Minuteman kirjoitti:Jatketaan keskustelua sitten kun saan nuo oppikirjat takaisin ihmisiltä joille olen ne lainannut,
Sopii, vaikka tuskin tämä keskustelu kovinkaan hedelmällistä on, mutta onpahan viihdettä ja ajankulua. Toivottavasti oppikirjasi faktat kuitenkin ovat tuoreita (edelleen päteviä) ja kiistattomia.
Minuteman kirjoitti:Tutkitun tiedon kiistämisesikin jo osoittaa sen että uskomukset voittavat mielessäsi terveen järjen ja tutkitut tulokset, jo pelkästään oman rengasvalintasi siivittämänä ja alleviivaamana.
En ole kiistänyt tutkittua todellista tietoa, eli faktaa. Kantani perustuu niin tutkimustuloksiin, kaupallisiin (TM/TL) testituloksiin monen vuoden ajalta, kuin myös omiin ja monien muiden kokemuksiin monen vuoden ajalta. Tutkimuksia on kuitenkin monenlaisia, ja monessa kokonaisuuskuva unohtuu kun keskitytään nippelitietoon, ajatellaan kaavamaisesti eikä etsitä uusia lähestymistapoja. Usein tutkimustulos muuttuu matkalla tiedemaailmasta julkisuuteen hypoteesistä faktaksi jollaisena tutkija ei sitä koskaan ole esittänyt. Siksi kerättyä tietoa joutuu käsittelemään kriittisesti oli lähde mikä tahansa. Monesti myös unohtuu, että moni tutkimus pohjautuu perusolettamukseen joka saattaa olla virheellinen, tai aikaisempaan tutkimustulokseen jota ei ole toistettu ja vahvistettu, tai käsittelee tilastoja ja todennäköisyyksiä varsin väljin perustein. Väittiväthän tiedemiehetkin aikoinaan faktana, että maa on litteä, mutta nyt (lähes) kaikki ovat eri mieltä.
Minuteman kirjoitti:Aina uusittavan tiestön kulumisen vastapainona saatava hyöty liikenneturvallisuutena, ja kuolonuhrien minimoimisena korvaa aina sen, että olisi niin pirun mukavaa ja hiljaista ajella peilinsileillä teillä.
Ei urautuneen tien vastakohta ole peilinsileä pinta, voi se urainenkin tie olla peilinsileä vaikkakin kaareva (paikoitellen kovera tai kupera kuten Linnanmäen peilit). Kyllä uratonkin tienpinta saa olla karkea tiettyyn rajaan asti, eikä sileä kuin peili. Yritätkö tosissasi väittää, että urautunut tie on uratonta turvallisempi?
Vaihtoehtoisiakin tapoja löytyy saman lopputuloksen (turvallisuuden ja kuolonuhrien minimoimisen) tavoittamiseksi. Lisättäköön vielä, että nykyinen liikenne- ja talvirengaspolitiikka (oli kyseessä sitten nastat tai kitkat) ei todellisuudessa pyri turvallisuuden maksimoimiseen ja kuolonuhrien minimoimiseen vaan siedettävään kompromissiin.
Minuteman kirjoitti:Ja vielä kerran, itsekin ajan kitkoilla, mutta en kuvittele niistä yhtään mitään muuta kuin mitä ne ovat.
Kuten myös, miksi siis tämä ajoittain kiivaan oloinen väittely, joka aikoja sitten meni OT:n puolelle? Taisit jo monta viestiä aikaisemmin imaista herneen nenään koska joku kehtasi esittää eriävän mielipiteen ja näkökulman kuin mihin sinä vakaasti uskot?