karg kirjoitti:Noi Nokian Z G2 205/50x16 oli n. 400€ kotiin kannettuna Rengasonlinestä ja Made in Finland.
Veikkaisin made in Russia.
Ne onkin paljon paremmat. Offtopic: Joskus täällä lueskelin, kuinka jengillä lyö kakkosella kaasusta tyhjää 250 hp tonnarilla tosta vaan. Itellä samaa teholuokkaa oleva 99 hylsy ja Nokiat Made in Russia ja ei piru vie taho kaasulla saada vinkumaan millään, ykkösellä ja kakkosella ehkä hitusen jos taivaan merkit kohdallaan... Muutenkin hiton tyytyväinen olen noihin ryssän paskoihin ollut
Kesäautossa tosin contin sportcontactit alla. Meluisammat kuin noksut, mut toki profiilikin 35 vrt 65.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
nipponkippo kirjoitti:Nyt olis landsaileja kokeiltu märällä. Kunnon satees ajettu 30km +2°. Ei voi yhtään kyllä moittia. Pito hävis 120 jälkeen, niinku kuivallaki.
Kuulostaa lupaavalta. Karvan verran tarkempaa speksiä kyllä kaipaisi tuosta testitapahtumasta? Eli ajetaan 120km/h suoraan ja kitka katoaa? Vaiko puikkaat johonkin liikenneympyrään alati kasvattaen nopeutta kunnes auto on kiedottuna vastakkaisen kaistan puoleisessa lyhtypylväässä, jolloin todetaan pidon hävinneen? Vaiko oletko kenties jotenkin muulla tavoin verifioiniut tuon 120km/h rajanopeuden ?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
karg kirjoitti:Noi Nokian Z G2 205/50x16 oli n. 400€ kotiin kannettuna Rengasonlinestä ja Made in Finland.
Veikkaisin made in Russia.
Voi olla, vaikka renkaiden kyljissä lukeekin Made in Finland. Saabissakin lukee Made in Uusikaupunki, mutta mistäs sen tietää oikeesti että missä se on tehty..
nipponkippo kirjoitti:Nyt olis landsaileja kokeiltu märällä. Kunnon satees ajettu 30km +2°. Ei voi yhtään kyllä moittia. Pito hävis 120 jälkeen, niinku kuivallaki.
Sekä
nipponkippo kirjoitti:kiihdyttäessä alkaa sutia siinä vauhdissa. tuntuu vielä ainaki siltä, että olivat hyvä ostos.
Ahaa...sen verran tampio olen, että kaipaan vieläkin hieman lisäselvitystä. Eli siis 120km/h vauhdissa alkaa Landsailit sutimaan sekä märällä että kuivalla? Tuota vauhtia ennenkö ei sudi? Mielenkiintoista. Vielä kun tarkennat, että onko se paremman pidon merkki jos alkaa sutimaan ennen vaiko jälkeen tuon 120km/h rajapyykin niin eiköhän tämä tästä avaudu...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kuinkahan sitä nyt sitte selventäis. Pito on hyvä. Kuivalla ja märällä. Tottahan se sutii ennen sitäki jos yrittää. Ei tuu rääkättyä 1 ja 2 autoa. Erilaisella ahtimella se pito häviää eri nopeudessa, toi alkaa heräileen siinä 3500rpm. siinä 120 paikkeilla on ahdot maksimis ja pito häviää. Eli ohittaessa pitoa riittää tohon nopeuteen asti. 1ja 2 ku ahdin heräilee, niin saa jo vaihtaa vaihdetta.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Eiku kyllä tuo on niin tulkittava, että Landsaileissa pito on todistetusti sama kuivalla ja märällä. Ei ollenkaan pöljemmin, kun jopa Testi Voittaja Nokialaiset pysähtyy 100km/h alkuvauhdeista märällä JÄRKYTTÄVÄT 9 metriä pidemmällä matkalla mitä kuivalla, eli niissä siis pito vaihtelee kuivalla ja märällä, toisin kuin laadukkaissa Landsaileissa.
Selkeesti siis rahansa väärtiy gummit. Harmi kun ei noita Landsailejakaan näköjään ole tarjolla Fiudeen passelissa kokoluokassa (13") ainakaan Camskillillä tai rengasonlinessa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Se nyt on niinku haluat sen lukea. 2 kesää nokian zetalla ajettu, ei niin huonoa rengasta ollukka ku ne oli. 900turbo3d on oikeilla jäljillä. Jos sanon että renkaat pitää hyvin, kuivalla ja märällä. Ei lukenu että yhtä hyvin. Vai lukiko. Sen verran nokialaisella ajanu että ei sekään kyllä pitäisi tossa tilanteessa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Mistähän löytäis tarpeeks pitävät renkaat niin, ettei pito katoa kiihdyttäessä? Voimaa löytyy noin 300konii ja pito katoaa 2.vaihteella ahtimen herätessä ja pito on kortilla koko vaihteen loppuun asti. Ykkösellä ei voi edes harkita lähtevän ripeämmin kiihdyttämään. Onko slicksit/semislicksit ainoo vaihtoehto? Nyt alla linglongin 215/35 "18 renkaat hyväl pinnal.
Ceso kirjoitti:Mistähän löytäis tarpeeks pitävät renkaat niin, ettei pito katoa kiihdyttäessä? Onko slicksit/semislicksit ainoo vaihtoehto? Nyt alla linglongin 215/35 "18 renkaat hyväl pinnal.
A) vetotavan muutos, eli hommaa vaikka bemari
B) laita sen(kin) alle jotain muuta kuin harakiriä
C) jos pito edelleen kateissa, niin bemarin alle mennee melko helposti joku 245-255 leveä
mikaels kirjoitti:
Omiin äskeisiin kokemuksiin perustuen suosittelen myös arvioimaan iskareiden ja alustan muiden osien kunnon, ennen kun alkaa renkailla hakemaan sitä "viimeistä kymmenystä". Vaihdoin juuri oman 230tkm ajettuun etupään iskarit, jouset ja lautaset. Takapään vaihto vielä kesken. Kyseessä on Sachsin setti.
Olihan se tiedossa, että iskarit vaikuttaa pitoon, mutta kyllä todellakin yllätti, miten suuri tuo ero oli, ainakin omassa autossa. Ero on niin suuri, että vaikea kuvitella, että siellä on samat renkaat jolla vielä hetki sitten tuskattutti kun märällä ei ollut mitään pitoa.
Eli jos autossa on 200tkm ajettu alusta, niin epäilen, että milläin tavallisilla katurenkailla saavutettaisiin samaa pitoparannusta kun iskari remontilla.
Jep, kolkilla alkaa löytyä pitoja vasta nelosella ja vähänkin pomppuja tiessä aloittaa heti sutimisen kun etupää kevenee. Eikä tehoja nyt niin paljoa ole, luokkaa 300hv/450Nm.
Tärkeimpänä syynä täysin lopussa olevat iskarit johon on onneksi tulossa parannus, sarja uusia viggenin tolppia skandixilta kustansi muuten rahteineen vain 330e.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
On jotenkin niin huvittavaa lukea, kun jengi kirjoittaa missä vauhdeissa sutii, millä pitää ja millä vaihteella menee ja miten. Mitäpä jos ajaisi normaalisti niin voisi varmasti kesärenkaista kirjoitella "normaalia dataa".
Varmaan pariin sivuun kukaan ei oo kirjoittanu miten rengas kuormalla, soratiellä jne. Vai olettako kaikki käyny oikeasti suljetulla radalla kokeilemassa nämä empiiriset testinne? Kysyn vaan siksi, kun suurin sallittu nopeus Suomen teillä lienee 120km/h ja siitä ei käsittääseni tarvitse hirveästi enää kiihdytellä