
http://translate.google.fi/#sv|fi|
Joo
Lähde: Aftonbladet."On ihmisiä ympäri maailmaa, jotka arvostavat Saab brändi"
Nyt Saab liikkeelle kannattajia ympäri maailmaa ennen lopullista taistelua automalli.
Blogit ja foorumit kehotetaan Saab fanien sähköpostia General Motorsin toimitusjohtaja Ed Whitacre henkilökohtaisesti ja tehdä peruste hyväksyä Hollannin Spykers tarjous.
Saab omistaja on innostunut rotu, ei antaa toivoa helposti. Nyt he järjestävät itse blogeja ja foorumeita ympäri maailmaa yrittää saada GM muuttaa raukeamispäätöstä.
On tunnustettu Saab-blogi "Saabin Iso" on Australian Blogger Steven Wade kaikille lukijoille sähköpostin pommittaa, General Motors-ohjaaja Ed Whitacre ja pyytää lukijoita välittää puhelun Saab-klubit, foorumit, jälleenmyyjät, ja niin edelleen. Steven Wade ei tiedä, kuinka monta sähköpostiviestiä lähetetään GM, mutta hän sanoo, että puhelun vanhentui noin 20 000 tilaajaa kautta hänen blogi-ja Internet Rescue-Saab.com.
Maailmanlaajuista
- Haluamme antaa hänen ymmärtää, kohteliaasti siten, että on olemassa ihmisiä ympäri maailmaa, jotka arvostavat Saab brändi ja haluamme sen hengissä. Saab yhteisö on hyvin innostunut tulevia mahdollisuuksia uudelle omistajalle. Uudet autot ovat kehittyneet, ja ne ovat erittäin hyviä. Oikealla takana ole mitään, joka voi pysäyttää merkki, "hän kertoi Aftonbladet.
- Tämä on tärkeää, koska se on viimeinen minuutti Saab, eikä ole mitään syytä GM lopettaa. Jos he haluavat myydä Saab, he voivat tehdä sitä, "hän jatkaa.
Nimenomaan, ainakin täällä palstalla viimeaikoina ollut välillä liiankin lämminverinen ja omaa reviiriä puolustavaa. Vaikka en itsekään muunmerkkistä autoa hevillä osta, niin jonkun muun merkin pelkkä maininta saattaa saada puolustusmekanismin täysillä päälle.SS kirjoitti:Saab omistaja on innostunut rotu
Kyllähän se tällaisina aikoina on ihan ymmärrettävää, että saabistit nousevat barrikaadeille. Se on vähän kuin sitä talvisodan henkeä, kun pieni nousee isoa vastaan.tosu kirjoitti:Nimenomaan, ainakin täällä palstalla viimeaikoina ollut välillä liiankin lämminverinen ja omaa reviiriä puolustavaa. Vaikka en itsekään muunmerkkistä autoa hevillä osta, niin jonkun muun merkin pelkkä maininta saattaa saada puolustusmekanismin täysillä päälle.SS kirjoitti:Saab omistaja on innostunut rotu
Kyllähän Audin brandin rakentaminen alkoi sieltä -80 -luvun alusta, kun tuotiin Quattro. Ei oikein voisi sanoa, että se olisi ollut suunnattu kaikelle kansalle. Lisäksi Suomessa brandia on rakennettu sporttiseen suuntaan ainakin tuon 10 vuotta (by surullisenkuuluisa "audi-kiesi").essal kirjoitti:Brändin rakentaminen on hidasta ja kallista puuhaa. Kuinkahan paljon volkkarilta on mennyt rahaa audin brändin rakentamiseen? Aikaa ainakin 10+ vuotta. Tekniikka on sama kuin passatissa ja hintaa puolet enemmän. Ja kauppa käy. Varmaan on katekin kohdallaan....
Mahdollisesti kyllä. Mutta kääntyykö tuo uuskaupoiksi? Saabilla on tuonkin jälkeen vain kaksi mallia: 9-3 ja 9-5, joista toinen ihan uusi ja toinen vähintään faceliftin tarpeessa. Voiko kahdella mallilla pärjätä tässä maailmassa?SS kirjoitti:Saab omistaja on innostunut rotu
Kyllä omaa saa aina puolustaa.tsaarela kirjoitti:Kyllähän se tällaisina aikoina on ihan ymmärrettävää, että saabistit nousevat barrikaadeille. Se on vähän kuin sitä talvisodan henkeä, kun pieni nousee isoa vastaan.
Ainakin Saabin ratin takana tuntee istuvansa Saabissa. Sitä ei voi kieltää. Saab on onnistunut säilyttämään oman muotokielensä erittäin hyvin.tsaarela kirjoitti:Muilla merkeillä on toki kelpo kulkupelejä, mutta tähän mennessä yksikään muu merkki ei ole saanut aikaan samanlaista tunnetta kuin se, mikä syntyy, kun istuu Saabin ratin taakse. Saabin kabiinissa sitä tuntee heti olonsa kotoisaksi ja tervetulleeksi.
Tästä kyllä pitää olla eri mieltä. Tai ainakaan tuo kaksi sormea + kaasupoljin syvemmälle ei toteudu yhtäaikaa. Molemmat omat saabini vetelivät kiihdytyksessä niin, että rattia sai puristaa kahdella kädellä. "Nyt mennään"-tunne oli kyllä vahvana läsnä. Saman tunteen olen kyllä kokenut joissain muissakin autoissani... Tosin ilman ratin puristeluja.tsaarela kirjoitti:Ja ajossa: kaksi sormea lepää rennosti ratin kehällä, Saab huolehtii siitä, että pysytään ajolinjalla. Kaasupoljin painuu hieman syvemmälle ja Saab vastaa: "Anna mennä, täältä sitä hyvää karmaa tulee."
9-4 on myös tulossa nopeasti, samoin uudesta 9-3:sta muistelen jostain kuulleeni. Tosin eipä tuo nykyinenkään kovin vanhan oloinen vielä ole.Mahdollisesti kyllä. Mutta kääntyykö tuo uuskaupoiksi? Saabilla on tuonkin jälkeen vain kaksi mallia: 9-3 ja 9-5, joista toinen ihan uusi ja toinen vähintään faceliftin tarpeessa. Voiko kahdella mallilla pärjätä tässä maailmassa?
No vaihda se sitten ajoissa SaabiinMRe kirjoitti:No,
älkää masentuko saapistit. Kiina-autolla tässä meikäläinen ajelee...
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ruots ... 5251683533
Vaihtuukohan uroksen merkki jing/jang:iksi? Ja ajotietokoneeseen saadaan kiinalaiset merkit. No, ainakin auton mukana luulisi saavan syömäpuikot...
"Made in China", my ass...
En ymmärrä, mitä tarkoitat noilla "vähemmän laadukkaimmilla autoilla", kun on kyse GM:n aikaisista Saabeista?keskikonsoli kirjoitti:Se on tämä nykyajan markkinatalous ajanut asiat siihen pisteeseen (muissakin asioissa kuin autoissa) että laatua ei kannata enään tehdä! On vain kaksi vaihtoehtoa, tee paskaa ja paljon tai laita lappu luukulle ja luukku kiinni!
Saab on ollut aina erittäin pieni autonvalmistaja ja tuli aika jolloin sen vaihtoehdot oli joko lopettaa laatuautojen tekeminen tai antaa suuremman syödä se ja tehdä vähemmän laadukkaita autoja sen isomman suojissa (GM). Muistan erään televisiohaastattelun jo tuolta 90-luvulta jossa joku GM:n iso pomo kertoi että Saab on niin pieni osa heidän kokonaistuotannostaan että heille on aivan yhdentekevää että tehdäänkö Saabeja vai lopetetaanko niiden tekeminen vaikka heti. Siinä hiukan referenssiä siitä että millä tasolla liikutaan asiassa Saab vs. GM.
Ruotsista englanniksi antaa joskus paremman käännöksen johtuen samantapaisesta kielirakenteesta ja varmaan muutenkin yleisempiä kieliä.SS kirjoitti:Joo![]()
Suomalaisista? On aika marginaalinen markkina autoille noin yleensäkin tämä Suomi jossa autot on hinnoiteltu sopivasti verotuksella. Ennemmin pitäisi katsoa moniko muualla saadaan ostamaan. Tärkeintä lienee se että pääsisivät omilleen ei se että myydään Saab mahdollisimman monelle. Tarpeeksi monelle pitää toki saada myytyä mutta montako se sitten on..MRe kirjoitti:Jos Saab pelastuu, moniko täällä aikoo ostaa seuraavan 12 kuukauden aikana ihan tehdasuuden saabin (9-3:sen tai 9-5:sen)?