V.J.S kirjoitti:Minä taas uskon, että koko kampanjointi on silkkaa huijausta. Suomen Poliisi ei tee mitään erikoisjärjestelyjä, laittaa vaan tiedotteen, että NYT on vaarallista ajaa ylinopeutta tällä kyseisellä viikolla. Ja kun viikko on OHI, niin SITTEN pistetään ne ansat pystyyn ja nostetaan potti himaan. Siis oikeasti, ainakin niitä reittejä joita minä ajan, niin näillä ns. "tehoviikoilla" ei näy yhtään ainutta ratsiaa, mutta muina ajankohtina niin maijaa on liikenteessä ja ansaa viritellään...Eikä sekään varmaan ole sattumaa, että ENITEN havaintoja tulee tehtyä juuri näiden mediassa mainostettujen TEHOviikkojen jälkeen (+1-2 viikkoa) Olen siis oikeasti tarkkailut tätä hommaa n. nelisen vuotta, toki otos on rajallinen, eli oman työmatkan varrelta Uudenmaan pikkumaanteiltä.
Ja taas rastia ruutuun
Edellisviikon "tehotarkkailun" kunniaksi tänään oli taas smurffiasuinen äijänköriläs heiluttelemassa tukankuivaajan näköistä laitteistoa Kellokosken koulun ja urheuilupuiston välillä 40km/h alueella. Voisihan sitä kuvitella että siellä turvattiin esim. koululaisten koulutietä, mutta aika harva ala-asteikäinen paarustaa koulutiellä varttia vaille viisi iltapäivällä?
Ihme touhua oikeasti. Onneksi oli alitehoisella japanialaisella autonkorvikkeella liikenteessä enkä millään yybersporttisella turrrrposaapilla, eli mittarissa oli smurffihavainnon hetkellä aika tarkkaan 48km/h lukemat, eli "todellista" n. 44-45km/h Sinne jäi "Reinikainen" pettyneenä seisomaan kun ajoin ohi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Aamulla puoli seitsemältä oli Sipoontien Mikonkorven risteyksessä polliisi puhalluttamassa. Ensimmäinen jalkautuneena liikenteenvalvontaa suorittavan konstaapelin bongaus pitkään aikaan.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S kirjoitti:Minä taas uskon, että koko kampanjointi on silkkaa huijausta. Suomen Poliisi ei tee mitään erikoisjärjestelyjä, laittaa vaan tiedotteen, että NYT on vaarallista ajaa ylinopeutta tällä kyseisellä viikolla.
" Ylinopeuksien tehovalvonta tuotti viime viikolla Pohjois-Karjalassa 150 käryä ylinopeudesta. Ajonopeudet olivat viime viikolla erityisenä valvontakohteena valtakunnallisesti. Pohjois-Karjalassa valvontaa tekivät sekä hälytyspartiot että liikennepoliisin partiot.
- Neljällä kuljettajalla kaasujalka oli sen verran raskas, että asiasta kirjattiin törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja loppuselvittely hoidetaan käräjillä. Lisäksi valvonnan yhteydessä tavattiin rattijuoppo, kortiton kuljettaja ja muutamia kuljettajia määrättiin ajokieltoon niin sanotun piittamaattomuuden vuoksi, poliisista kerrotaan."
"Viime viikolla pidetyn valtakunnallisen nopeusvalvontajakson aikana Kaakkois-Suomen poliisi kirjasi kaikkiaan 314 ylinopeusrikkomusta. Näistä 17 kohdistui moottoripyörien kuljettajiin."
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Mjoo, mutta terveydenhuollossa ei olekaan tietääkseni asetettu 0-kuolema tavoitetta. Taitaa tätä nykyä putkassakin kuolla enemmän väkeä, kuin liikenteessä.
Ja onhan lääkärit Hippokrateen kautta vannotettuja, huippukoulutettuja ja palkattuja raudanlujia ammattilaisia ja kunniakansalaisia vs. tienkäyttäjät ovat vain tavallista rahvasta, jota kuuluukin ohjata, holhota ja vainota.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kukas kysäsee Pohjois Karjalan / Kaakkois-Suomen Poliisilta samat statistiikat sitten "tehoratsian" jälkeiseltä viikolta?
Raser kirjoitti:
" Ylinopeuksien tehovalvonta tuotti viime viikolla Pohjois-Karjalassa 150 käryä ylinopeudesta. Ajonopeudet olivat viime viikolla erityisenä valvontakohteena valtakunnallisesti. Pohjois-Karjalassa valvontaa tekivät sekä hälytyspartiot että liikennepoliisin partiot....
"Viime viikolla pidetyn valtakunnallisen nopeusvalvontajakson aikana Kaakkois-Suomen poliisi kirjasi kaikkiaan 314 ylinopeusrikkomusta. Näistä 17 kohdistui moottoripyörien kuljettajiin."
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pääkaupunkiseudulla näkyi viime viikolla muutama tutkailija. Tänäänkin kehä I varrella näkyi mp-poliisi olevan, ei tosin näyttänyt aktiivisesti tutkailevan. Liekö oli muissa hommissa tai sitten pysäyttäjänä...
Mechelininkadulla on kyllä säädetty kameratolppa tiukalle. Siinähän on liikennevaloista varmaan jotain 10 metrin matka siihen tunnistemelle, ja silti paikaltaan lähtiessä sain kameran välähtämään... Kuka vielä väittää ettei etuvetoinen kiihdy paikaltaan
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Cona kirjoitti:
Ja onhan lääkärit Hippokrateen kautta vannotettuja, huippukoulutettuja ja palkattuja raudanlujia ammattilaisia ja kunniakansalaisia
Eikä ole. Lääkärit on henkiolentoja, jotka pystyvät potilaan kahden minuutin pituisen epäloogisen mutinan perusteella ja röntgenkatseensa ansiosta määräämään kaiken parantavan hoidon ja lääkityksen. Jos potilas ei sillä parane, on syynä lääkärin virhe ja typeryys.
TARKKANA KUN PORKKANA nyt taas viikon verran siellä liikenteessä senkin kaaharit!!!
" Poliisi aloittaa tänään ylinopeuksien tehovalvonnan ympäri Suomea.
Autoilijoiden kaasujalkaa valvotaan tehostetusti koko viikon ajan. Tehovalvonta toteutetaan pääasiassa kameroilla.
Poliisin mukaan törkeät ylinopeudet lisääntyivät alkuvuonna merkittävästi. Ylinopeudella on osaa noin kolmanneksessa kuolemaan johtaneista tieliikenneonnettomuuksista." Lähde: Iltasanomat
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser kirjoitti: Tehovalvonta toteutetaan pääasiassa kameroilla.
Juu siis tätähän mää niin maar kauhiast ihmettelin tossa päivemmällä kun radiossa toitottivat tuota samaa. Siis seisottaako ne sitten normaalisti niitä kameroita kyttiksen kellarissa tms. Vai miten ihmeessä voidaan harjoittaa "tehostettua" kameravalvontaa ilman että kameroiden määrää kasvatetaan tai että normaalisti osa kalliistä kameroista lojuu tyhjän panttina?
Nooh, ihan sama, mitä todennäköisimmin yhtään tutkaa ei tule tälläkään "tehovalvonta"viikolla olemaan ainakaan meikäläisen normiajoreiteillä. Ensi viikolla sitten taas ajettava varovasti
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Raser kirjoitti: Tehovalvonta toteutetaan pääasiassa kameroilla.
Juu siis tätähän mää niin maar kauhiast ihmettelin tossa päivemmällä kun radiossa toitottivat tuota samaa. Siis seisottaako ne sitten normaalisti niitä kameroita kyttiksen kellarissa tms.
"Autoilijoiden kaasujalkaa valvotaan..." , lukee tiedotteessa, eli sen takia vainonta on tarkoitus suorittaa pääosin (tolppa)kameroilla. Jos kyse olisi yleisestä liikennenopeuksien tehovalvonnasta (myös moottoripyörät), käytettäisiin myös partioautojen tutkia apuna.
Siinä syy!!!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
V.J.S kirjoitti:Juu siis tätähän mää niin maar kauhiast ihmettelin tossa päivemmällä kun radiossa toitottivat tuota samaa. Siis seisottaako ne sitten normaalisti niitä kameroita kyttiksen kellarissa tms.
Ei niillä ole nykyään resursseja ajella niillä kamera-autoilla jatkuvasti, eli juu.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Raser kirjoitti:
"Autoilijoiden kaasujalkaa valvotaan..." , lukee tiedotteessa, eli sen takia vainonta on tarkoitus suorittaa pääosin (tolppa)kameroilla.
Tuohonhan pitäisi olla joku GoPro, jonka pulttaa kiinni jokaisen auton jalkatilaan. Ei ne koivet tolppakameran kuvassa näy.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla