Autonavigaattorit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jyri9000T
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jyri9000T »

Itse ostin "Route 66" navin. Enpä lähtisi suosittelemaan kenellekään. Töissä oon käyttäny ja vähän väliä eksyksissä sen kanssa. Vai lieneekö vaan käyttäjässä vika. :wink:
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

TomTom One Regionalen

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Ostin ko. laitteen viime joulukuun puolivälissä. Vähän samanlaisia kokemuksia kuin tuossa alla.
Jyri9000T
Itse ostin "Route 66" navin. Enpä lähtisi suosittelemaan kenellekään. Töissä oon käyttäny ja vähän väliä eksyksissä sen kanssa. Vai lieneekö vaan käyttäjässä vika. Wink
Turhia lenkkejä on alettu poistaa tutkimalla taas karttakirjaa, tai soittelemalla asiakkaille(olen jakoliikenteessä) että miten teille tullaan.
Navigaattorilla piti löytää perille, kissan viikset. 50%-65% sille välille osumat.
Nyt torstaina kun kytkin (yritin) laitteen päälle, niin se näyttää taulussa kuvaansa ja neuvoo kuvallisella animaatiolla että poista kortti, otan kortin pois ja sitte se animoi että laita kortti takaisin, mutta sama toistui aina. Olin vielä kotona sohvalla edellisenä iltana laittanut tulevia kohteita muistiin ja laite pelas ihan oikein.

Menin Porissa Markantaloon jos vaikka sais uuden kortin, mutta ei ole myynnissä eikä ole uusissa TomTomeissakaan, eikä ole korttia edes kellään henkilökunnallakaan, ottivat koko laitteen ja lähettävät sen kortteineen päivineen hollantiin. Kaksi vastaavaa tapausta oli ao. myyjän tiedossa jo entuudestaan.

Tänään soitin TomTomin suomenkieliseen palveluun, pääsin 10 minuutin jälkeen puhumaan henkilön kanssa, mutta huono suomi (ehkä myös minullakin) aiheutti sen että emme olleet asiassa samalla aaltopituudella lainkaan.

Selitin tarkkaan mikä laite minulla on, että siinä on scandinavian kartat sd kortilla, yritin kysyä henkilöltä että miksei niitä karttakortteja ole Markantalossa edes yhtä kappaletta kokeilua varten, niin ei se mennyt perille. Henkilö kertoi vaan että ei sinne mitään kortilta saa se on siellä koneessa sisällä, minä toistamaan että ei ei, tässä on kartta kortilla tämä henkilö vaan että se laite pitää mennä tehtaalle ja ne kattoo ja tarkistaa mikä vika.
Olis vaan ollut paljon yksinkertaisenpaa saada siihen uusi kortti jos vika siinä olis ollut ja heti voitu uudella se todeta. Ei mitään vaan laite pakettiin ja hollantiin.................että silleen Markantalolla/TomTomilla :twisted: :twisted: Toimitus aika vaan pitäis olla kahden viikon mittainen, kun näkis? Jabra kesti yli kuukauden reissussa ja se kävi vaan mansessa. :( :(
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Nokia 6110 Navigator

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Olis kyllä aika päivittä tuo Nokia 6310 uudempaan peliin. Nyt uusi Nokia 6110
on myös navi-puhelin. Kysyn että onko kokemuksia???????????
http://www.puhelinvertailu.com/wordpres ... navigator/
6310 pelaa kyllä hyvin ja on loistava jabra 500 kuulokkeen kanssa. Ei voi moittia. :D

Kun tuo yllä oleva juttu kertoo, lähti minun TomTom hollantiin, niin olis jotain apuja saatavilla. :cry: 8O
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Nokia 6110 Navigator

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

tUrpoEinari kirjoitti:Olis kyllä aika päivittä tuo Nokia 6310 uudempaan peliin. Nyt uusi Nokia 6110
on myös navi-puhelin. Kysyn että onko kokemuksia???????????
Löytyy kokemuksia vapaa-ajalta ja työnkin puolesta. Olen ollut alusta saakka mukana kyseisen tuotteen kehityksessä, joten ehkä edustan hieman "puolueellista" kantaa, mutta onhan sekin kokemus tyhjää parempi.. :wink:

Kyseisen luurin GPS on sisäisen GPS:n vuoksi tietty paljon kätevämpi käyttää, kuin erillisen GPS-palikan kanssa pelattavat kännykkänavit. GPS:n herkkyys on melko hyvä, jokseenkin Noksun LD-3W:n tasoa. Laitteessa on navisoftana Route 66. Kokemusta minulla on GPS käytössä TomTomista ja muutamista WAPin yli karttoja hakevista softista ja ainakin minun käytössäni Route on toiminut vallan mainiosti ja pitäisin sitä jopa omana suosikkina edellä mainituista. Suomessa myytävissä luureissa on muistikortilla Scandinavian kartat ja niitä voi ladata vaikkapa kännyllä ja maksaa lisenssit luottokortilla.

Käyttöliittymänä luurissa S60, joten siltäkin osin poikkeaa melkoisesti tuosta 6310:sta. Itse puhelin on liukumallia, melko suuri ja tarkka näyttö, ok kamera hyvällä linssisuojalla. Rakenne kestävä liukumekanismista huolimatta ja ulkomitat soppelit. Uskaltaisin puolueellisuudestani huolimatta suositella 6110 Navia etenkin tuon GPS:n vuoksi. Itse olen käyttänyt sitä jo pidemmän aikaa päivittäisessä käytössä arkipuhelimena. GPS on liki aina päällä autolla ajaessa ja nopeus tuleekin nykyisin katsottua melkein pelkästään navigaattorista..

http://www.nokia.fi/A4368061
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
KariM
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 14:59

Viesti Kirjoittaja KariM »

Osaatko kertoa taustoja sille miksi ko. luurin numeroksi on valittu 6110? Onhan siinä tietty tarkenteena tuo "Navigator", mutta en ole aiemmin huomannut Nokian kierrättävän vanhoja mallinumeroita.

6110:han on tämän näköinen.
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

KariM kirjoitti:Osaatko kertoa taustoja sille miksi ko. luurin numeroksi on valittu 6110? Onhan siinä tietty tarkenteena tuo "Navigator", mutta en ole aiemmin huomannut Nokian kierrättävän vanhoja mallinumeroita.

6110:han on tämän näköinen.
Mallinimenä on nimenomaan 6110 Navigator, eli numero-osa perintöä vanhasta mallista. Vastaavia vanhan numeroinnin kierrätyksiä lisänimellä höystettynä on nyt muitakin, kuten mm. 3110 Classic ja 6120 Classic. Tuttuja ja turvallisia mallinumeroita, joita voi jo kierrättää, kun alkuperäisistä on jo sen verran kauan aikaa. Noita numeroyhdistelmiä on jo sen verran paljon, ettei noita malleja enää muista fanaattisimmatkaan kännyharrastajat, joten ehkä tuolla vanhojen numeroiden kierrätyksellä halutaan hieman selkiyttää mallien nimeämistä..
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Nokia 6110 Navigator

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Tilattu, odotellaan.......... :D
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tuli ostettua kytkypuhelin E61 ja kaupanpäälle tuli GPS-antenni ja navicore suomen kartalla :D

saako tuon suomiversion päivitettyä suoraan päivitys-cd:llä skandiaversioksi ja onko homma ihan plug-n-play? Samoin mistä löytyisi edullisimmin skandinavian kartta? :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: TomTom One Regionalen

Viesti Kirjoittaja meverkko »

tUrpoEinari kirjoitti: Nyt torstaina kun kytkin (yritin) laitteen päälle, niin se näyttää taulussa kuvaansa ja neuvoo kuvallisella animaatiolla että poista kortti, otan kortin pois ja sitte se animoi että laita kortti takaisin, mutta sama toistui aina. Olin vielä kotona sohvalla edellisenä iltana laittanut tulevia kohteita muistiin ja laite pelas ihan oikein.
Sama vika iski meikäläisellä kesäkuun puolivälissä. Kytkin laitteen tietokoneeseen ja alkoi tuo kortista herjaaminen.

Valitettavasti tämä tapahtui perjantai-iltana myöhään, ja sunnuntaina olin lähdössä Lappiin reissulle. Nappasin sitten vaimon kamerasta muistikortin (1Gb SD) jolle kopioin tietokoneen syövereistä varmuuskopion. Tämän tempun jälkeen kaikki on pelannut moitteettomasti.

Eli oliskohan vaan niin yksinkertainen juttu, että muistikortti on tullut täyteen? Laitehan tallentaa muistiin edelliset määränpäät jne.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: TomTom One Regionalen

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

meverkko kirjoitti:Sama vika iski meikäläisellä kesäkuun puolivälissä. Kytkin laitteen tietokoneeseen ja alkoi tuo kortista herjaaminen.
Eli oliskohan vaan niin yksinkertainen juttu, että muistikortti on tullut täyteen? Laitehan tallentaa muistiin edelliset määränpäät jne.
Mielenkiintoista? Eivät osanneet vihjaista myymälässä eikä tämä "tukihenkilö". Varmuuskopio on t-koneessa kyllä mutta eipä tullut mieleen.

Olen poistanut kyllä niitä vanhoja osoitteita aika-ajoin eikä suosikkeja ole kun kymmenkunta. Osoitteita saattoi olla 30-40 välillä.

Käyttöoppaassa ei ole kuitenkaan mitään ko. asiasta. Ei kerrota että poista jotain tai kuinka paljon saa olla osoitteita tjs.

Vielä viikko luvatusta toimitusajasta jäljellä. :x

No tuo Nokia 6110 Navi on jo kohta täällä. :D Pitäis olla paremmalla kartallakin :?:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Joo, mun arvaus on siis tuo että kortti tuli täyteen, siis itselläni.

Ainakin se nyt toimii isolla kortilla.

Varmuuskopio ei suostunut siirtymään tompan orkkiskortille. Eli voi se olla että se kortti on vaan jostain syystä hajonnut?
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
KariM
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 14:59

Viesti Kirjoittaja KariM »

Nyt aamulla selasin jonkun kodinkonemyymälän (Mustapörssi? Voin tarkistaa kotona) mainoksen. Siinä huomasin Nokia BT-gps sekä Navicore(s60-s80) pakettihintaan 79e, kun pelkkää LD-3w -palikkaa myydään edelleen esim. Verkkokaupassa hintaan 89e. Melko hyvä tarjous.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

KariM kirjoitti:Nyt aamulla selasin jonkun kodinkonemyymälän (Mustapörssi? Voin tarkistaa kotona) mainoksen. Siinä huomasin Nokia BT-gps sekä Navicore(s60-s80) pakettihintaan 79e, kun pelkkää LD-3w -palikkaa myydään edelleen esim. Verkkokaupassa hintaan 89e. Melko hyvä tarjous.
En löytäny mustan pörssin nettisivuilta moista tarjousta mutta epäilen vahvasti ettei tuohon tarjouspakettiin kuulu suinkaan tuo LD-3W vaan vanhempi versio joka ei ole niin herkkä. Tosin hyvin olen itsekin tuolla vanhemmalla pärjänny ja tosiaan melko edullisesti pääsee navigoinnin alkuun jos löytyy sopiva känny valmiiksi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

tetammi kirjoitti:
KariM kirjoitti:Nyt aamulla selasin jonkun kodinkonemyymälän (Mustapörssi? Voin tarkistaa kotona) mainoksen. Siinä huomasin Nokia BT-gps sekä Navicore(s60-s80) pakettihintaan 79e, kun pelkkää LD-3w -palikkaa myydään edelleen esim. Verkkokaupassa hintaan 89e. Melko hyvä tarjous.
En löytäny mustan pörssin nettisivuilta moista tarjousta mutta epäilen vahvasti ettei tuohon tarjouspakettiin kuulu suinkaan tuo LD-3W vaan vanhempi versio joka ei ole niin herkkä. Tosin hyvin olen itsekin tuolla vanhemmalla pärjänny ja tosiaan melko edullisesti pääsee navigoinnin alkuun jos löytyy sopiva känny valmiiksi.
Itsekin etsiskelin kyseistä tarjousta, mutta en vielä ainakaan löytänyt. Laitatko KariM infoa tarjouksesta, kun mahdollista? Jos tuo on tosiaan LD-3W -palikka, niin tarjous on todella hyvä! Ei paha tarjous tosin tuolla vanhemmallakaan palikalla..
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
KariM
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 14:59

Viesti Kirjoittaja KariM »

Gepsin mallia ei speksata, eos. josko LD3W:n kuoriin on tehty muitakin malleja.

Kyseessä on siis Tampereen Puhelimen mainos, voimassa 14.7. asti.
http://www.tampereenpuhelin.fi/document ... e=1&show=1
Vastaa Viestiin