NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Taas rankkaa OT:ta, mutta ajelin tuossa yksi päivä uudenkarhean Suzukin (Swift?!) perässä. Perämurikka oli huomiotaherättävän alhaalla. Siis valehtelematta ihan max 15cm tien pinnasta. Kyseessä ei siis ole mikään maastoauto.
Aamulla oli hupia, kun peruuttelin Femmaan ruudusta. Auto sellaisessa syvässä poterossa ja aita oikealla sivulla ja suoraan takana toisen auton kylki max. parin metrin päässä.
Eli vauhdilla heijaamalla, mutta silleen, ettei keula siirry sivusuunnassa aitaan tai perä Bemarin kylkeen.
Aamulla oli hupia, kun peruuttelin Femmaan ruudusta. Auto sellaisessa syvässä poterossa ja aita oikealla sivulla ja suoraan takana toisen auton kylki max. parin metrin päässä.
Eli vauhdilla heijaamalla, mutta silleen, ettei keula siirry sivusuunnassa aitaan tai perä Bemarin kylkeen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Tulihan se laskelma siitä etulokarimällistä. Ja edelleen auto on korjaamatta, eli eikös se silloin menny kertakorvauksena? Mä oon aina nauranu, et ei kukaan oikeasti tee tiliä toisten vahingoilla, mut reilu tonnin kertakorvaus tonnin autoon on kuin joulu pikkulapselle. Tolla rahalla ottaisin Volvonki nurkkaan auton vaikka joka päivä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Kuulostaa sellaiselta caselta, että on tavallaan harmi, ettei uhriutunutta autoa voinut lunastaa samalla hinnalla..
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Aamulla kotoota tuli viestiä, et Volvo ei käynnisty ja pakkasta on niin paljo, ettei kolmeviikkosta voi viedä ulos. Eli vanhempi muksu ei mee tarhaan ja koira ei pääse aamupaskalle. Oli hetken sellanen fiilis, mitä Pakari jakaa diesel-ruksuttimien paskuudesta No oma vika, mitäs en oo vaihtanu hehkuja.
Ei siin sit. Googlasin aihetta ja lopputulema oli se, et noitten common railien kai pitäs ilman hehkujaki näillä -18 asteen keleillä startata. Siis pitäis. Ja toinen tyyppiominaisuus näille on vuotavat suuttimet. Eli vissiin suuttimet falskaa ja paine ei pääse nouseen startates ja sit vehkeet jää paikalleen. Rahamies vie auton korjaamolle, tsi-mies nyppii suuttimet ja vie ne diesel-korjaamolle mut ranettaja mittaa ite. Eli Biltemasta rulla letkua ja suuttimien päälle pystyyn
Auto käytiin ja 60 sek aikana saa vuotaa 40 ml/suutin tehtaan spekseillä, Volvo-foorumilla tais olla maininta 15 ml tms järkevänä ylärajana. Minuutin päästä näytti tältä:
Pikasella laskutoimituksella vuoto on 10-12 ml/60sek riippuen siitä kuinka pitkän täytön tossa haluaa nähdä. Letkut olivat n. 60 cm pitkiä, joka vastaa sitä 40 ml maksimia.
Mittatarkkuuden huomioiden kaikki ovat tasalaatuisia suuttimia ja kondiksessa ainaki tolta osin. Eli joku on ne jo vaihtanut tässä 450 tkm matkalla. Vieläkään en ole jaksanut kaivaa yleismittaria muuttokuormasta, jotta voisin ne hehkut mittailla. Autodocista on nyt muutakin tilattavaa, joten samakai se on ne muutaman kympin hehkut samalla ottaa matkaan.
Aamuisen starttiongelman osalta veikkaisin, että Ardic ei ollut jostain syystä toiminut. Se oli ajastuksella ja auto laturin nokassa, eli jännite ei ole ongelma. Ja hyvin se pöhisi nyt kun ajelin Biltemaan ja takaisin.
Ei siin sit. Googlasin aihetta ja lopputulema oli se, et noitten common railien kai pitäs ilman hehkujaki näillä -18 asteen keleillä startata. Siis pitäis. Ja toinen tyyppiominaisuus näille on vuotavat suuttimet. Eli vissiin suuttimet falskaa ja paine ei pääse nouseen startates ja sit vehkeet jää paikalleen. Rahamies vie auton korjaamolle, tsi-mies nyppii suuttimet ja vie ne diesel-korjaamolle mut ranettaja mittaa ite. Eli Biltemasta rulla letkua ja suuttimien päälle pystyyn
Auto käytiin ja 60 sek aikana saa vuotaa 40 ml/suutin tehtaan spekseillä, Volvo-foorumilla tais olla maininta 15 ml tms järkevänä ylärajana. Minuutin päästä näytti tältä:
Pikasella laskutoimituksella vuoto on 10-12 ml/60sek riippuen siitä kuinka pitkän täytön tossa haluaa nähdä. Letkut olivat n. 60 cm pitkiä, joka vastaa sitä 40 ml maksimia.
Mittatarkkuuden huomioiden kaikki ovat tasalaatuisia suuttimia ja kondiksessa ainaki tolta osin. Eli joku on ne jo vaihtanut tässä 450 tkm matkalla. Vieläkään en ole jaksanut kaivaa yleismittaria muuttokuormasta, jotta voisin ne hehkut mittailla. Autodocista on nyt muutakin tilattavaa, joten samakai se on ne muutaman kympin hehkut samalla ottaa matkaan.
Aamuisen starttiongelman osalta veikkaisin, että Ardic ei ollut jostain syystä toiminut. Se oli ajastuksella ja auto laturin nokassa, eli jännite ei ole ongelma. Ja hyvin se pöhisi nyt kun ajelin Biltemaan ja takaisin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Ajovalopolttimo on parempi tuohon hehkujen mittaukseen.
Plussa polttimon toiseen napaan ja toisest liittimest hehkun kärkeen, ehjäl hehkul sytyttää polttimon. Yleismittarilla saattaa antaa jonkinlaisen vastuksen vaikkei oikeesti enää lämpene.
Plussa polttimon toiseen napaan ja toisest liittimest hehkun kärkeen, ehjäl hehkul sytyttää polttimon. Yleismittarilla saattaa antaa jonkinlaisen vastuksen vaikkei oikeesti enää lämpene.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Voitko vähän teknisemmin avata vielä tuota mittausta, eli mihin nuo letkut on liitetty ja mistä siis noihin letkuihin falskaa tuo löpö?
Käynnistyminen ei siis iltapäivällä ollut enää ongelma, jos mittaus edellytti koneen käynnistämistä?
Käynnistyminen ei siis iltapäivällä ollut enää ongelma, jos mittaus edellytti koneen käynnistämistä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
^^Kiitos vinkistä! En sit ihan viä tilaa hehkuja. Takatalvea odotellessa
^Letkut on suuttimien yli/ohivuotoletkujen tilalla.
Noi siis lähtee suuttimien päältä ketjutettuna johonki koneen uumeniin. Varmaan pumpulle...
Ja juu käynnistyminen ei oo ongelma about -15 asteeseen saakka. Ja sitäki kylmemmäs lähtee kun käyttää Ardiccia edes varttin. Aamulla en ollu paikalla ihmettelemäs, vaan töis, niin en tiä oliko Ardic toiminu vai ei. Ja kun kysyin, niin sellanen avautumisrypäys tuli, et ei kukaan tiä
^Letkut on suuttimien yli/ohivuotoletkujen tilalla.
Noi siis lähtee suuttimien päältä ketjutettuna johonki koneen uumeniin. Varmaan pumpulle...
Ja juu käynnistyminen ei oo ongelma about -15 asteeseen saakka. Ja sitäki kylmemmäs lähtee kun käyttää Ardiccia edes varttin. Aamulla en ollu paikalla ihmettelemäs, vaan töis, niin en tiä oliko Ardic toiminu vai ei. Ja kun kysyin, niin sellanen avautumisrypäys tuli, et ei kukaan tiä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Heitetään nyt täysin valistumattomana arvauksena kuitenkin tähän väliin, että tarvitset vaan uuden startin, joka pyöräyttää vähän vikkelämmin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Ei oo viä tarvinnu startin kylkeen kopauttaa, hyvin siis pelaa Ei vaiskaa, en oo koskaan kuullut et kukaan ennakkoon vaihtaa starttia Mut kerta se olis ensimmäinenki. Tsekkaan ne hehkut nyt kuitenki jahka jaksan ja kykenen. Ens talvenahan sit taas joutuu kiireellä ruuvaan tätä ellei siihen mennes oo tullu hankittua jotain muuta ruoskaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Pakko se on sitten kertoa. Minä vaihdatin femmaan pari vuotta sitten starttimoottorin ennakkoon, kun tuntui että pyöritti niin kovin laiskasti. Toki vanha startti on hyllyssä jemmassa kaiken varalta... jostain syystä...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Kun sitä laturia korjasit, niin oliko se tämä katastrofi, jota varten vaihdoit sen vapaakytkimen ennakoivasti: https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikk ... ti-6759443
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Lähtötiedoilla täytän kuponkiin veikkauksen että vähintään 4/5 hehkua pimeenä. Ite jos oisin niin en uskaltais alkaa irroittelemaan kiinni paistettuja hehkuja, menisi kuitenkin muruksi ja koneen sisään. Vaikkei mikään ookkaan hienompaa kuin "nopee" remontti hiekkapihalla.
Suuttimien testipenkki on hieno
Suuttimien testipenkki on hieno
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
^^Juurikin tuo. Tosin se vapaakytkinhän ehti porsia, eli ei ollut ennakointia. Ennakointia oli se, että en sekuntiakaan ylimääräistä pitänyt käynnissä vian ilmestyttyä. Ja hyvin siellä se Bilteman vapaakytkin on nyt pelannut, ei ylimääräisiä ääniä ja moniurahihna ei väpätä yhtää tyhjäkäynnillä.
^Hehkut on edelleen tarkastamatta lampulla, mutta kiitos pelottelusta Tosin tuota itsekin olen pelännyt. Jos nyt alkaisi säännöllisesti crc:tä suihkimaan, niin kai ne sit ens syksyn ensipakkasille uskaltaa varovasti aukasta
^Hehkut on edelleen tarkastamatta lampulla, mutta kiitos pelottelusta Tosin tuota itsekin olen pelännyt. Jos nyt alkaisi säännöllisesti crc:tä suihkimaan, niin kai ne sit ens syksyn ensipakkasille uskaltaa varovasti aukasta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Ei taida liottaminen auttaa kun kärki sielt jämähtää...
No yleensä kai se kärki jämähtää koloonsa eikä tipu männän pääl, autoo starttaamalla irtoo..
Kannattaa kyl vähä laittaa pehmustetta eikä kurkkii samaan aikaa.
Lohdutuksena siitä sun myymäst puol miljoonaa ajetust fiiatis kyl irtos iha nätiste
Lämpimäl koneel irtoaa paremmin.
No yleensä kai se kärki jämähtää koloonsa eikä tipu männän pääl, autoo starttaamalla irtoo..
Kannattaa kyl vähä laittaa pehmustetta eikä kurkkii samaan aikaa.
Lohdutuksena siitä sun myymäst puol miljoonaa ajetust fiiatis kyl irtos iha nätiste
Lämpimäl koneel irtoaa paremmin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Osu ja uppos. Neljä viidestä oli pimeenä. Ensi viikolle on luvattu pakkasta, joten asialle on jotain tehtävä. Motonetissä myydään 30 € hehkuja, mutta nuuka ajoi kuitenkin Biltemaan, jossa hintataso on 14 €. Eli pärjää Autodocin halpiksille
Loogisesti kun alottaa vasemmalta ja etenee oikealle, on mieli hyvänä koko homman ajan. Hienostihan noi aukes, ei mitää ongelmia
Edelliset oli jokku tarvikkeet kans, eli tuskin tehtaan jäljiltä. Mikä ei yllättänyt.
Sen ainoon ehjänki vaihdoin, kun ei noi nyt niin kalliita olleet. Viimeinen ja viides sitte tuottiki tuskaa. Aukes ihan hyvin ja pyöri nätisti, mutta ei tule ulos reiästään. Aikani pihdeillä nitkutin ja ei se mihinkää irronnut.
Noh, pihdit on mitä on ja voima on mitä on. Otin päällikköratkasun ja ajattelin, et kone tulille niin kyllä se sieltä ulos tulee. Ei muuta ku pehmustetta eteen, ettei naapurin autoon osu ohjus
Ryskettä ja pauketta ei kuulunut, joten piti laittaa pipon propelli pyörimään. Eli tönäri käteen.
Verrattuna vanhaan...
Eli se ei ole tullut yhtään ulos jengoiltaan. Mutta pää heiluu löysänä Mä nyt alustavasti tylysti suojasin liittimen...
Tämmöses 451 tkm ajetus romus on varmaan isompiaki ongelmia kuin yks hehku viidestä. Eli tuskin vaikuttaa käyttöön mitenkään. Mutta tuo hehkun rakenne kun on vähän mysteeri, niin onko tuo nyt sitten pysyvä tulppa vai tikittävä aikapommi? Eli mikäköhän on tsäänssi, et tuolta lentää romut pyttyyn? Jos rojut lentää reiästä ulos, mitä nyt voisi olettaa maalaisjärjellä, niin siinähän vain katkeaa matka mutta ei iske porsimus maximus.
Konehan oli jo käynnissä ja vielä se ei hajonnut, mutta jos tossa joku riski on, niin ei sitä viittis korjaamolle ajaa, jossa joku propellihattu miljoonan maksavalla erikoistyökalulla sen poistais. Sit pitäs hakea traileri. Ja vetoauto. Vähä on semmonen fiilis, et tekis mieli vain ajaa auringonlaskuun, mut kiva seki sitte ku kone laukee just sillon kun ei tarttis
Ajatuksia? Ideoita?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09