Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

ng900aero kirjoitti:
Thorhammer kirjoitti:Se tässä juuri *ituttaa kun ihmiset ovat niin välinpitämättömiä. Itse Katselen ympäsilleni esim parkki paikalla,jos joku välinpitämätön ihminen kolhii toisen autoa-minullekkin tuntemattoman ihmisen autoa.niin varmasti jään odottomaan kuljettajaa ja kerron mitä olen nähnyt ja että olen valmis tulla todistamaan. Ja jos auton omistajaa ei näy niin jätän yhteystietoni. Kerrankin parkki paikalla yks akka laittoi ostos kärryn subarun kylkeen kiinni,helpottaakseen elämäänsä.Vaimoni jäi katsomaan tilannetta-Itse tuolloin en voinut kun heitin skidii autooni. Oli niin happaman näköistä ilmettä ämmällä kun joku vahtii hänen rikollista toimintaa. :twisted: :twisted:
Minua taasen ei saisi todistajaksi kuin korkeintaan jossain murhajutussa (ja tuskin silloinkaan, paitsi jos on vaarana se että joutuisin itse epäiltyjen listalle, vasikointi ei jaksa kiinnostaa).
Miksei muka voisi laittaa ostoskärryjä Subarun kylkeä vasten, mihin ne sitten pitäisi laittaa?
Säälittävää ng900aero tuo ostoskärry kommentti. Kuva
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

eljass kirjoitti:
ng900aero: Naarmut ovat olemattomia, mutta eivät minun aiheuttamia. Enhän minä tästä valittaisi/avautuisi jos olisin ne itse aiheuttanut. En harmistu siitä kieltämisestä pelkästään, vaan ylipäätänsä piittaamattomuudesta.
Anna asian nyt hautua muutaman päivän ja tsekkaat saako ne naarmut oikeasti lähes näkymättömiksi. Käräjöinti on vaan niin ikävää puuhaa etten itse sinne menisi missään nimessä enää edes todistajan ominaisuudessa, viimeksi kun minulta varastettiin kännykkä niin sitä oikeusrumbaa jatkui 1,5 vuotta (ja asia tuli vireille reilu vuosi kännykän viennin jälkeen, eli yhtensä ainakin 2,5 vuoden juttu, ja pakko mennä istuntoihin) ja kaiken aikaa tuli postissa jotain asiaan liittyviä dokumentteja (jotka dumppasin roskiin ennen lukemista, samat algerialaiset jampat kun olivat ryöstäneet ja pahoinpidelleet suunnilleen puolet Uudestamaasta).

Eikö kuvassasi ollut jokin harmaa auto tuossa Saabin kuskinpuolella, vai ovatko nuo parkkipaikat vapaasti valitavia, eivät nimettyjä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Thorhammer kirjoitti:
Säälittävää ng900aero tuo ostoskärry kommentti. Kuva
Väsyttää :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

ng900aero kirjoitti:
eljass kirjoitti:
ng900aero: Naarmut ovat olemattomia, mutta eivät minun aiheuttamia. Enhän minä tästä valittaisi/avautuisi jos olisin ne itse aiheuttanut. En harmistu siitä kieltämisestä pelkästään, vaan ylipäätänsä piittaamattomuudesta.
Anna asian nyt hautua muutaman päivän ja tsekkaat saako ne naarmut oikeasti lähes näkymättömiksi. Käräjöinti on vaan niin ikävää puuhaa etten itse sinne menisi missään nimessä enää edes todistajan ominaisuudessa, viimeksi kun minulta varastettiin kännykkä niin sitä oikeusrumbaa jatkui 1,5 vuotta (ja asia tuli vireille reilu vuosi kännykän viennin jälkeen, eli yhtensä ainakin 2,5 vuoden juttu, ja pakko mennä istuntoihin) ja kaiken aikaa tuli postissa jotain asiaan liittyviä dokumentteja (jotka dumppasin roskiin ennen lukemista, samat algerialaiset jampat kun olivat ryöstäneet ja pahoinpidelleet suunnilleen puolet Uudestamaasta).

Eikö kuvassasi ollut jokin harmaa auto tuossa Saabin kuskinpuolella, vai ovatko nuo parkkipaikat vapaasti valitavia, eivät nimettyjä?
Paikat ovat nimettyjä, itse en näe kuvassa mitään autoa. Jos siinä auto näkyisi, olisi se punainen.

Vielä en viitsi naarmuja alkaa paikkailemaan, vaan jos meinaan tehdä rikosilmoituksen, käyn ehdottomasti vahinkotarkastajalla arvioituttamassa asian sekä kysymässä poliisilta ohjeistusta.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

eljass kirjoitti:
Paikat ovat nimettyjä, itse en näe kuvassa mitään autoa. Jos siinä auto näkyisi, olisi se punainen.

Vielä en viitsi naarmuja alkaa paikkailemaan, vaan jos meinaan tehdä rikosilmoituksen, käyn ehdottomasti vahinkotarkastajalla arvioituttamassa asian sekä kysymässä poliisilta ohjeistusta.
Eikö tuossa ikäänkuin näkyisi harmahko auto:
http://koti.welho.com/tuolank1/NAARMU_S.JPG

Teet tietenkin niinkuin parhaaksi näet ja katsot, mutta jotenkin epäilen että puskurin maalautuksella vakuutuksen piikkiin tulet saamaan kaksivärisen auton?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Se on tietysti jokaisen oma asia miten suhtautuu oman auton naarmuihin tai lommoihin.

Mutta olen henkilökohtaisesti sitä mieltä jos joku juippi narmutta tai tekee lommon mun autoon ja jää kiinni eikä myönnä syyllisyyttä eikä korvaa asiaa.

Ja lisäksi on mieshenkilö VEDÄN TURPAAN saman tie ihan sama mitä maksaa tai mitä itselle käy sen jälkeen 8O
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ehdottomasti rikosilmotusta.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

kalle37 kirjoitti:
Ja lisäksi on mieshenkilö VEDÄN TURPAAN saman tie ihan sama mitä maksaa tai mitä itselle käy sen jälkeen 8O
Kuva
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

rälläkkä kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:
Ja lisäksi on mieshenkilö VEDÄN TURPAAN saman tie ihan sama mitä maksaa tai mitä itselle käy sen jälkeen 8O
Kuva

Menin sanattomaksi :D
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Maca »

"Ei autossa naarmut haittaa, peltiähän se vain on"

Itse vastaisin, että sittehän voittekin maksaa vaikka itse. Sehän on vain rahaa, numeroita pankkitilillä :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Maca kirjoitti:"Ei autossa naarmut haittaa, peltiähän se vain on"

Itse vastaisin, että sittehän voittekin maksaa vaikka itse. Sehän on vain rahaa, numeroita pankkitilillä :)
Siis hyvänen aika, me asutaan täällä peräpohjolassa jossa on maailman kamalimmat tiet, kurjimmat sääolosuhteet, ja aivan salettin koko universumin huonoimmat autokuskit... ihme ettei tuohon alkuperäisen kysyjän autoon ole tullut isompia damageja, eli tuollaiset pikkujäljet liittyy mielestäni ihan normiparkkeeraukseen, eli ei mitään syytä siirrellä numeroita pankkitileiltä toiselle? :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

ng900aero kirjoitti:
Maca kirjoitti:"Ei autossa naarmut haittaa, peltiähän se vain on"

Itse vastaisin, että sittehän voittekin maksaa vaikka itse. Sehän on vain rahaa, numeroita pankkitilillä :)
Siis hyvänen aika, me asutaan täällä peräpohjolassa jossa on maailman kamalimmat tiet, kurjimmat sääolosuhteet, ja aivan salettin koko universumin huonoimmat autokuskit... ihme ettei tuohon alkuperäisen kysyjän autoon ole tullut isompia damageja, eli tuollaiset pikkujäljet liittyy mielestäni ihan normiparkkeeraukseen, eli ei mitään syytä siirrellä numeroita pankkitileiltä toiselle? :)


ei nuo jäljet nyt ihan normiparkkeeraukseen kyllä liity, mielestäni jotain on epäonnistunut 8O
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Vahinkoja sattuu eikä siinä mitään. Vauriot voi aina korjata tai olla korjauttamatta, miten kukin haluaa. Vahingoista pitää kuitenkin ottaa vastuu, jos sellaisen on aiheuttanut. Rikosilmoitus vaan vireille, jos olet kerta varma asiasta. Minua ärsyttää tuollainen ylimielinen ja välinpitämätön asenne mikä vastapuolella on edellisten viestien perusteella ollut.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

wesku kirjoitti:
eljass kirjoitti: Joten arvon Saabistit, mitä itse tekisitte tilanteessani? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tapahtumista? Neuvoja? Vinkkejä? "Velanperintäfirmojen" yhteystietoja?
Jos tällaisessa on tosiaan näin vakavasta asiasta kyse olisi ehkä jonkinlainen terapia paikallaan. Saattaa muuten tulla vakava masennus tai täydellinen romahdus jos autoon joskus tulee vaikka oikein lommo, ajamiseen vaikuttavasta vauriosta puhumattakaan.
Niin, vakava asia tämä on vahingonteon kannalta, ei minun mielenterveyteni. Masennuksesta en ole ikinä kärsinyt, en edes silloin kun edelliseen autoon tuli lommo peuran aiheuttamana. Otan mielelläni rakentavaa palautetta ja vinkkejä vastaan, mutta kommenttisi menee hieman sivuraiteille.
et kirjoitti:Taitaa olla mummo oikeassa. Hänen saappaissaan olisin itse soittanut poliisit ja käskenyt viedä saapistin putkaan rauhoittumaan.
Olisin mielelläni kyllä ottanut poliisit paikalle toteamaan tilanteen nopeuttaakseni mahdollista käsittelyä, mutta en valitettavasti onnistunut siinä.
Saab-man kirjoitti:Vahinkoja sattuu eikä siinä mitään. Vauriot voi aina korjata tai olla korjauttamatta, miten kukin haluaa. Vahingoista pitää kuitenkin ottaa vastuu, jos sellaisen on aiheuttanut. Rikosilmoitus vaan vireille, jos olet kerta varma asiasta. Minua ärsyttää tuollainen ylimielinen ja välinpitämätön asenne mikä vastapuolella on edellisten viestien perusteella ollut.
Varma en voi olla mistään, mutta todisteiden perusteella olen itse vakuuttunut asiasta. Loppupeleissähän poliisi ja/tai syyttäjä päättää, syytetäänkö viereisen parkkiruudun omistajaa. Minähän vain teen rikosilmoituksen jonka yhteydessä toimitan todistusaineistoa, en suoraan syytä ketään.
ng900aero kirjoitti:
Maca kirjoitti:"Ei autossa naarmut haittaa, peltiähän se vain on"

Itse vastaisin, että sittehän voittekin maksaa vaikka itse. Sehän on vain rahaa, numeroita pankkitilillä :)
Siis hyvänen aika, me asutaan täällä peräpohjolassa jossa on maailman kamalimmat tiet, kurjimmat sääolosuhteet, ja aivan salettin koko universumin huonoimmat autokuskit... ihme ettei tuohon alkuperäisen kysyjän autoon ole tullut isompia damageja, eli tuollaiset pikkujäljet liittyy mielestäni ihan normiparkkeeraukseen, eli ei mitään syytä siirrellä numeroita pankkitileiltä toiselle? :)
Niin, joillekin nuo ovat pikkujälkiä. Minulle ne ovat kuitenkin toisen henkilön aiheuttamia vahingontekoja. Silloin ne olisivat pikkujälkiä jos olisin ne itse aiheuttanut ja korjaisin ne ilman rikosilmoituksia tai avautumisia. Mutta kun ne ovat toisen aiheuttamia, niin pitäähän se syyllinen löytää.
ng900aero kirjoitti:Teet tietenkin niinkuin parhaaksi näet ja katsot, mutta jotenkin epäilen että puskurin maalautuksella vakuutuksen piikkiin tulet saamaan kaksivärisen auton?
Tarkoituksenani ei ole missään tapauksessa maalauttaa puskuria uusiksi juuri tuon maalauksen mahdollisen epäonnistumisen takia, vaan tosiaan pienellä vaivalla korjata nuo naarmut. Rahan perässä tässä ei olla, vaan oikeuden.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saken kanssa samoilla linjoilla. Käytettyä autoa etsiessä se on pelkkää plussaa jos on about joka nurkassa edes pientä skraidua, että ei tartte jännittää tulevia pikku kolhuja (omia sössintöjä tai muiden aiheuttamia).
Hiton kivaa oli traktorillakin parkkeerata tänä talvena duunin parkkikselle suht ahtaaseen "eturiviin", sen kun peruutti niin kauan, että takapuskuri kohahti hankeen ja se oli siinä. Kotiin lähtiessä hauska seurailla kun urpot kiiltävissä pyhissä peltilehmissään sompaa ees taas, että pääsevät pois ruudusta, kun eivät uskalla puolta metriä lähemmäksi rotvallia ajella.
Tais tuossa rouvan ekoautossakin olla ainakin puskurin alalipassa jotain naarmua, mahdollisesti myös jossain nurkassa olemattoman pientä skraidua. Jos ei ole, niin pitää varmaan käydä silpasemassa johonkin pihakiveen, ettei aina tartte jännäkaki puntissa olla Nikkilän Ääsmarketin parkkiksella pelkäämässä ostoskärrykostajaa :lol: :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin