Volvolla on helppo saavuttaa säästöä myös hieman erilaisellakin tavalla, kuten minä tein viikko sitten. Ohituskaistalla kahdesta autosta ohi ja suoraan tutkaan. Muutama viikko jalkamiehenä -> auton voi laittaa seisontaan. Ei kulu polttoainetta saati juokse käyttökulut. Mitä nyt satunnaisiin bussilippuihin menee, mutta uskoisin säästöä syntyvän silti. Mikä on hyvä, sillä sain kiitettävän suuruisella summalla varustetun maksulapun ajokortin vaihtarina.
Mnjoo-o. Aika hyvän piilon olivat keksineet siihen heti ohituskaista loppuun sille tutkalle kyllä. Eikä siinä mitään, liikennettä kuuluu valvoa ja itsepä hölmöilin kun en tarkkaillut nopeutta.
Kesä selkeästi tulossa kun trippiin pyörähti tällä tankillisella pitkästä aikaa tuhat täyteen:
"Pysäköintijärjestelmä vaatii huollon" teksti ilmestyi taas mittaristoon viikonloppuna ja parkkitutkat lakkasi pelaamasta. Saabbi oli kyllä siitä mukava että se kertoi suoraan vikakoodilla mikä anturi brakaa. Tässä oli vain generaali vikakoodi ohjausyksiköltä. No, summassa toinen noista edellisellä kerralla vaihdetuista irti ja uusi tilalle ja kappas, pelaa taas. Eurolla saa näemmä euron osia tässäkin tapauksessa.
Ei liity sinänsä tähän ketjuun, mutta kun lähdin tänään kevätkokouksesta kohti pohjoista, niin oli kyllä tosi hilkulla etten käynyt koeajamassa töpseli-Volvoa XC90:n tilalle Heräsin kuitenki todellisuuteen taloudellisen tilanteeni kanssa, ja ajoin kiltisti kaupan kautta kotiin.
Niin eihän se toki maksa mitää, mut riski ostamiseen on suuri. Usein toki huoltokirjan avaus tappaa ostohimon jo alkuunsa, mut tommoses pari satkua ajetus Volvos on iso riski siihen, et se on ensinäkemällä ihan soiva peli. Ja jos se on, niin ilman vaihdokkia ostaes se henkisesti vaikein vaihe on edessä, kun kauppias alkaa sitä tyrkyttään samaan hintaan mitä vaihdokin kans... Ja sit kun oletettavasti saan viä sen reilun kympin pätkäs maksettavaks parilla nimmarilla, niin kyl se on fiksumpaa jättää se koeajo väliin, vaikka sen pätkän näennäisesti maksaiski suoraan polttoainesäästöllä