Jeppis, avosaabin valmistus vaan takaisin Suomeen!Saab 9-3:n Cabriolet-malli, jota valmistetaan Magna Steyrissä Grazissa, Itävallassa, on myös muuttovaihtoehto. Sopimus nykyisen tuottajan kanssa tulee katkolle kuluvana vuonna.
GM:n konkurssi lähellä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Turun Sanomat uutisoi Saabista ahkerasti, tosin tällä kertaa ei varsinaisesti mitään uutta, mutta yllättävän iso ja positiivissävyinen juttu sunnuntain lehdessä.
http://www.turunsanomat.fi/sunnuntai/?t ... 0:0:0:0:0:
http://www.turunsanomat.fi/sunnuntai/?t ... 0:0:0:0:0:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
myös tämän päivän Kalevassa on koko aukeaman mittainen juttu.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=778494Twarrior kirjoitti:myös tämän päivän Kalevassa on koko aukeaman mittainen juttu.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Näyttää olevan sama juttu kuin Turun Sanomissa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ja vielä ihan sanasta sanaan...juhokare kirjoitti:Näyttää olevan sama juttu kuin Turun Sanomissa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ei liity General Motorsiin tai Saabiin suoranaisesti vaan koko autokauppaan maailmalla. Ylituotantoa ollut pitkään ja tilanne kärjistyy niin maailmalla kuin Suomenkin satamissa. Tänään uutisointiin, että Venäjän vientiin tarkoitettuja autoja olisi alettu tuomaan Poriin, koska tilaa ei ole muissa eteläisemmissä/itäisemmissä satamissa enää.
Briteissä tilanpuute on myös ongelma!
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00238/3518826.jpg)
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00797/3518867.jpg)
http://jalopnik.com/5135675/where-are-a ... nsold-cars
Briteissä tilanpuute on myös ongelma!
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00238/3518826.jpg)
![Kuva](http://www.aijaa.com/img/b/00797/3518867.jpg)
http://jalopnik.com/5135675/where-are-a ... nsold-cars
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 19099.html
Satamat täyttyvät tuontiautoista
julkaistu tänään klo 12:53, päivitetty tänään klo 22:21
Suomen satamat ovat täyttymässä tuontiautoista talouskriisin takia. Nyt Porin satama on ryhtynyt purkamaan tuontiautojen ruuhkaa, kun muissa eteläisen Suomen suurissa satamissa ei enää ole tilaa.
Venäjän ja kotimaan autokaupan hiipuminen on täyttänyt satamien kenttävarastot, kun jatkokuljetukset ovat vähentyneet.
Porin Mäntyluodon satamaan tuotiin tänään 1 700 autoa, jotka alun perin piti laivata Haminaan. Pori pystyy vielä vastaanottamaan toisen laivalastillisen tuontiautoja, ennen kuin sen omat varastot täyttyvät.
Venäjän autokaupan ongelmat alkoivat näkyä Hangon ja Haminan satamissa jo syksyllä.
Kun Hangosta vielä kesällä autoja kymmeniä rekkalasteja päivittäin, loppusyksystä autorekkoja lähti hiljaisimpina päivinä enää muutamia. Huolinta- ja kuljetusliikkeille se on merkinnyt suuria tulonmenetyksiä ja pahimmillaan töiden loppumista.
Huolintaliike Uuttera Oy:n toimitusjohtaja Matti Niemi Hangosta arvioi, että kotimaan satamien varastoissa on jopa 150 000 tuontiautoa.
Turun satama ryhtyi purkamaan tuontiautojen ruuhkaa syksyllä, mutta nyt senkin kenttävarastot ovat täyttyneet. Jatkokuljetusta odottaa noin 10 000 tuontiautoa.
YLE Uutiset
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: GM:n konkurssi lähellä?
GM (ja Chrysler) jakaa autoja ja muita bonuksia irtisanoutuville.
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/200 ... 1/12?pos=2
Firon
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/200 ... 1/12?pos=2
Firon
#1899
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tiedotusvälineiden spekulointi Saabin tulevaisuudella näkyy saksassa:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=157269
En usko, että olisi malliston, lähinnä 9-3:n, vika, että myynti sukeltaa. Lama syvenee, kun siitä tarpeeksi jauhetaan. Tunne ohjaa, eikä järki.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=157269
En usko, että olisi malliston, lähinnä 9-3:n, vika, että myynti sukeltaa. Lama syvenee, kun siitä tarpeeksi jauhetaan. Tunne ohjaa, eikä järki.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Jos jotain hemmetin Daihatsua myydään 7x enemmän kuin Saabia niin ollaan todella todella syvällä!
Ladallakin menee Saksassa näköjään paljon paremmin kuin Saabilla. Jos tuleva 9-5 ei räjäytä pankkia niin Saab voi siirtyä vaikka ruohonleikkureiden valmistukseen.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Kuukaudessa myyty Saksassa 1700 Volvoa ja 112 Saabia ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Suomessa rekisteröitiin vuonna 2008 178 kpl 9-5:sta ja 3354 kpl V70 Volvoa, aika surullista
Eski
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Eski
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ihan suoraanhan näitä ei voi verrata, mutta kuinka paljon esim. Saab mainostaa itseään Suomessa tai muuallakaan verrattuna esim. automerkkeihin, jotka myös myyvät paremmin?Eski kirjoitti:Suomessa rekisteröitiin vuonna 2008 178 kpl 9-5:sta ja 3354 kpl V70 Volvoa, aika surullista![]()
Eski
No eihän sitä kannata uppoavaan laivaan mitään markkinointirahoja syytää, nehän voisivat vaikka poikia vähän lisää rahaa firmaan. Ryvetään mieluummin suossa ja valitetaan, kuinka asiat ovat huonosti, kun kukaan ei osta. Ostavat kyllä, mutta niitä, jotka näkyvät ja kuuluvat.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
En usko että kyse on noin yksinkertaisesta asiasta. Tavankuluttaja kenellä ei ole minkään merkin (välttämättä) laseja nenällä katsoo myös sen, että Volvolla oli tarjota uusi malli Saabin 11-vuotiaan tilalle. Auton ominaisuuksilla ei ole paljoa kaikkien ihmisten kanssa tekemistä. Kaikki eivät osta samojen syiden takia. 9-5 ei nuorru vaikka laitettais joka lehteen aukeama ja mtv3:lle mainos joka väliin.Azanovix kirjoitti:Ihan suoraanhan näitä ei voi verrata, mutta kuinka paljon esim. Saab mainostaa itseään Suomessa tai muuallakaan verrattuna esim. automerkkeihin, jotka myös myyvät paremmin?Eski kirjoitti:Suomessa rekisteröitiin vuonna 2008 178 kpl 9-5:sta ja 3354 kpl V70 Volvoa, aika surullista![]()
Eski
No eihän sitä kannata uppoavaan laivaan mitään markkinointirahoja syytää, nehän voisivat vaikka poikia vähän lisää rahaa firmaan. Ryvetään mieluummin suossa ja valitetaan, kuinka asiat ovat huonosti, kun kukaan ei osta. Ostavat kyllä, mutta niitä, jotka näkyvät ja kuuluvat.
Tässä vain 1 syy, ei välttämättä oikea mutta ei ainakaan ainoa noihin myyntilukuihin. Mainonta ei suoraan pelasta mitään merkkiä. Mun mielestä esim. Toi-ota (kun et muutakaan saa) tuottaa suorastaan jäätäviä mainoksia, ainakin lehdet ja tienvarsimainokset laskien, mutta ilmeisesti autot silti myyvät...
Noh, onneksi itse olen niin aivopesty että ostaisin Saabin vaikka se olis maailman huonoin auto. Eipähän tarvitse päätään vaivata.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tuossa taas on iso kiitoksen paikka suomalaiselle autolehdistölle, joka muistaa aina mainita 9-5:n olevan "vanha" malli ja siten mukamas auttamatta vanhanaikainen. Toinen suosikkihokema on Saabin ja Opelin "yhtenevä" tekniikka.Pekko_Å kirjoitti:. Tavankuluttaja kenellä ei ole minkään merkin (välttämättä) laseja nenällä katsoo myös sen, että Volvolla oli tarjota uusi malli Saabin 11-vuotiaan tilalle. Auton ominaisuuksilla ei ole paljoa kaikkien ihmisten kanssa tekemistä. Kaikki eivät osta samojen syiden takia. 9-5 ei nuorru vaikka laitettais joka lehteen aukeama ja mtv3:lle mainos joka väliin.
Useamman kollegan kanssa muutama vuosi sitten tuli puheeksi heidän autohankinnat, ja kaikki heistä tiesi kertoa, että 9-5 on niin "vanha", että ei sitä kannata ostaa. Suurin osa heeboista oli aika ummikkoja mitä autoiluun tulee, eli uskovat sen "jumalan totena" mitä TM:ssä yms. sanotaan. Henkilökohtaisesti epäilen vahvasti, että yksikään heistä ei olisi osannut sanoa Saabia vanhanaikaiseksi esim. koeajolla, jos olisivat sinne ilman TM:n, Iltalehden yms. "automedian" aivopesua vaivautuneet. Ja näin Saab sivutettiin suoralta kädeltä itsevarmasti "vanhanaikaisena" ja "sehän on sama ku opel mutta kalliimpi" tokaisuilla. Tästä siis jo pari-kolme vuotta aikaa.
Jotenkin tuntuu olevan melkoisen Saab-vastaista tuo lehdistön suhtautuminen. Nykyäänkin suomalaisen median päätehtävänä Saab-uutisoinnissa on synkistely ja palstatilaa tulee metrikaupalla. Volvon myyntiuhka kiinalaisille ja uuden V70:n floppi maailmalla on jäänyt aika paljon pienemmälle rummutukselle, samoin Toyotan ensimmäinen tappiollinen vuosi firman historiassa, Fiat & Chrysler yhteistyö yms. vähintäänkin yhtä merkittävät autouutiset ohitetaan suurinpiirtein sivulauseessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84