Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kauankohan kestää että normi autoilija voi unohtaa sellaiset asiat kuten "paljonko kierroksia" ja "mikä vaihde"? Tuohan kertoo vain, että tekniikka on keskeneräistä ja käyttäjä joutuu kiinnittämään huomiota asioihin jotka eivät ole ajoneuvon käyttötarkoituksen kannalta mitenkään olennaisia.
Yllä oleva on lausuttu puhtaan objektiivisesti vaivattoman autoilun kannalta tarkasteltuna, kiinnittämättä mitään huomiota autotekniikkaan ja vanhoihin autoihin kallellaan olevien harrastajien (joihin itsekin lukeudun) preferensseihin.
Yllä oleva on lausuttu puhtaan objektiivisesti vaivattoman autoilun kannalta tarkasteltuna, kiinnittämättä mitään huomiota autotekniikkaan ja vanhoihin autoihin kallellaan olevien harrastajien (joihin itsekin lukeudun) preferensseihin.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voin pistää vielä paremmaksi tuosta vuokrapolosta: Polo Van samalla moottorilla, ilman takapenkkiä ja varustettuna lokarinläpillä jotka raapivat maahan pienellä tiellä jokaisessa heitossa. Huhun mukaan kun VV-Autolla jonkun automyyjän "oma" auto menee koeajoon hän ottaa työkaverin auton, jolloin lähtee liikkeelle ketjureaktio jossa jollekulle jää sitten tämä lyhyt tikku. 

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tämähän lienee jonkinasteinen kompakysymys, sillä nykytekniikkahan suo tuohon jo mahdollisuuden variaattorien yms.energiatehokkaiden automaattivaihteisto-toteutusten muodossa. Sen sijaan se EI poista sitä ongelmaa, että VW:n 3-sylinterinen 1,2TDi kuulostaa aivan kamalalta kaikilla kierroalueilla, eikä liiku mihinkään kierrosalueesta huolimattaHessu kirjoitti:Kauankohan kestää että normi autoilija voi unohtaa sellaiset asiat kuten "paljonko kierroksia" ja "mikä vaihde"? Tuohan kertoo vain, että tekniikka on keskeneräistä ja käyttäjä joutuu kiinnittämään huomiota asioihin jotka eivät ole ajoneuvon käyttötarkoituksen kannalta mitenkään olennaisia.
Yllä oleva on lausuttu puhtaan objektiivisesti vaivattoman autoilun kannalta tarkasteltuna, kiinnittämättä mitään huomiota autotekniikkaan ja vanhoihin autoihin kallellaan olevien harrastajien (joihin itsekin lukeudun) preferensseihin.

Tuo litranen egobuusti sentään kuulostaa kivalta, ja omaa yllättävän laajan vetoalueen kiertäen ihan iloisesti aina sinne 6500rpm punarajalle, eikä hyydy kierrosten noustessa.
Totuuden nimissä ja Mauria miellytääkseni on myös muistettava, että olen ajanut myös Fordin 90hv ekodiisselillä varustettua uusikoppaista Fokusta, ja kyllä, sekin oli kamala. Äänimaailma sentään oli siinä jotenkin siedettävä (onnistunut äänieristys) ja sen kulutuskin oli Itävallan vuoristobaanoilla viitosella alkava. Eli se sentään etäisesti edes muistutti autoa, tuo VW 1.2TDi toi mieleen lähinnä mopo-autot.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vuoteen 2014, jolloin Saab palaa markkinoille sähköautolla.Hessu kirjoitti:Kauankohan kestää että normi autoilija voi unohtaa sellaiset asiat kuten "paljonko kierroksia" ja "mikä vaihde"? Tuohan kertoo vain, että tekniikka on keskeneräistä ja käyttäjä joutuu kiinnittämään huomiota asioihin jotka eivät ole ajoneuvon käyttötarkoituksen kannalta mitenkään olennaisia.

Sähköautossa ei tarvitse vaihteita sotkea, ja vääntökäyrä on kuin pohjanmaan lakeudet. Eestaas liikkuvia osia on myös minimimäärä, joten värinätkin jää aika vähiin. Äänetöntä, värinätöntä, kemikaalitonta, hajutonta ja pakokaasutonta ajoa ilman turhia polkimia ja keppejä. Sitähän me autoharrastajat kaipaamme

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jep, kunhan hintaa ei ole enempää mitä kolme vuotta sitten viimeksi katsastetulla og-satkullaAZP kirjoitti: Sitähän me autoharrastajat kaipaamme


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voisin tähän heittää sellaisen huomion, että Peugeot 107:n kolmisylinterinen kuulostaa aivan moottorikelkalta. Ja tutinakin sen mukainen, että ensi kerralla luulisi jotain olevan rikki
NG9-3 Aero MY05
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Joo, ne ranskikset on semmoisia romuja. Samassa kategoriassa sen sijaan esim. Toyota Aygon japanilainen 3-sylinterinen moottori kehrää turbiinimaisen pehmeästiduuduu kirjoitti:Voisin tähän heittää sellaisen huomion, että Peugeot 107:n kolmisylinterinen kuulostaa aivan moottorikelkalta. Ja tutinakin sen mukainen, että ensi kerralla luulisi jotain olevan rikki

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
En ole ikinä pelännyt tasaisella moottoritiellä nätissä kyydissä muussa autossa kuin Aygossa. Ikivanha I Golf oli varmasti joka alueelta huonompi, mutta sitä osasi odottaa silloin n.25v vanhalta loppuun ajetulta 1.5d pommilta, mutta se Aygo oli 10tkm ajettu.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vuod ... oottori-on

En sano yhtään mitään...Tärkeimmässä sarjassa eli The International Engine of the Year kruunattiin toisena peräkkäisenä vuonna voittajaksi Fordin kolmisylinterinen 1,0-litrainen turbomoottori. Tuomaristo varapuheenjohtaja Dean Slavnch kuvaili voittajaa seuraavasti: ”Moottorissa täytyy olla jotain erityistä, jotta se voidaan valita maailman parhaaksi voimanlähteeksi kahtena vuonna peräkkäin, etenkin kun markkinoille tulee yhtä hienompia voimanlähteitä.”

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tuo Ecoboost on tarkoituksenmukainen kapistus, kyllä sillekin keksi useamman sovellutuksen, johonkin alle nelimetriseen veneeseen tuo voisi sopia hyvin tai vaikka ruohonleikkuriin
Autojen kohdalla hienoa ja epäkäytännöllistä edustaisi hyvin Cizeta-Moroderin V16T tekniikka, moiseen remontin tekeminen on varmaan aika työlästä, kun on 2 kampiakselia, 2 jakopäätä, 8 nokka-akseli ja 64 venttiiliä...
Saabin T7 tuntuu taas edustavan sopivaa välimuotoa, se ei kuitenkaan ole kamalan hankala ylläpidettävä, mutta siinä on hienoutensa.
Toki moottoreiden äänimaailmat ovat oma juttunsa, yleensä parittomilla sylinterimäärillä on riitaisa ääni, parillisilla nätimpi ja niissä on joissa kuusi tai enemmän jonossa ääni on pehmeämpi.

Autojen kohdalla hienoa ja epäkäytännöllistä edustaisi hyvin Cizeta-Moroderin V16T tekniikka, moiseen remontin tekeminen on varmaan aika työlästä, kun on 2 kampiakselia, 2 jakopäätä, 8 nokka-akseli ja 64 venttiiliä...
Saabin T7 tuntuu taas edustavan sopivaa välimuotoa, se ei kuitenkaan ole kamalan hankala ylläpidettävä, mutta siinä on hienoutensa.
Toki moottoreiden äänimaailmat ovat oma juttunsa, yleensä parittomilla sylinterimäärillä on riitaisa ääni, parillisilla nätimpi ja niissä on joissa kuusi tai enemmän jonossa ääni on pehmeämpi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Onko riitaisa välttämättä huonompi tässä yhteydessä? Ehkä joku muu sana olisi osuvampi.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Aika mielenkiintoinen Ecoboost-vehjes, äänet ainakin hivelee jopa Saabistin korvaa:
http://www.youtube.com/watch?v=tmZMwk14r4c
http://www.youtube.com/watch?v=tmZMwk14r4c
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Olen kuunnellut Agco 98 moottorin käyntiä tässä muutaman vuoden aina silloin tällöin (vinkiksi, että kyseessä on suora seiska). Ei se ääni dieselinä kovin paljolti suorasta kuutosesta poikkea saatika että olisi riitaisa. Onkos suoria kaseja muuten edes tehty viime aikoina?ippe kirjoitti: Toki moottoreiden äänimaailmat ovat oma juttunsa, yleensä parittomilla sylinterimäärillä on riitaisa ääni, parillisilla nätimpi ja niissä on joissa kuusi tai enemmän jonossa ääni on pehmeämpi.
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vieläkö voortin tonninen eko ihme on hengissä...?
http://www.youtube.com/watch?v=F-wSmoZwdXQ
Vähän niinkuin tässä.....Äänimaailma sentään oli siinä jotenkin siedettävä
http://www.youtube.com/watch?v=F-wSmoZwdXQ
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#