Onko kenelläkään tietoa tai ajatusta minkälainen hankinta olisi 1.5 kaasu DSG:llä?
Maunoja on sen verran vähän että joutuu pakostakin harkitsemaan automaattia.
Kilometrejä 60-80-100tkm ja vuosimalli 2019-2020-2021.
Käytettyjä katsellut ja noissa pitkiä myyntiaikoja ja alaspäin tulleita/tulevia hintoja.
2012 tai aikaisempien vuosimallien jakoketjuista, öljynkulutuksesta tai DSG:stä ei tarvitse kertoa
-ne on hyvin tiedossa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Vagarena tai fabon Kaasua tankkiin-ryhmästä löytynee eniten käyttäjäkokemuksia tuosta uudemmasta kaasuhybridistä. Riippuen ajotavasta ja paikkakunnan kaasutarjonnasta polttoainekulut /100km on ~8€. Pienehkö bensatankki on itselle tuossa se rajoittava tekijä. Kuitenkaan kaasutilavuutta ei niin merkittävästi enempää ole verrattuna 1.4 koneisten 15kg:n. Ja tarkoitan näitä tgi koneisia eli remmikoneita. Onkohan uusimmissa 19kg?
Sitten se dsg, mikä lienee 7-vaihteinen kuivakytkin ja niiden kestävyydestä ollaan montaa mieltä. Nuita vanhempia onneksi löytyy paljon manuaaleina
Eipä ole mulla noista kaasulaitteista juurikaan kokemuksia ja kiinnostus ylipäätään aika nollassa.
Perusmoottorista ei edelleenkään ole tiedossa katastrofeja ja vaikuttaa tosiaan siltä että ne uudemmat kuivat 7 vaihteisetkin on vähemmän pommeja kuin 10v takaiset.
Itse aiheesta ei oikein mitään ole kerrottavaa taaskaan. 190tkm tulee tässä kuussa mittariin ja huolto pitäisi tehdä varmaan alkukesästä. Skodasta ei ole kuulunut mitään edelleenkään, mikä on oikeastaan ihan toivottavaakin.
Työkaverin 2014 tms Octavia mikälie-TSI kuivaseiskalla, niin 537 tkm mittaris ja kerran on vaihdettu kytkin, vauhtis ja mekatroniikka Ei ne kaikki hajoa... Toki ajoki on pelkkää matkaa, mutta silti.
. Skodasta ei ole kuulunut mitään edelleenkään, mikä on oikeastaan ihan toivottavaakin.
Kuulostaa hyvältä. Helkama ei siis syytä pientä kuluttajaa omiensa myöhästymisestä Persaukiset käytettyjen ostajat kärsii kun vaihtoauto hinnoitellaan vuoden takaisten mukaan, mutta ei mennä nyt siihen. Ollaan iloisia että kerrankin jotain positiivista.
TGI ja DSG DQ200 tuli vaikka vannoutunut mauno olisinkin. Tehdastakuu voimassa niin yritethään. Kulutus toiselta puolelta emänmaata 2,8kg/100km. Aika hyvä.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
[
TGI ja DSG DQ200 tuli vaikka vannoutunut mauno olisinkin. Tehdastakuu voimassa niin yritethään. Kulutus toiselta puolelta emänmaata 2,8kg/100km. Aika hyvä.
Saako tuhnuttelijasta syvällisempää analyysiä? Aika pienellä on kyllä tultu. Lie matkavauhti ollut todella maltillinen?
Golf alkoi pyydellä huoltoa, vielä on reilu 2000km jäljellä eli saa ajella vielä 3-4 viikkoa. Sitten onkin ohjelmassa oikein iso huolto kun valohoidon lisäksi pitäisi vaihtaa raitisilmansuodatin JA jarrunesteet. Saatan keulia sen verran lisää että vaihdan taas vaihteistoöljytkin vaikka eivät ohjelmaan kuulukaan.
Muista aiheista sellainen pikkujuttu että myyjä lähetti sähköpostia, Skoda olisi ensi viikolla luovutuskunnossa. Vastasin että ei ehdi näillä näkymin kolmeen viikkoon ja jos saan vapaasti valita niin katsotaan elokuussa
Saavutus kai sekin että on samaan aikaan 6kk myöhässä ja 4kk etuajassa..
Meneekö auto kllpiinkin vasta kun otat sen vastaan? Itse pohtinut sitä että kun tilaamani Ioniq 5:n toimitus siirtyi näillä näkymin kesästä loppuvuoteen 2023, niin se saattaa lipsahtaakin vuosimallin 2024 puolelle samalla. Sitten sen voiskin ottaa vastaan vasta tammikuussa 2024 jos se tarkoittaa että se kilvitetäänkin silloin. Sais otteestakin katsottuna vuoden uudrmman auton kuin jos sen laittais ajoon jo 12/2023
Kyllä siinä näkyi kilvet jo olevan kiinni
Traficom sanoo että ennakkoilmoitettu, ei rekisteröity.
Kai se sitten laitetaan käyttöönottopäiväksi kun luovutetaan tai vähän ennen.
Hyvä tietää. Ans kattoa sitten miten sen Hynkyn kansaa käy ja mitä haluan tehdä.
Toi Musse on osoittautunut oikeinkin miellyttäväksi tuttavuudeksi ja akuutein hynkkykuume on silleen vähän ohi. Mut koska auton toimitus on viivästynyt sovitusta niin mulla mahdollisuus purkaa kauppa eli nyt mulla on optio ottaa Hynkky vastaan tai vaihtoehtoisesti kieltäytyä siitä ilman sanktioita.
Hyvin näkyy vähänkäytettyjen hintojen palautuminen normaalitasoille noissa Ioniqeissakin. Puolivuotiaita Hynkkyjä nyt myynnissä muutaman tonnin halvemmalla kuin uuden vastaavan hinnastohinta. Vielä syksyllä hintaero oli toisinpäin
195tkm golfin mittarissa, tänään tein töiden jälkeen ison huollon eli valohoidon lisäksi vaihtoon jarrunesteet ja raitisilmansuodatin. Vaihdoin sitten huolto-ohjelmaan kuulumattomana taas vaihteistoöljytkin kun se on tähän niin naurettavan helppoa ja halpaa.
Samalla kesärenkaat alle, niissä tosin tein suunnitelman muutoksen ja golfiin ajatellut uudet renkaat menee avoon ja siihen menossa olleet hyväkuntoiset käytetyt michelinit meni nyt golfin alle.
Golfissa vikaa, taas!
Viime aikoina on alkanut climatronic puhaltaa vuorotellen lämmintä ja kylmää, vikakoodit kun luin niin herjaa oikean lämmönsäätöläpän jumittamista ja asentoanturia. Tämähän on taas kerran ihan vaan perus MQB tyyppivika eikä liity käyttövoimaan mitenkään. Eli oikean puolen lämmönsäätöläpän moottori uusiksi. Osa (VAG alkuperäinen) maksoi n 70€ ja tuollaisen aikaisemminkin vaihtaneena puolisen tuntia tuhraantui vaihtoon, toki paljon nopeamminkin on mahdollista, mutta työskentelyasennot on sellaisia että minä en ainakaan pysty ilman taukoja tekemään..
Ei siis pahan kallista tai mahdottoman työlästä korjata ja nyt kotimatkalla climatronic toimi taas kuten kuuluu, eli sitä ei oikeastaan edes huomannut.