Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Taas porsii voordi 8O Rouva jo hädissään soitteli tuossa päivänä eräänä, että auto herjaa lontooksi jotain epämääräistä joka käynnistyksellä ja korostaa sanomaa vielä "pimpelipom" äännähdyksellä. Pitkällisen sanakirjan tavailun jälkeen tarkentui informaationäytön sanoma: lyhyiden valojen polttimo palanut.
Ja kas vain, niinhän se oli toinen tuikku pimeenä vasta 50350km ja n. 1v ja 11kk ajoilla. Kyllä on karseeta plaatua.
Radiosta ainakin täällä Etelä-Suomessa tulevaa merkkihuoltopropagandaan tietysti luotetaan tässäkin, eli tuikun vaihtoon on syytä buukata merkkihuollon ammattilainen eikä alkaa itse soheltamaan noinkin haastavaa operaatiota kuin (halogeeni)polttimon vaihto :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

Karmeeta laatua, kyllä Fix Or Repair Daily pitää lähes paikkansa. Jonkun premium-merkin kanssa olisit päässyt kyllä paljon vähemmällä.

Ootko joutunu lisäilee/lisätty öljyä vaihtovälillä?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ensimmäisellä välillä (0-20tkm) oli huomaavinani ehkä n. 1/4 hävikin tikun min-max asteikolla ennen 20tkm huoltoon vientiä, mutta lisätä ei siis tietenkään tarvinnut. Sittemmin ei ole kyllä tikun näyttämän mukaan hävinnyt yhtään, eli ei ole mikään öljypoltin-volkkari tämä :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

voortissa halogeeni lamput..???
Oletko ikinä kuullut bi-xenoneista..?
Kuva
Vai tuleeko ne voortin ensi vuoden malliin..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Rupeaa huimaamaan kun vain miettii paljonko tuon umpion uusiminen maksaa kolarin jälkeen tai kun ledit kosahtaa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:voortissa halogeeni lamput..???
Oletko ikinä kuullut bi-xenoneista..?

Vai tuleeko ne voortin ensi vuoden malliin..?
Oli siellä ruksittavissa vaikka mitä valovaihtoehtoja zeenonit mukaanlukien, mutta semmosethan on tarkoitettu puusilmille joilla on hämäränäköongelmia :mrgreen:

Oli muuten sitten etugummeissa enään 5mm:n urasyvyysmerkki heikosti näkyvissä tänään :D Vihtu mitä kuraa noi Nokian kuminkorvikkeet, onneks ei mene (ainakaan suoranaisesti) ns. omasta pussista. :roll: Kilometreistä varmaan ainakin 80% rouvan ajoa, eli jos ei mamma lähettele liikennevaloista aina kisoja teinibemaristien kanssa luistonesto pois kytkettynä, niin ei oikein ole mitään ihmeempää "syytäkään" miksi nuo Hakka Greenit vaan tuntuu sulavan alle.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Työkaverilla on joku c-max tms...
Siitäkin loppui renkaat alle 50tkm...
Ja sitten olivat tyrineet voortin pesässä huollon yhteydessä.
Olivat jättäneet jonkun tulpan löysälle, ja kulkuneuvon polttoaine puolen
paineet olivat hävinneet aamuisin.
Tämän johdosta nappi starttauksesta tuli mieleen painuva elämys.
paljonko tuon umpion uusiminen maksaa kolarin jälkeen tai kun ledit kosahtaa
Se on Leaseplanin ongelma.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

9000CD23T kirjoitti:
paljonko tuon umpion uusiminen maksaa kolarin jälkeen tai kun ledit kosahtaa
Se on Leaseplanin ongelma.
No sitähän tässä varmasti kysyttiin. :roll:
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minäkään en tuota Rattivaihteen viestiä suoranaiseksi kysymykseksi tulkinnut.
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

VKe kirjoitti:Minäkään en tuota Rattivaihteen viestiä suoranaiseksi kysymykseksi tulkinnut.
Anteeksi, luin huolimattomasti.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

9000CD23T kirjoitti:
paljonko tuon umpion uusiminen maksaa kolarin jälkeen tai kun ledit kosahtaa
Se on Leaseplanin ongelma.
Niin arvelinkin, mutta aikanaan joku ostaa auton Leaseplanilta ja viimeistään siitä seuraava omistaja saanee katsastuksesta hylkäyksen toimimattomista parkeista ja vilkuista.

Tai vaihtoehtoisesti joku tööttää marketin parkkipaikalla tuohon keulaan, jolloin Volkswagenin varaosatiskillä syödään juhlapullat ja kaikkien omalla autollaan autoilevien pakollinen liikennevakuutus kokee jälleen korotuspaineita.

Ja jossain vaiheessa koko auto menee paaliin toimimattomien valojen takia, mikä on melkoista luonnon haaskuuta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja VKe »

^no voihan sitä noinkin näköjään ajatella.

Vakuutuksesta: luuletko että työsuhdeautot ovat vapautettu liikennevakuutusmaksuista? Itse kyllä luulen että työsuhdeautojen vakuutukset maksavat jotain. Mitä tarkoitit tuolla omalla autolla autoilevien vakuutustarinalla?

Onneksi kuitenkin volkkarin marmoritiskillä on sentaan varaosiakin tarjolla - toisin kun saappaan.

Eikös se ole nimenomaan hyvä että ikäloput kotterot paalataan jotta ikäloppu autokantamme nuortuu? Tostahan on ruikutettu paljon että Suomen autokanta on melkein "maailman vanhin"...
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja aero »

VKe kirjoitti:Vakuutuksesta: luuletko että työsuhdeautot ovat vapautettu liikennevakuutusmaksuista? Itse kyllä luulen että työsuhdeautojen vakuutukset maksavat jotain. Mitä tarkoitit tuolla omalla autolla autoilevien vakuutustarinalla?
Työsuhdeauton vakuutuksen maksaa ainakin yleensä työnantaja, joten sen vakuutusmaksujen suuruus ei kiinnosta auton käyttäjää tippaakaan. Meitä, jotka maksamme vakuutuksemme itse, kiinnostaa paljonko vakuutus maksaa, mihin taas vaikuttaa (myös) se, millaisia summia vakuutusyhtiö joutuu korvaamaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

VKe kirjoitti: Vakuutuksesta: luuletko että työsuhdeautot ovat vapautettu liikennevakuutusmaksuista? Itse kyllä luulen että työsuhdeautojen vakuutukset maksavat jotain. Mitä tarkoitit tuolla omalla autolla autoilevien vakuutustarinalla?
Tähän aero jo vastasikin, eli leasing-autoilijaa liikennevakuutuksen suuruus (johon Volkkarin ajovalon järjettömän monimutkainen rakenne vaikuttaa) ei kirpaise, sen sijaan minun lakisääteisessä liikennevakuutuksessani se näkyy kun vakuutusyhtiö nostaa kauttaaltaan maksuja kattaakseen suurenevat vahinkokulungit.
VKe kirjoitti: Onneksi kuitenkin volkkarin marmoritiskillä on sentaan varaosiakin tarjolla - toisin kun saappaan.
Mää olen ainakin aina saanut marmorilta kaiken sellaisen mitä ei tarvikkeena tai harrastajan hyllyltä ole tarjolla, vaikka ajan näillä nollamalleilla. :D
Eikös se ole nimenomaan hyvä että ikäloput kotterot paalataan jotta ikäloppu autokantamme nuortuu? Tostahan on ruikutettu paljon että Suomen autokanta on melkein "maailman vanhin"...
Juu, autotehtaat ja maahantuojat tuskin malttavat odottaa milloin tännekin saadaan samanlainen systeemi kuin Japaniin, jossa viimeistään kymmenen vuoden taipaleen jälkeen auto romutetaan ja jätteistä kierrätetään samanmuotoinen auto kuin edellisellä kerralla, lisätään hieman tingeltangelia ja suurlujuusteräksiä ja myydään uudestaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mono »

VKe kirjoitti: Eikös se ole nimenomaan hyvä että ikäloput kotterot paalataan jotta ikäloppu autokantamme nuortuu? Tostahan on ruikutettu paljon että Suomen autokanta on melkein "maailman vanhin"...
Olisikohan se autoilun verottaminenkin suomessa melkein maailman huippua?

Eikös se ollut ihan kirjattuna hallitusohjelmaan tms. että yksityisautoilun määrää on vähennettävä.

Verotuksellahan sekin lopulta onnistuu.

Ensin tosin ajetaan ne vanhat kotterot aivan loppuun, kun siihen vielä varaa on.

:)
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Vastaa Viestiin