Vaihtoehtoisesti voi rikkinäisen (tai ehjänkin) sarjaporttipiirin korvata USB-UART-moduulilla. Tällöin Techiin tulee USB-liitin ja wanhanaikaiset sarjaporttikaapelit voi kokonaan unohtaa... Lisäksi USB-UART-moduulilla yhteys näyttäisi toimivan vakaasti jopa suurimmalla nopeudella (baud rate 115200).
Itellä on tuo Easy Sync ja 115200 nopeudella toimii loistavasti GlobalTISin kanssa, windows 7 32bit.
Tämä USB modaus on kyllä aivan mahtava homma ja hyvä tietää, kiitos JohnJocke
EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Easy Sync asentui automaattisesti koneeseen ja kävin vain vaihtamassa com-portti asetuksen COM1 ja baud raten 115200 ja samat GlobalTISiin ja homma lähti heti pelittämään.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
hasha kirjoitti:
EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Lawicelissa on tosiaan FTDI-piiri siltana CAN-kommunikaatiota varten. Lawicelin COM-porttimoodi ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaapelia voisi käyttää tavallisena sarjaporttina. COM-porttimoodi tarkoittaa vain, että CAN-kommunikaatio voidaan Lawicelin ohjaimen kanssa suorittaa virtuaalisen sarjaväylän yli eikä tarvitse käyttää heidän omaa kommunikaatiokirjastoaan. Tällä on siis merkitystä vain, jos on tekemässä softaa, joka käyttää Lawicelia CAN-kommunikaatioon.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
Tuli hankittua tällainen laite 148.000 softalla ja nyt etsin siihen kaveriksi 44.000 softaa.
Kaikki netinstä löytämäni Rapidshare yms. linkit ovat wanhoja rikkinäisiä enkä siis löydä
ko. softabiniä mistään. Olisko jollain foorumilaisella tallessa ja saatavilla tuo Techin v44.000 softa?
Sen 44.000 softan saa päivitettyä GlobalTIS tai TIS2000 ohjelmalla, mutta tarvitset passelin muistikortin sitä varten. Normaalisti tuo 44.000 softa tarvitsisi vanhemman 10mb kortin, mutta olen saanut asennettua sen uudemmalle 32mb kortillekin. Kaikki 32mb kortit eivät siis kelpaa, pitää testaamalla löytää se, joka ottaa softan vastaan. Tech kyllä softaa päivitettäessä kertoo kelpaako vai ei. Ja samalla systeemillä saat päivitettyä 146.000 suomekielisen softan koneeseen, tämän uudempaa ei taida olla saatavilla ilman rahallista panostusta.
Laitteesta ei ole kokemusta, kun just maksoin tullit ja ei ole vielä saapunut. Otin kaks saabin korttia 94-97 (ng900 ja tonnari) ja (ng/og 9-3 ja og 9-5) 98-2012 vuosimalleihin.
Ajattelin tuollasen hankkia myös. Onkos päivitettyä tietoa mistä kannattaa tilata?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
karg kirjoitti:Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
Pystyykö noita osia testaamaan muuten kuin vaihtamalla osa kerrallaan varmasti toimiviin?
karg kirjoitti:Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
Pystyykö noita osia testaamaan muuten kuin vaihtamalla osa kerrallaan varmasti toimiviin?
-tuomas
Osien vaihtelulla selviää aika helposti. Tuu vaikka poikkeemaan täällä Hämeenlinnassa, niin testaillaan.
Suositelkaapa mistä Tekki kannattaa hommata ja mitä pitää olla mukana ? Siinä kortilla ilmeisesti oikeat ohjelmat ? Vaihtoehtoja on nimittäin runsaasti ... Hinta ja laatu kohilleen, salkku plussaa. Tulliakin pitää varmaan maksaa ?
Lähinnä OG 9-5 olis työstettävänä.