Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saabster kirjoitti:Tonnari- Aerot siis reippaasti nopeampia kuin nämä uudet 9-3/9-5 Aero- kohkotukset?

Painoeroa on tietysti vajaa 200 kg.. mut on noi tonnarit ja satkut vaan aika kovia kulkemaan... :lol:
On se 9000 Aero nopeampi kyllä kuin 230hv 9-5 Aero, 250hv:sen kanssa ollaan jo kai aika tasoissa vaikka jotkut väittääkin ettei edes steg1 230hv:nen pysy mukana..
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tri-Lo kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Kyllähän tuolla juuri liikkuvien kyydissä pysyy:

http://www.einszweidrei.de/jaguar/styper2002-1.htm

:D
Ei ollut 80-120 aikaa? :)
Ei ollu :D

Mutta eiköhän näin vähennyslaskullakin päästä jonkinlaiseen lopputulokseen, se sitten että mistä nopeudesta lähdetään kiihdyttämään ja millä vaihteella jääkööt fiksummille :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Money For Nothing kirjoitti:Saabin antamia (esim. ohjekirja) painoja mulla ei tässä ole saatavilla, mutta esim oman Aeron reksiteriotteeseen merkitty paino on 1500 ja risat (olikohan 20-40kg), ja esim kaverin 9-5 2.0lpt (vm98) on ihan samoissa rekisteriotteen mukaan.

Ja jos luotetaan aina yhtä varmaan autotalli.comiin :lol:
Saab 9-5 Aero 1525kg (2005-)
Saab 9000 Aero 1500kg (93-97)
Wagonia en edes lähde tässä vertailemaan kun kerta kulkupuolesta puhutaan :wink:
9-3ss:lle mainittiin tuo mainitsemasi 1440.

Mutta, en välttämättä puhuisi ihan 200kg erosta (nus nus.... :lol: )

Edit: näin on kyllä kuultu väittämän, että se 9000 olisi hieman ripeämpi.
-96 Aeron rekkariote sanoo painoksi 1520kg.
Jotenkin luotan Tuulilasiin enemmän kuin Autotalliin, siellä sanotaan uuden manuaali sedan Aeron painoksi 1595kg. Näissä kyl on aina se riski, kun ei tiedä, että puhutaanko kuivapainosta vai painosta ajokunnossa ja onko kuskia.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Nykyään kiihtyvyys on muuttunut hieman verrattuna entiseen, kun peruspaineet jouduin nostamaan.

80-120 km/h

3. vaihde n. 3,5 s
5. vaihde n. 8,5 s

60-100 km/h

4. vaihde 5,4 s
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

*vanhentunutta tietoa*
Viimeksi muokannut apu,apupoika, Ti Heinä 31, 2007 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kattelin tossa ajoneuvosta levyltä ja siinä Jussi antoi kenkää sille Brabusin C55 meselle, kivasti näkyi kun neula nousi. Kamerakulma oli hitusen vino mutta oliskohan 80-120 mennyt 3,1s (mittaustapahan on erittäin epätieteellinen ja epätarkka, kello ja nauhoitettu pätkä).
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti poistettu

Viesti Kirjoittaja Niko »

Viesti poistettu
Viimeksi muokannut Niko, Ma Touko 14, 2012 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Olikos alle 2.5 aikoja 80-120 ilman alku kiihdytyksiä? kolmosella.
puh.050-3748237
#3078
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Oletteko mitanneet tuon 80-120 välin aloittaen tasaisesta 80km/h-vauhdista, vai kiihdyttäen jo alemmasta nopeudesta?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Ässä kirjoitti:Oletteko mitanneet tuon 80-120 välin aloittaen tasaisesta 80km/h-vauhdista, vai kiihdyttäen jo alemmasta nopeudesta?
Topikin ensimmäinen viesti:

topicin aihe

miten autonne kiihtyy 80-120km/h ?
(ala vetämään jo 60km/h ja lopeta kun vauhti täynnä)
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

pamppu kirjoitti:
Ässä kirjoitti:Oletteko mitanneet tuon 80-120 välin aloittaen tasaisesta 80km/h-vauhdista, vai kiihdyttäen jo alemmasta nopeudesta?
Topikin ensimmäinen viesti:

topicin aihe

miten autonne kiihtyy 80-120km/h ?
(ala vetämään jo 60km/h ja lopeta kun vauhti täynnä)
Sorry, olinpa näppärä :oops:
Ja ilmankos omat aikani olivat heikkoja.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... Mielestäni nuo mittaukset tulisi tehdä tasavauhdista lähtemällä ... eikä mitään ennakkoon vauhdin keräyksiä... Sehän on vähän sama asia kuin
sadan metrin juoksussa lähdettäis kymmenen metriä ennen telineitä ja lähtöviivalla kello käyntiin... :roll:
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... niin ja miellummin vielä loivaan vastamäkeen kuin myötäseen ... on ainakin realistiset arvot sitten... kun niitä sekunteja kuitenkin tekee useammalla mieli kaunistella parempaan päin... :lol:
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Amiraali kirjoitti:... Mielestäni nuo mittaukset tulisi tehdä tasavauhdista lähtemällä ... eikä mitään ennakkoon vauhdin keräyksiä... Sehän on vähän sama asia kuin
sadan metrin juoksussa lähdettäis kymmenen metriä ennen telineitä ja lähtöviivalla kello käyntiin... :roll:
Eiköhän tuon vauhdin keruun syynä ole se, että vapari ja ahdetun auton ajat ovat edes jotenkin vertailukelpoisia keskenään.
Ja tuo nyt vaan sattuu olemaan se yleinen käytäntö jokaisella nettifoorumilla ympäri maan..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Aleksi kirjoitti:
Amiraali kirjoitti:... Mielestäni nuo mittaukset tulisi tehdä tasavauhdista lähtemällä ... eikä mitään ennakkoon vauhdin keräyksiä... Sehän on vähän sama asia kuin
sadan metrin juoksussa lähdettäis kymmenen metriä ennen telineitä ja lähtöviivalla kello käyntiin... :roll:
Eiköhän tuon vauhdin keruun syynä ole se, että vapari ja ahdetun auton ajat ovat edes jotenkin vertailukelpoisia keskenään.
Ja tuo nyt vaan sattuu olemaan se yleinen käytäntö jokaisella nettifoorumilla ympäri maan..
Lisäksi vielä se että jotku vetää automaatilla joka arpoo oikeaa pykälääkin lähes sekunnin.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Vastaa Viestiin