole ollut missään tekemisissä toistensa kanssa vuosiinkeskikonsoli kirjoitti:Melkoinen loukkaus Saab-Valmet:ia kohtaan laittaa tuo Valmet sana tuohon V70:sen eteen! Traktoreita on muunkin merkkisiä jos välttämättä haluaa traktorin nimen tuohon ko. automerkkiin yhdistää!V.J.S kirjoitti: _________________
-Ville #1572,
-85 900i 4D (porsinut), -84 900 T8 combi 5D (porsinut).
-Vaimon Ekoauto 9-5 SE 3.0t -99
-Valmet V70 TDi -97
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Tuulilasi-lehdestä
Takavuosina on ollut sellainenkin traktori, kuin "Volvo BM Valmet"?V.J.S kirjoitti:keskikonsoli kirjoitti:Lällällää, mitäs aattelit asialle tehdä? Sitäpaitti Saab ja Valmet ei ole ollut missään tekemisissä toistensa kanssa vuosiinV.J.S kirjoitti: _________________
-Ville #1572,
-85 900i 4D (porsinut), -84 900 T8 combi 5D (porsinut).
-Vaimon Ekoauto 9-5 SE 3.0t -99
-Valmet V70 TDi -97
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Turbo"
- Viestit: 282
- Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35
Re: Tuulilasi-lehdestä
Itselleni on tullut Tuulilasi vuosia. Nyt olisin perunut, mutta tuo 87- satku- jutun takia tulee nyt jatkettua. Ei jaksa enää lukea juttuja pienistä eko-autoista...KN/Lieto kirjoitti:En jaksanut enää lukea Mobilistia nukahtamatta, vaihdoin Klassikot lehteen.
Klassikot lehti on tullut myös vuoden päivät, kyllä ehdottomasti paras autolehti Saabistin jälkeen. Saabeista vaan saisi olla enemmän juttua. Pitäisi jonkun klubilaisen lähettää juttua omista kulkineistaan.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Tuulilasi-lehdestä
Ai, no tuo oli ihan uutta tietoa!Svc kirjoitti:Takavuosina on ollut sellainenkin traktori, kuin "Volvo BM Valmet"?
Kiroan tuon rattorisi ja se hajoaa viimeistään ensi viikolla!V.J.S kirjoitti:Lällällää, mitäs aattelit asialle tehdä?
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tuulilasi-lehdestä
Tuosta uusimmasta TM kun lukee talvionnettomuusraportin niin ei paljon tarvi ihmetellä miksi esp olisi niin tärkeä Suomen talvessa ja miksi sitä niin hehkutetaan. Ei todellakaan turhaan, monta ihmishenkeä pelastuisi Suomessa. Oli karmeat kuvat millaista jälkeä tulee kun pikkuauto törmää täydessä lastissa olevan säiliöauton kanssa puoleksi nokittain, n. 55000 kg vastaan n. 1100 kg.
Vieläkin puistattaa, annan meillä aina vaimolle paremman auton sillä ESP: llä koska juuri tuollaista voi tapahtua herkemmin naisille, kun ajomäärät ovat kohtuu pienet huonolla kelillä.
Vieläkin puistattaa, annan meillä aina vaimolle paremman auton sillä ESP: llä koska juuri tuollaista voi tapahtua herkemmin naisille, kun ajomäärät ovat kohtuu pienet huonolla kelillä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Tuulilasi-lehdestä
ESP on hyvä idea niin kauan, kun A) autoa ei suunnitella sen ympärille ja B) tulee esille vain leikkiessä (ei sitten yleisillä teillä) ja oikeasti tarpeen vaatiessa. Kumman tahansa (saatika molempien) reunaehtojen rikkominen vähentää ESP:n hyötyä ja pahimmassa tapauksessa ulosmittaa sen kokonaan, ellei peräti yli. Pitää kuitenkin muistaa, että ESP ei missään tilanteessa lisää auton ja tien välistä kitkaa, vaan pystyy ja pyrkii hyödyntämään sen mahdollisimman tarkasti.joukolainen kirjoitti:Tuosta uusimmasta TM kun lukee talvionnettomuusraportin niin ei paljon tarvi ihmetellä miksi esp olisi niin tärkeä Suomen talvessa ja miksi sitä niin hehkutetaan. Ei todellakaan turhaan, monta ihmishenkeä pelastuisi Suomessa. Oli karmeat kuvat millaista jälkeä tulee kun pikkuauto törmää täydessä lastissa olevan säiliöauton kanssa puoleksi nokittain, n. 55000 kg vastaan n. 1100 kg.
Vieläkin puistattaa, annan meillä aina vaimolle paremman auton sillä ESP: llä koska juuri tuollaista voi tapahtua herkemmin naisille, kun ajomäärät ovat kohtuu pienet huonolla kelillä.
Eli selvennetäänpä hieman.
Kohta A tarkoittaa siis sitä, että auton alustan voi suunnitella toimimaan loogisesti ja hyvin jo ilman ESP:tä ja tuoda ESP:n parantamaan tilannetta (mun kokemukset puoltaa tätä tyyliä 9-3 SC:ssä ja Audi A4 B8:ssa). Vaihtoehtoisesti ESP:llä voi korvata osan alustan suunnittelutyöstä (Audi A4 B7), jolloin se hyökkii esiin jo normaaliajossa, koska alusta ei pidä autoa suunnassa ja/tai tiessä kiinni. B7 oli hirveä ajaa talvella, koska auto tuntui luistavan jatkuvasti hieman johonkin suuntaan - muutenkin alusta tuntui siltä, että suunnittelun päätyökaluna on käytetty arpakuutiota Octoberfestien sivuteltassa ja luotettu siihen, että ESP pitää auton käyttökelpoisena. 9-3 ja B8 ovat helpompia ja loogisempia ajaa ilman ESP:tä (eli tuovat aiemmin ja varmemmin perille) kuin B7 ESP:n avustuksella.
Kohta B tarkoittaa sitä, että ESP:tä pystyy hyödyntämään esim. auton kääntämiseen, kun oppii sen toimintatavat. Tämä mahdollistaa typerän ajotavan, jossa ESP:n tuoma lisäturva ulosmitataan ja pahimmassa tapauksessa ajetaan kovempaa penkkaan, tolppaan tai vastaantulijan keulaan. Tämä voisi olla estettävissä, jos ESP auton oikaistuaan (ei siis pelkästään vetoluistonestona toimittuaan) vaikka käskyttäisi ECUn hukkaamaan isosti tehoja, jolloin ESP:llä ohjailulla ei voisi nopeuttaa perillepääsyä.
Summa summarum: ESP on julmetun hyvä idea, kunhan sitä ei suunnitella korvaamaan alustan suunnittelupuutteita/-vikoja, eikä kuljettaja ulosmittaa sitä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tuulilasi-lehdestä
Tässä ajan takaa nimenomaan TÄRKEINTÄ asiaa, miksi esp:tä on alettu aikanaan suunnittelemaan. Estää tahattomat kaistalta suistumiset varsinkin kokemattomilla kuljettajilla, joilta puuttuu tuntuma auton käyttäytymiseen liukkaalla tiellä. Kyllä sillä audillakin pystyy suoraan ajamaan, se vaatii vain vähemmän nopeutta tai nelivedon joita audilla riittää. Toki toisilla autoilla pystyy ajamaan kovempaa ja toisille riittää vähäisempi vauhti, ennenkuin esp puuttuu peliin, renkaat mm on yksi tärkein yksittäinen tekijä auton ominaisuuksien lisäksi. Siinä vaiheessa viimeistään kun esp puuttuu peliin pitää tajuta että vauhtia on liikaa keliin nähden ja vauhtia tulee pudottaa tai esp:kään ei pysty estämään fysiikan lakien vastaantuloa.
Yleensä pohjoismaisilla merkeillä on käytetty enemmän aikaa alustan hiomiseen liukkaille ja lumisiin olosuhteisiin ja se näkyy esp jouhevassa mukaan tulossa, ei leikata heti tehoja pois moottorilta. Tällöin pystyy ajaamaan kohtuullista vauhtia ja ohittelemaan myös lumisella ja liukkaalla tiellä, mikä on kohtuullisen normaali ajokeli täällä pohjolassa.
Yleensä pohjoismaisilla merkeillä on käytetty enemmän aikaa alustan hiomiseen liukkaille ja lumisiin olosuhteisiin ja se näkyy esp jouhevassa mukaan tulossa, ei leikata heti tehoja pois moottorilta. Tällöin pystyy ajaamaan kohtuullista vauhtia ja ohittelemaan myös lumisella ja liukkaalla tiellä, mikä on kohtuullisen normaali ajokeli täällä pohjolassa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Tuulilasi-lehdestä
Ei valitettavasti tyystin estä, koska ennustamaan sekään ei pysty, mutta helpottaa yllättäviä tilanteita ihan pirusti. Juuri tuohon ESP on hemmetin hyvä, sitä vain ei pidä ulosmitata (ei siis kuskin eikä tehtaan).joukolainen kirjoitti:Tässä ajan takaa nimenomaan TÄRKEINTÄ asiaa, miksi esp:tä on alettu aikanaan suunnittelemaan. Estää tahattomat kaistalta suistumiset varsinkin kokemattomilla kuljettajilla, joilta puuttuu tuntuma auton käyttäytymiseen liukkaalla tiellä.
Pystyy ja pystyy, B7 ei mennyt suoraan (mikään niistä, kolmea vai neljää olen ajanut) silloinkaan, kun se pysyi tiessä kiinni. Lisäksi se halusi luistella liukkaalla ihan käsittämättömästi. Se alusta oli suunniteltu päin mäntyä lumen lisäksi niin sora- kuin asfalttiteitäkin silmällä pitäen ja tuntui tosiaan nojaavan siihen ESP:hen. Kun hyppäsi B7:n rattiin tonnarin, A3:n, B8:n tai vaikka Transporterin jälkeen, oli kulku jotain aivan muuta kuin odotti. Tuo siis on vain hyvä esimerkki siitä, mitä saadaan kun avuksi/lisäksi suunniteltu ja tarkoitettu järjestelmä upotetaan osaksi samaa tavoitetta. Jotakin kertoo se, että kun B8:n alustassa on ilmeistä väljyyttä (vetelee ja vaeltaa ihan eri malliin kuin uutena), on se silti loogisempi, pitävämpi ja parempi ajettava kuin ehjä B7.joukolainen kirjoitti:Kyllä sillä audillakin pystyy suoraan ajamaan, se vaatii vain vähemmän nopeutta tai nelivedon joita audilla riittää.
Toki siis B7 oli vakaampi ajaa kuin Fiat Punto, mutta ei lähelläkään sitä mitä sen painoiselta ja hintaiselta autolta voisi odottaa. Yritin siis sanoa, että ESP:n olemassaoloa ei autotehtaan pitäisi käyttää tekosyynä säästää alustasuunnittelussa, lopputulos voi helposti olla huonompi kuin kunnolla suunniteltu alusta. Tietenkin paras ratkaisu on se kunnolla suunniteltu alusta ja ESP, mutta jos valittavissa on vain toinen, niin ainakin mulle se alusta, kiitos, siitä huolimatta, että olen niitä kuljettajia jotka pitävät ESP:n visusti päällä.
Jep. Renkaina B7:n alla pyöri kesällä Michelin Pilot Primacyä sekä Primacy HP:ta, talvella X-Ice Northia. B8:n alla kesäisin ensin jotkut Contit (mallia en muista, oli hyvät renkaat muuten, mutta kuluivat vauhdilla), niiden loputtua Primacy HP:ta sekä talvella X-Icea. SC:stä ei vielä kesäkokemusta ole, näin talvella alla on ContiVikingContact 5:t. Yhdetkään eivät siis ole olleet halpiksia, eivät ole ehtineet vanhenemaan kahta vuotta (useimmat eivät edes yhtä) ja on vaihdettu uusiin jo ennen sakkorajan vastaantuloa.joukolainen kirjoitti:Toki toisilla autoilla pystyy ajamaan kovempaa ja toisille riittää vähäisempi vauhti, ennenkuin esp puuttuu peliin, renkaat mm on yksi tärkein yksittäinen tekijä auton ominaisuuksien lisäksi.
Nimenomaan, eli kuskin ei pitäisi ulosmitata ESP:n tuomaa lisäturvaa. Olemme siis täysin samalla linjalla.joukolainen kirjoitti:Siinä vaiheessa viimeistään kun esp puuttuu peliin pitää tajuta että vauhtia on liikaa keliin nähden ja vauhtia tulee pudottaa tai esp:kään ei pysty estämään fysiikan lakien vastaantuloa.
Jep ja näillä keleillä SC:n alusta sekä ESP tuntuu hakkaavan B8:n vastaavat, vaikka niitäkään en voi huonoksi haukkua (oikeasti B8:n vakioalusta on ehjänä yksi parhaista alustoista, joilla olen ajanut - myös talvella).joukolainen kirjoitti: Yleensä pohjoismaisilla merkeillä on käytetty enemmän aikaa alustan hiomiseen liukkaille ja lumisiin olosuhteisiin ja se näkyy esp jouhevassa mukaan tulossa, ei leikata heti tehoja pois moottorilta. Tällöin pystyy ajaamaan kohtuullista vauhtia ja ohittelemaan myös lumisella ja liukkaalla tiellä, mikä on kohtuullisen normaali ajokeli täällä pohjolassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tuulilasi-lehdestä
ESP:ssä on kokemuksieni mukaan se huono puoli, että jos kuskilla on oikeasti hyvä tuntuma ja käsitys siitä miten auto käyttäytyy erilaisissa tilanteissa, voi ESP tuoda siihen ikäviä yllätyksiä. Tämä siis ns. kikkailun ja vauhdikkaamman ajon perusteella - ei kokemuksia siitä miten toimii/korjaa kun lähtee ns. oikeasti lapasesta, etenkään jos kuski nostaa ns. kädet pystyyn. Mutta silloinkin kuvittelisin sen voivan joissain tilanteissa tuottaa ikäviäkin yllätyksiä, kun kuski lähtee esimerkiksi korjaamaan luistoa kaasulla ja ohjauksella (sen perusteella miten miten auto ilman mitään ajonvakautussysteemejä käyttäytyy), mutta ESP alkaakin leikata tehoja ja jarrutella fillareita.
Normiajossa ja epävarmoilla kuljettajilla varmasti hyödyllinen "Plan B", mutta kuten aiemmin tuotu esille, siihen ei saisi luottaa tai nojautua. Itse kytken yleensä ensimmäisenä auton käynnistettyäni moiset pois.
Normiajossa ja epävarmoilla kuljettajilla varmasti hyödyllinen "Plan B", mutta kuten aiemmin tuotu esille, siihen ei saisi luottaa tai nojautua. Itse kytken yleensä ensimmäisenä auton käynnistettyäni moiset pois.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tuulilasi-lehdestä
Itsellä kahden 9-5 kokemus esp:tä ja autoahan ei juuri luistoon saa, vaan se korjaa ne nätististi ja se ei aiheuta mitään ylimääräisiä ikäviä yllätyksiä. Tämä ei ole mikään kikkailijan keksintö vaan kikkailuajot hoidetaan liikenteen ulkopuolella, liikenteessä ei kannata hölmöillä vauhdikkailla sivuluisuilla, silloin on asennevika ratin ja penkin välissä. Suljetulla radalla on hyvä kokeilla miten auto käyttäytyy esp päällä ja ilman sitä. Tällöin huomaa kuinka loistavasta varusteesta on kysymys, se voi jopa pelastaa joku päivä oman ja perheen hengen.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Tuulilasi-lehdestä
Sama homma 9-3:n kanssa. Audien ESP:t päästi autot luistamaan melko pitkälle ja rusautti sieltä auton suoraan väkisin hirveällä ryminällä. 9-3:n ESP lähtee mukaan aiemmin sekä pehmeämmin, pitäen auton siististi hanskassa.joukolainen kirjoitti:Itsellä kahden 9-5 kokemus esp:tä ja autoahan ei juuri luistoon saa, vaan se korjaa ne nätististi ja se ei aiheuta mitään ylimääräisiä ikäviä yllätyksiä.
Jep, valitettavasti vaan näitä asennevikaisiakin liikenteestä löytyy (kuten myös mainitsemiani ESP:n hyödyntäjiä). Uuteen autoon ja etenkin sen talvikäytökseen kannattaa aina tutustua yleisen liikenteen ulkopuolella, ESP -varusteiseen autoon ESP päällä. Ainakin ite pidän sen mieluummin päällä - sen lisäksi, että se voi pelastaa tositilanteessa, se myös auttaa kiihdytyksissä vetävää keulaa lukotellessaan.joukolainen kirjoitti:Tämä ei ole mikään kikkailijan keksintö vaan kikkailuajot hoidetaan liikenteen ulkopuolella, liikenteessä ei kannata hölmöillä vauhdikkailla sivuluisuilla, silloin on asennevika ratin ja penkin välissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tuulilasi-lehdestä
Saakos muuten kaikista Saabeista ESP:n pois päältä? Entäs vetoluistoneston? Vai onko nuo niputettu samaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2