Kesärenkaat 2014

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
klarion
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 10:02

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja klarion »

Fakiiri kirjoitti:http://www.1001renkaat.com/

Kohtuu edukkaita rinkuloita, ilmaisella toimituksella.

Tuli tilattua ylivoimaisen hinta/laatusuhteen omaavat Landsailit :mrgreen:
Yritin tilata tuolta, mutta ei onnistu maksaminen Visalla. Herjaa vain virhettä, että maksua ei voi tehdä.
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ite höyläsin Masterilla ja meni ok.

Kuuden työpäivän sisällä pitäisi olla renkaat perillä. Su tilasin ja tänään on siis viides kuudesta menossa, toistaiseksi ei ole tullut viestiä , etteikö olisi tulossa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

1001renkaat käyttää jakelukanavana DPD.

Tilasin ekat kumit tuolta iltapäivällä 25.3.
27.3. tuli sähköposti, että renkaat on lähetetty kahtena kollina ja mukana oli seurantakoodit.
Kulunseurannan mukaan renkaat saapuivat ja vastaanotettiin kotikaupunkini terminaalissa keskiviikkona 2.4. aamuyöllä (noin 6 vrk lähettämisen jälkeen).
Teen töitä kotona ja odottelin sitten innokkaana jakelua koko keskiviikkopäivän - ei tullut toimitusta.
Tarkistin kulunseurannan. Renkaat oli olleet jakeluauton kyydissä päivän, mutta viety takaisin terminaaliin syynä "aikapula".
Lopulta torstai-iltana (3.4.) hiukan ennen klo 18, jakeluauto kurvasi pihaan ja sain renkaat.

Toimituksen viivästyminen ei siis aina johdu lähettäjästä, vaan ongelmista täällä armaassa kotomaassa. :?

Eilen puolen päivän aikaan tilasin 1001renkailta toisen setin renkaita, ja niistä tuli lähetysviesti ja seurantakoodit tänä aamuna - saa nähdä kauanko nyt joudun jakelua odottamaan.

Kokemuksesta voin sanoa, että ulkomailta tilatessa UPS, FedEx ja DHL jakelu toimii jouhevasti, mutta tuo DPD jakelu tökkii (ainakin lokaalisti).

------

Noita 1001renkaat -sivuja kannattaa seurata aktiivisesti, jos tahtoo merkkirenkaat edullisesti. He myyvät välillä 'kalliitakin' renkaita isoilla aleprosenteilla - mutta sessio saatta olla vain muutaman tunnin mittainen. :)
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tästä tuli mieleen kokemus DPD:n toiminnasta muutaman vuoden takaa. Asuin Saksassa opiskelija-asuntolassa, ja hankin Saksasta ostamaani autoon käytetyt kesärenkaat Mersun aluvanteilla ebaysta. Sattui käymään niin että toimituspäivä oli perjantai, jolloin olin lähtenyt aamulla viikonloppureissulle, jolta palasin sunnuntaina. Eli en ollut paikalla kun DPD toi renkaita.

Mitä teki DPD:n kuski?

Otti asuntolan käytäväsiivoojalta kuittauksen vastaanotetuista tavaroista, laittoi kuittauslapun postilaatikkooni ja jätti harmaaseen paperiin pakatut neljä autonpyörää porraskäytävään ulko-oven viereen. Mitään muuta ilmoitusta itselleni (esim. puhelimeen) tavaran saapumisesta ei tullut.

Palattuani sunnuntaina oli postilaatikossani tuntemattoman kuittaama lappu, eikä pyöriä näkynyt missään. Kyselin kautta rantain onko kukaan nähnyt DPD:n kuskia, ja kuka **ttu on kuitannut tämän. Pienen salapoliisityön jälkeen selvisi, että pyörät oli tuotu perjantaina ja jätetty siihen oven viereen, joka sattumalta oli asuntolan käytäntöjen mukaan paikka, johon sai jättää kaikenlaista käyttökelpoista romua muiden otettavaksi. Lauantaina joku oli mielenkiinnosta repinyt pyörien päältä paperit pois ja paljastanut lähetyksen sisällön. Sunnuntaina pyörät olivat hävinneet paikalta.

Laitoin asuntolan seinille muutamia lappuja, joissa kuulutin kadonneita Mersun pyöriä ja pyysin ottamaan yhteyttä jos tietää niistä jotain. Puoli tuntia lappujen laittamisen jälkeen yksi ekan kerroksen bulgarialainen asukas laittoi tekstiviestin, että täällä ne pyörät on hänen kämpässään. Oli kerännyt ne parempaan talteen "ennen kuin joku vie ne lopullisesti".

Loppu hyvin kaikki hyvin. Mutta jos olisi jäänyt pyörät löytymättä, olisi DPD:n paikallinen edustaja saanut ehkä jonkin verran sapiskaa allekirjoittaneelta. Eikä tule itselleni enää mieleen käyttää DPD:n palveluja, tosin ihan samanlaisia säätäjiä mahtuu varmaan jokaiseen kuriirifirmaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tttalja
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 14:04
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja tttalja »

Tämäkin kuriirikokemus liittyy renkaisiin, joten aiheessa ollaan. Toissa keväänä tilasin Camskilliltä renkaat, jotka sitten paikallinen pikalähetti hoiti perille. Tosin kaksi ekaa rengasta saapui ensin ja kuriiri ehti käydä heittämässä ne justiinsa silloin omakotitalon kuistille, kun olin noin minuutin ajan autotallissa etsimässä jotain. Taisi olla kiire kun näkyi vaan kaksi pakettiauton renkaan uraa sepelillä ja rengaspaketti oli ovella vastassa. Uskomaton suorite :D

Tosin plussaa siitä, että nykypäivänä ne ei enää aja kahta kertaa turhaan ja vasta kolmannella kerralla lue puhelinnumeroa paketista, tai siitä mun ovesta silmien korkeudelta. Useimmat kun kuitenkin ovat päivisin töissä, eikä kotona päivystämässä.
#6567 - No Saab :(
VW "Jetta" mk3 ekoTD
VW New Beetle Turbo S
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Itselle tuli alle Hankookin Ventus Primet, 205/55/R16.

Alkoi järkyttävä veteleminen.. edellisillä Continentaleilla ei kyllä ollut mitään ongelmia, pitäisikö ostaa Achillesit?

Tai sitten puslat vaihtoon :lol:
#5824
93 B204
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

paralogiX kirjoitti:Itselle tuli alle Hankookin Ventus Primet, 205/55/R16.

Alkoi järkyttävä veteleminen.. edellisillä Continentaleilla ei kyllä ollut mitään ongelmia, pitäisikö ostaa Achillesit?

Tai sitten puslat vaihtoon :lol:
Mulla lähti toinen kesä noilla renkailla, tosin 215 leveinä. Alkuun veteli urissa, lisäsin rengaspainetta jolla rauhoittui tuntuvasti. Tosin vetelystä vaikea sanoa johtuuko renkaista kun on tuo puslien vaihto ollut jo yli vuoden ajankohtainen.
Pitää tulevana kesänä vaihtaa kaikki puslat kerralla.
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Vs: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

SAABpaaja kirjoitti:
paralogiX kirjoitti:Itselle tuli alle Hankookin Ventus Primet, 205/55/R16.

Alkoi järkyttävä veteleminen.. edellisillä Continentaleilla ei kyllä ollut mitään ongelmia, pitäisikö ostaa Achillesit?

Tai sitten puslat vaihtoon :lol:
Mulla lähti toinen kesä noilla renkailla, tosin 215 leveinä. Alkuun veteli urissa, lisäsin rengaspainetta jolla rauhoittui tuntuvasti. Tosin vetelystä vaikea sanoa johtuuko renkaista kun on tuo puslien vaihto ollut jo yli vuoden ajankohtainen.
Pitää tulevana kesänä vaihtaa kaikki puslat kerralla.
Paljon paineita sulla on niissä?



Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

rengasliikkeessä laittoivat asentaessa 2,5, minä nostin 2,7:ään ja nyt kun keväällä menin tarkastamaan huoltsikalle näytti mittari 2,9:ää!!!!
Noihin huoltsikan mittareihin suhtautuisin suurella varauksella.
Autohan on 9-5 wagon.
En muista millainen oli renkaan olake uutena, oliko miten kantikas, nyt alle laittaessa huomasin selvää kulumista pyöreämmäksi.
Rengas on se alemman kantavuusluokan versio mitä tuossa koossa oli.
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

SAABpaaja kirjoitti:rengasliikkeessä laittoivat asentaessa 2,5, minä nostin 2,7:ään ja nyt kun keväällä menin tarkastamaan huoltsikalle näytti mittari 2,9:ää!!!!
Noihin huoltsikan mittareihin suhtautuisin suurella varauksella.
Autohan on 9-5 wagon.
En muista millainen oli renkaan olake uutena, oliko miten kantikas, nyt alle laittaessa huomasin selvää kulumista pyöreämmäksi.
Rengas on se alemman kantavuusluokan versio mitä tuossa koossa oli.
Okei, mulla on 2.3 bar nyt, voisi ehkä laittaa vähän enemmän?

Mulla on extra load versio, vaikuttaa muuten ihan hyvältä renkaalta :lol:
#5824
93 B204
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Mulla on puslat oikeasti vaihtoa vailla, odotin viime keväänä jo katsastuksessa hylkyä, eipä katsastusmies hereillä. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun saa vaihdettua.
Enpä ole noista Hankookeista mitään vikaa vielä löytänyt, ettenkö ostaisi jatkossakin.
Jokaisella on tietysti omat ajatukset, joku tykkää äidistä toinen tyttärestä....
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Itsellä myös toinen kierros tuota hankookia alla ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

E. Eli siis edellinen satsi oli ventus prime ja nyt ventus prime2
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

SAABpaaja kirjoitti:Mulla on puslat oikeasti vaihtoa vailla, odotin viime keväänä jo katsastuksessa hylkyä, eipä katsastusmies hereillä. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun saa vaihdettua.
Enpä ole noista Hankookeista mitään vikaa vielä löytänyt, ettenkö ostaisi jatkossakin.
Jokaisella on tietysti omat ajatukset, joku tykkää äidistä toinen tyttärestä....
Takapään puslilla on aika järkyttävä vaikutus tuohon vetely taipumukseen, joten niitä on syytä tuijotella aina ennen kuin alkaa renkaita moittimaan... :D

Itsellä on katsastuksesta vastaavia kokemuksia, huonoon kuntoon saa mennä kyllä takapään puslitus että siitä katsastuksessa moitittaisiin...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

ysifemma kirjoitti:
Fakiiri kirjoitti:http://www.1001renkaat.com/

Kohtuu edukkaita rinkuloita, ilmaisella toimituksella.

Tuli tilattua ylivoimaisen hinta/laatusuhteen omaavat Landsailit :mrgreen:

Ihan mielenkiinnosta minkä kokoiset tilasit?

Itse olen kanssa katsellut noita mutta ihmetellyt runkojen eroja kun ovat niin karkealla jaolla eli: 91 -> 97.

Erityisesti uudempi versio kiinnostaa eli LS388.
Skruvatissa näyttää olevan kattava valikoima Maapurjeita , myös tuota 388 mallia.

http://www.skruvat.fi/Landsail-Delinte- ... iameter=16#
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kesärenkaat 2014

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Fakiiri kirjoitti:
SAABpaaja kirjoitti:Mulla on puslat oikeasti vaihtoa vailla, odotin viime keväänä jo katsastuksessa hylkyä, eipä katsastusmies hereillä. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun saa vaihdettua.
Enpä ole noista Hankookeista mitään vikaa vielä löytänyt, ettenkö ostaisi jatkossakin.
Jokaisella on tietysti omat ajatukset, joku tykkää äidistä toinen tyttärestä....
Takapään puslilla on aika järkyttävä vaikutus tuohon vetely taipumukseen, joten niitä on syytä tuijotella aina ennen kuin alkaa renkaita moittimaan... :D

Itsellä on katsastuksesta vastaavia kokemuksia, huonoon kuntoon saa mennä kyllä takapään puslitus että siitä katsastuksessa moitittaisiin...
Täältä löytyy positiivinen kokemus katsureista. Tosin itse pyysin katsuria katsomaan auton alustan hyvin tarkkaan. :lol: Ilmoitti juuri näistä puslista, että ovat kohta vaihtokunnossa ja vielä vinkkasi auton alle katsomaankin kun auto oli nosturilla. Leima tuli kuitenkin ja muutamaa viikkoa myöhemmin kun puslia vaihdoin, niin tottahan tuo katsuri puhui. Loppuhan ne puslat olivat, ehjiä päällisin puolin, mutta eivät ne enää hommaansa hoitaneet..
Saab 9-5 Aero
Vastaa Viestiin