Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Pitihän toi nyt itsekkin kokeilla.. Eli 80-120km/h aikaan 4+-0.1s kokeilin muutaman kerran ja kerran meni jopa alle neljän sekunin. Ja ajat on otettu käsipelillä..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

nyt ois videota vakio Tidistä 2001 uudella Mafilla ja suodattimella voisko joko laittaa sen esille?...taitaa mennä nelosella jo alle 7sek 80 - 120km/h. Perseestähän se on, mutta diiseliksi ihan ok :twisted:
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Löytyihän ne viime kesän testit. Eli noin liikkuu vakio, ei IC t8. --> http://www.eikiinnosta.net/leikkeet/ 0-100 aikaa tuskin olisi saanut enää paremmaksi, mutta 80-120 olisi tietysti voinut vetää kolmosella läpi, eikä vaihtaa juuri ennen kuin neula on 120 kohdalla. :roll:
Lähiaikoina pitää kyllä modata tuo yksi ylimääräinen apc purkki ja käydä kokeilemassa miten volvon ic ja modi apc vaikuttaa kulkemiseen 8)
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3Tid kirjoitti:nyt ois videota vakio Tidistä 2001 uudella Mafilla ja suodattimella voisko joko laittaa sen esille?...taitaa mennä nelosella jo alle 7sek 80 - 120km/h. Perseestähän se on, mutta diiseliksi ihan ok :twisted:
mulle voit työntää, oruosaar@POISTAcc.hut.fi
#1730
500whp.net member
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

frost kirjoitti:mutta 80-120 olisi tietysti voinut vetää kolmosella läpi, eikä vaihtaa juuri ennen kuin neula on 120 kohdalla. :roll:
:?: :?: :?: :?:

Mulla menee ainakin kolmosella vähä reily 150 jos oikeen vedättää rajottajalle.

Ja kolmosella 80km/h niin kierrokset 3500rpm. Ja nyt menee alle 4sekuntia ja vielä kun saan kytkimen vaihettua niin voi olla pian lähempänä kolmosta kun nelosta. :D
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

900aero-84 kirjoitti:
frost kirjoitti:mutta 80-120 olisi tietysti voinut vetää kolmosella läpi, eikä vaihtaa juuri ennen kuin neula on 120 kohdalla. :roll:
:?: :?: :?: :?:

Mulla menee ainakin kolmosella vähä reily 150 jos oikeen vedättää rajottajalle.
145hv:n 8venttiilisessä on lyhemmät välitykset kuin 175hv:n 16venttiilisessä.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Doba
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 12:52
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja Doba »

Omalla tonnarillani (2.0i CS) meni 80-120 n.7,5 sekkaa, sekuntikellolla otettuna. Miten teillä muilla noi vaparit on kiihtyny ?
9000 CS 2.0i -91
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

2,3T sport kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti:
frost kirjoitti:mutta 80-120 olisi tietysti voinut vetää kolmosella läpi, eikä vaihtaa juuri ennen kuin neula on 120 kohdalla. :roll:
:?: :?: :?: :?:

Mulla menee ainakin kolmosella vähä reily 150 jos oikeen vedättää rajottajalle.
145hv:n 8venttiilisessä on lyhemmät välitykset kuin 175hv:n 16venttiilisessä.
Mutta mulla on vielä pidemmät kun vakio 175hv T16venttiilisessä, ja pidemmät on tulossa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Pitipä mitata piruuttaan Varina II 86:sen kiihtyvyys, huimat 18sec 8O . Menee tämä ilta palautuessa noista huimista g-voimista.
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3Tid kirjoitti:nyt ois videota vakio Tidistä 2001 uudella Mafilla ja suodattimella voisko joko laittaa sen esille?...taitaa mennä nelosella jo alle 7sek 80 - 120km/h. Perseestähän se on, mutta diiseliksi ihan ok :twisted:
Dodiin tässä pätkä, hieman sorkittuna
koko 2.5Mb
http://viggen93.mine.nu/viggen/TID.wmv
#1730
500whp.net member
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

frost kirjoitti:Löytyihän ne viime kesän testit. Eli noin liikkuu vakio, ei IC t8. --> http://www.eikiinnosta.net/leikkeet/ 0-100 aikaa tuskin olisi saanut enää paremmaksi, mutta 80-120 olisi tietysti voinut vetää kolmosella läpi, eikä vaihtaa juuri ennen kuin neula on 120 kohdalla. :roll:
Lähiaikoina pitää kyllä modata tuo yksi ylimääräinen apc purkki ja käydä kokeilemassa miten volvon ic ja modi apc vaikuttaa kulkemiseen 8)
Voi tsiisus että tuo T8:kin lähtee sutjakkaasti etenemmään! 8O
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

http://viggen93.mine.nu/viggen/2,3Tsport.avi

2.3 T sportin kiskaisu. Mies pahoittelee huonoa kuvaa...
#1730
500whp.net member
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kotikoneeltani katsoessa tosta videosta saa kyllä selvää, mutta kun katsoin duunin koneelta tota videota niin siitä ei saa kyllä mitään tolkkua.
Pitänee varmaan kuvata operaatio uudelleen...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Pitihän se minunkin käydä kokeilemassa. No, muistin tietenkin väärin tuon mittausalueen eli kokeilin kolmosella 60km/h-120km/h ja ajoiksi tuli: 5.95 ja 5.98 sekuntia. Noh, turhaan tosissaan sit kai mittailin noi koska täällähän näemmä kysyttiin 80km/h-120km/h aikoja :D Pitää mittailla joskus toiste tolla oikealla nopeusalueella kun muistaa.

Autona miedosti piristetty og900S -90.

EDIT: No niin, aamulla piti kokeilla kolmosella 80-120km/h ja pikkaisen kyllä petyin mutta tässä tulokset:
1.veto 3.86
2.veto 3.95

Tällä hetkellä kiinni siis Lucas lastu, 3" putki ja AMW ic. Paineet 1.0. Yritän tällä viikolla saada vesiruiskuun uuden suuttimen ja MSD sytytyksensäätöyksikköön sellaisen "bleed" systeemin eli suomeksi sanottuna jos aikaa on niin loppuviikosta tulee päivitettyä tietoa 1.2 barin paineilla, vesiruiskulla ja paremmin säädetyllä sytkällä. Voi tosin olla että seokset menee sitten jo laihalle mutta se nähdään sitten...

Noh, ensi kesänä sitten ajat tulee olemaan paljon lähempänä kolmea sekuntia, toivottavasti. Talviauto on jo ostettu ja ässä menee talliin talveksi pientä "säätämistä" varten :twisted:

-John
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

johniemi kirjoitti: aamulla piti kokeilla kolmosella 80-120km/h ja pikkaisen kyllä petyin mutta tässä tulokset:
1.veto 3.86
2.veto 3.95
Ahdisti niin paljon nuo lukemat että jotain piti tehdä :) Noh, vietin koko päivän tallissa auton kanssa taistellen ja sen saldona seuraavanlaiset lukemat:

1.veto 3.4
2.veto 3.3
3.veto 3.2
4.veto 3.4
5.veto 3.2

Oli pakko mitata ihan viidesti koska en ollut uskoa silmiäni. Toivottavasti kolmen sekunnin raja menee rikki ensi keväänä. Ja huomenaamuna penkittämään kone klo9, toivottavasti tuulettimet toimii ja APC ei laske paineita nakutuksen takia.

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Vastaa Viestiin