Kesärenkaat vm. 2010

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja muppelo »

isä ajoi vanhat nastarenkaat loppuun viime kesänä. Ihan hyvin kestivät joskaan kuulemma ajonautintoa ei juuri ollut. Hyvä niillä kuulemma oli soralla ajaa, ei muualla. Itte otan ruuvimeisselin käteen keväämmällä ja kaivan noista vanhoista gummeista nastat pois ja eikun alle.

E: toinen mitä harkitsen on tilata rengas-onlinesta pari uutta kumia kun toinen pari noista kesärenkaista on melkein loppu.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Moi,

Rengas-onlinesta minäkin tilasin viime kesänä 9-5:eeni uudet kesäkumit.
Renkaat toimitettiin nopeasti oikeaan paikaan. Ainoa ongelma minulla oli se, että kukaan ei meinannut suotua asentamaan niitä alle. Eivät kuulemma tykkää asentaa netistä ostettuja renkaita kun se vähentää suomen rengasliikkeiden myyntiä.

En tiedä mitä seuraavan rengassatsin kanssa teen. Jos suoemssa hinta kohtuullinen, niin ostan täältä. Asennus sujuu ainakin kivuttomammin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

samhiort kirjoitti:Moi,

Rengas-onlinesta minäkin tilasin viime kesänä 9-5:eeni uudet kesäkumit.
Renkaat toimitettiin nopeasti oikeaan paikaan. Ainoa ongelma minulla oli se, että kukaan ei meinannut suotua asentamaan niitä alle. Eivät kuulemma tykkää asentaa netistä ostettuja renkaita kun se vähentää suomen rengasliikkeiden myyntiä.

En tiedä mitä seuraavan rengassatsin kanssa teen. Jos suoemssa hinta kohtuullinen, niin ostan täältä. Asennus sujuu ainakin kivuttomammin.
Ei kait se pitäisi rengasfirmalle kuulua pätkän vertaa mistä kumit on. Ja ainahan voi sanoa, jos kysyvät, onko netistä hommattu, ettei ole.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Rengasliikkeiden kommenttien mukaan ei ole mitään merkitystä mistä kumit oli hommattu. Jos niitä ei ostettu liikkeestä missä ne meinattiin asentaa alle, niin asennus ei onnistu. Ei edes rahalla.

Minulle jäi ainakin sellainen fiilis, että on heidän tapa kapinoida asiaa vastaan.

Onneksi sain omat kumit asennettua...
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja muppelo »

samhiort kirjoitti:Rengasliikkeiden kommenttien mukaan ei ole mitään merkitystä mistä kumit oli hommattu. Jos niitä ei ostettu liikkeestä missä ne meinattiin asentaa alle, niin asennus ei onnistu. Ei edes rahalla.

Minulle jäi ainakin sellainen fiilis, että on heidän tapa kapinoida asiaa vastaan.

Onneksi sain omat kumit asennettua...
yksi tapa vittuilla takas on kattoo rengas-onlinen sivuilta mitä paikkaa suosittelevat sua lähellä asentajafirmaks.

E: hinnottelisivat suomessa itte kuminsa asiallisesti niin ei tarttis tilata muualta.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Noissa gallupeissa voi olla vain 10 vaihtoehtoa enimmillään, joten se rajoitti gallupin vaihtoehtojen määrää. Kumho kuuluisi kyllä sinne. Tein tuon gallupin nopeahkosti TMn testin renkaiden mukaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Taitavat Lohjalla pidellä sitkeästi ja sovitusti vielä viimeisiä "kumikartellinsa" saarekkeita, ei näköjään tosiaan löydy yhtäkään yhteistyöliikettä tuolta Rengas-Onlinen haustakaan.

Itse en kyllä ostopaikkaa kahta kertaa mieti sillä nyt tuolta em. nettipuljusta saa esim. Nokian i3 pappapullaa ainakin tonnaristeille sopivassa koossa 205/60-15 91H hintaan 54,90/kpl eli huimat 219,60/sarja. Itse olen joutunut maksamaan vanteille asennuksesta ja tasapainotuksesta sen samat 20€/sarja, riippumatta renkaiden alkuperämaasta tai myyjästä.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Minuteman kirjoitti:Taitavat Lohjalla pidellä sitkeästi ja sovitusti vielä viimeisiä "kumikartellinsa" saarekkeita, ei näköjään tosiaan löydy yhtäkään yhteistyöliikettä tuolta Rengas-Onlinen haustakaan.

Itse en kyllä ostopaikkaa kahta kertaa mieti sillä nyt tuolta em. nettipuljusta saa esim. Nokian i3 pappapullaa ainakin tonnaristeille sopivassa koossa 205/60-15 91H hintaan 54,90/kpl eli huimat 219,60/sarja. Itse olen joutunut maksamaan vanteille asennuksesta ja tasapainotuksesta sen samat 20€/sarja, riippumatta renkaiden alkuperämaasta tai myyjästä.
Oisko tollasista rengasfirmoista jo listaa jossain ja kannattasko sellasta laittaa ylös mihin kukakin meistä ei enää mene?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Punta ei enää niin alhaal,kuin vuosi sitten.Silloin camskilin kautta halpoja ostoksia.Ja se piti muittenkin nettikauppojen hintoja alempana.Ja rengas-onlinen kautta tosiaan saa kakskin rengasta samaan kappale hintaan,suomes kappale hinta usein kalliimpi jos ei sarjaa osta.Kyllä renkaita asentavia paikkoja riittää.Ja lohja+25km sisäl rengas-onlinen yhteistyö kumppaneita(vaihtavat varmaan muualtkin ostettuja)löyty 6 yritystä.Toki ostaisin suomalaisesta firmasta jos olis joku järki hinnois(550 e euromasterilla samat kumhot ja michelineist sen yli 600 sarja)talvirenkais ei sit kumma kyl säästä juuri mitään tilates,jollei keskieurooppa kitkoilla aja.Ja ei noi kumhot pelkän hinnan takia ole tulos,ei mitenkään erikoisilta tai huippukestäviltä michelin primacy hp:t tuntunu ainakaan viime kesän perusteel.Toki hakkas ne kuus nolla alkuperäis pirelli p6000 set,ei tollaisia sais ensiasennusrenkaiks laittaa.Ne oli meluisat,neliskulmaiset kylminä ja löysän oloiset onneks ne kulu nopeaan :mrgreen: .Toki ihan alkuperäiset olis ollu 17 tuumaiset sport conti2 set,mut vaihdoin ne 16 tuumaisiin+toisiin vanteisiin.Ja kyl osa rengasfirmoista vaihtaa rengas-onlinen kautta tilattuja kumeja hintaan 100e sarja :lol:
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja muppelo »

cab95 kirjoitti:Ja kyl osa rengasfirmoista vaihtaa rengas-onlinen kautta tilattuja kumeja hintaan 100e sarja :lol:
Pitäkööt tunkkinsa :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

samhiort kirjoitti:Rengasliikkeiden kommenttien mukaan ei ole mitään merkitystä mistä kumit oli hommattu. Jos niitä ei ostettu liikkeestä missä ne meinattiin asentaa alle, niin asennus ei onnistu. Ei edes rahalla.

Minulle jäi ainakin sellainen fiilis, että on heidän tapa kapinoida asiaa vastaan.
Juu kannattaa omien renkaiden (käytettyjen tai netistä tms. ostettujen) kanssa useimmiten kiertää kaukaa nuo rengasliikkeiksi itseään mainostavat puljut, joille ei raha kelpaa (Euromaster, Vianor yms.). Itse laitatan kumit vanteille paikallisella autohuoltoyrittäjällä, suosittelen koittamaan samaa. Melkein jokaiselta nyrkkipajakorjaamolta löytyy rengaskone, sieltä vaan rohkeasti kyselemään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

muppelo kirjoitti:Oisko tollasista rengasfirmoista jo listaa jossain ja kannattasko sellasta laittaa ylös mihin kukakin meistä ei enää mene?
No tuolla Rengas-Onlinen aloitussivun oikeassa yläkulmassahan on sarake "asennuspalvelu" jossa voi syöttää paikkakuntansa tai postinumeronsa ja saa selville yrittäjät ja liikkeet jotka eivät mukise vaan tekevät työnsä.

Mitään mustaalistaa ei vielä taida missään olla, kyllä viidakkorumpu kertoo. :lol:
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Minun tapauksessa renkaita ei asennettu Lohajalla, vaan ihan toisaalla. Pieni nyrkkipaja. Hyvää jälkeä tuli ja kumit tasapainossa...
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Minuteman kirjoitti:
muppelo kirjoitti:Oisko tollasista rengasfirmoista jo listaa jossain ja kannattasko sellasta laittaa ylös mihin kukakin meistä ei enää mene?
No tuolla Rengas-Onlinen aloitussivun oikeassa yläkulmassahan on sarake "asennuspalvelu" jossa voi syöttää paikkakuntansa tai postinumeronsa ja saa selville yrittäjät ja liikkeet jotka eivät mukise vaan tekevät työnsä.
Tuotapa mie kans tuumailin tossa hetkee aikaisemmin :)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Kesärenkaat vm. 2010

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Oliskohan tullu z-autohuollolle virhe hintoja rengas-onlinen asennuspalveluun ilmoittaes :?: vai onko 50e kappale rengastöistä normihinta siellä :lol: ja tietty 2,50 kpl lisää,jos alumiinivanne.Joku vois linkittää sen vitsi osastoon.Niin ja tietty järkihintaan kotomaas myyvistä vois vaik tehdä listaa.Kyl niitäkin on(harvas tosin)mut vuosi sitten isojoen tuontiosasta 340e conti cv3 kitkat 215/55/16 koos ei paha hinta ollenkaan.
Viimeksi muokannut cab95, To Maalis 04, 2010 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin