
Tiskikone mahtu pystys konttiin.
Toki kontti + takapenkit täynnä ei kannata poistuu auratulta tieltä.
Meniköhän dsg ja oikee automaatti sekasin, ei normista oo haittaa ku korkeintaan siinä vaiheessa ku oot jo tosi jumis.
Totta. Unohdin tuon. My bad.aero kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 11:41Eikä tarvi. ALV24% maksetaan niistä asioista, joiden ALV-kanta on 24%. Se on toki yleisin, mutta kuten todettu, mm. kirjoilla ALV-kanta on 10%.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 06:59mutta ALV. 24% pitäisi maksaa kaikista lähetyksistä.
Tätä se entinen työkaverikin sanoi. Automaatti jää sutimaan paikalleen.
Saabatti kirjoitti: ↑Su Tammi 10, 2021 13:31Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä, mutta n. 2000 km joululomareissun jälkeen syttyivät ABS ja ESP vikavalot. Tätä edelsi uudenvuodenpäivänä ajoa sellaisessa 10 cm märässä lumessa, joka sitten jäätyi pohjoiseen ajaessa vanteiden sisään kokkareiksi. Pari päivää myöhemmnin sitten syttyivät nuo valot. Välillä sammuvat kyllä, mutta syttyvät sitten taas uudelleen. Kaipa siellä on ABS-anturi mennyt hajalle sitten.
Torquella saa autoon kyllä yhteyden ja vikakooditkin muka lukee, mutta sellaisia ei ole, vaikka nuo vikavalot loimottavat mittaristossa. Vissiin tarvis jonkun tarkemman laitteen tähän hommaan, että saisi paikallistettua vian.
Muuten en ole mitenkään hirveän innoissani Zafirasta. Penkki on itselleni runsaista säädöistä huolimatta hieman huono (iskias kipeytyy pitkällä matkalla) ja onhan tuo aika mopo kulkemaan. Hyvänä puolena toki tilat ja lyhyt keula, jonka ansiosta näppärä pyöritellä parkkipaikalla. Ajettavuus on aivan hyvä, mutta kai se näissä "nykyautoissa" tupppaa olemaankin. Iskarit näemmä vaihdettu 2018 ja mm. EGR ja startti viime syksynä, eli onhan tuossa tuorettakin osaa mukana ja varmaan nuo tuoreehkot iskarit näkyy ajotuntuman jämäkkyydessä.
Mutta kokonaisuudessaan tää auto ei tunnu oikein "omalta" toisin kuin vaikka B-Vectra, johon tykästyin aikoinaan heti. Jotenkin kolho fiilis tuosta jää. Täytyy laittaa vaimo tuon rattiin ja ajella itse talvet VW:llä ja kesät Tonnarilla. Käsijarru on näissä "väärin päin" oikean käden luonnollisen asennon kannalta. Vaatii poiskytkettäessä vähän voimakkaamman ylöspäin kiskaisemisen ja vaimo ei tuota oikein osaa ottaa pois päältä. Toivottavasti oppii, etten itse joudu ajelemaan tällä.
Hirveän futuristinenhan tuo on sisätilojen designiltaan Tonnariin ja Paskattiin tottuneena. On sitä blingblingiä, muotoilua ja panodraamakattoa.
Öljyvalo tosiaan pääsi pelästyttämään, kun saabistina sitä olettaa heti moottorivauriota tuon syttyessä, mutta tässähän onkin automaattinen öljyntason mittaus ja vilkauttelee valoa ilmeisesti jo hyvissä ajoin ennen tuhoa. Jälleen ihmeellistä tulevaisuuden teknologiaa.
Käyppäs huvikses kurkkaamassa mitä tuommonen Zafiran kokoinen uusi auto yksityisliisarina maksaa kuukaudessa vaikka maltillisella 20tkm/vuosi ajosuoritteella. Ei nimittäin irtoa ihan niillä monessa paikassa mainostetuilla 199€/kk tms. hinnoilla.