Auton akut
Re: Auton akut
Samoja puolalaisia akkuja zap ja snajder
http://en.zap.pl
http://en.zap.pl
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Auton akut
Kokeilkaa muut kanssa-saabistit AGM-akkuja, merkiltään vaikka Exide tai Varta! Voi olla, että on vähän edes parempi kuin perusversiot.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
No Exidestä en tiedä mutta Vartan AGM oli ainakin kova pettymys. Nykyinen perusmallin Bosch S5 tuntuu olevan paljon parempi.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Auton akut
Meillä se on ihan toisinpäin. Vartasta PALJON parempia kokemuksia Bossilaisesta.3J kirjoitti:No Exidestä en tiedä mutta Vartan AGM oli ainakin kova pettymys. Nykyinen perusmallin Bosch S5 tuntuu olevan paljon parempi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Ja nimenomaan AGM:stä? Ei minullakaan muiden "tavallisten" Vartalaisten kanssa ongelmia ole ollut. Ja toki voihan se olla että oli vain huono yksilö.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Auton akut
Täällä ei ole ollut tavallisten Vartojen kanssa ongelmia, ei ongelmia myöskään Exiden kanssa tavallisena versiona ja näyttää Vartan AGM hyvin rullaavan TTiD kolkissa hienosti. Jokaisella on tietysti mielipiteensä, mutta ainakin oma luottoautonkorjaaja pitää mm. Vartan AGM -akkua varsin hyvänä. Hänellä on sellainen ollut jo yli 5 vuotta VW Transportterissa.3J kirjoitti:Ja nimenomaan AGM:stä? Ei minullakaan muiden "tavallisten" Vartalaisten kanssa ongelmia ole ollut. Ja toki voihan se olla että oli vain huono yksilö.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Niin ja joku täällä väitti, että Toijotan Optifit-akut ovat surkeita. Minulla on ollut kaksi 70Ah Optifit-akkua Hiluxissa 6 vuotta 7 kuukautta. Vasta viime kesänä lasahti tyhjäksi, kun jäi valot päälle muutamaksi tunniksi. Kuitenkin tänä olen käyttänyt täysmittaisesti Webastoa kellolla ja vielä pelittää hyvin. Kyseessä on siis 2.5litrainen D-4D KD-sarjan diesel-Toijota = vaatii virtaa jonkusen verran. Arvioin tuossa, että jos nämä kaksi Optifittia vetäisin ihan Boschin tasolle, niin vielä olisi varaa pitää yksi vuosi noita, eli yhteensä 8 vuotta. Ihan kestäviä juu, muttei lyö vertoja Tesenterin yli 11 vuoteen, jossa vielä on yksi akku (alkuperäinen).
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
En ole enää varma mistään, tämän perusteella tuo on laaduttoman akun vielä laaduttomampi kopio:AZP kirjoitti:^jotenkin tuo merkki kuulostaa siltä, kuin olisi kirjaimet väärässä järjestyksessä. Oletko varma, ettei kyseessä ole laaduton kopio?
Ja juuri noita deesnaidereita pyrin foorimi kokemusten perusteella välttelemään , ja ny mulla on semmonenteesalama kirjoitti:Samoja puolalaisia akkuja zap ja snajder
http://en.zap.pl
Jos viittaat tähän:juhokare kirjoitti:Niin ja joku täällä väitti, että Toijotan Optifit-akut ovat surkeita. Minulla on ollut kaksi 70Ah Optifit-akkua Hiluxissa 6 vuotta 7 kuukautta. Vasta viime kesänä lasahti tyhjäksi, kun jäi valot päälle muutamaksi tunniksi. Kuitenkin tänä olen käyttänyt täysmittaisesti Webastoa kellolla ja vielä pelittää hyvin. Kyseessä on siis 2.5litrainen D-4D KD-sarjan diesel-Toijota = vaatii virtaa jonkusen verran. Arvioin tuossa, että jos nämä kaksi Optifittia vetäisin ihan Boschin tasolle, niin vielä olisi varaa pitää yksi vuosi noita, eli yhteensä 8 vuotta. Ihan kestäviä juu, muttei lyö vertoja Tesenterin yli 11 vuoteen, jossa vielä on yksi akku (alkuperäinen).
Niin ei ollu haukku toyotan akulle tuo, oli autossa jo kun sen ostin 2009, eikä näyttänyt uudelta silloinkaan. Matkan varrelle mahtunut kaikenlaista "syväpurkausta", mutta myös ennakoivaa "syvälatailua" pakkasia kun on odoteltu...Fakiiri kirjoitti:No, sunnuntainahan se on akun hyvä nyykähtää
Edellisenä päivänä kuitenkin pitkähköt ajelut ja aamulla asteita -4 pakkasta ja Toyota merkkinen akku jaksoi pyörittää laiskasti 2s.
Onneksi paikallinen varaosakauppias oli ystävällinen ja poikkesi liikkeeseen myymään ZAP merkkisen akun. 80ah hopeacalsiumilla alkoi nyt sitten koeajo...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Auton akut
Kolkissa snajaderi on pelannu oikein loistavasti. Laadukkaammaksi luulemani Fiamm ei ollutkaan laadukkaampi, jos nyt ihan arvioin sitä korvakuulolta miten hyvin startti on pyörinyt eri lämpötiloissa. Mene ja tiedä onko autossakin jotain vikkoo ja toisessa ei?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auton akut
Kolkin 4-vuotias AD:n Autopower akku päätti luovuttaa tänään.
Hyvinhän tuo pelasi sen ajan, lyhyttä ajoa enimmäkseen ollut viime aikoina.
Honkkarista hain tilalle m+ 62Ah kalcium akun kun oli lähellä. Takuu 2v.
Made in EU, onkohan tämä Sznajderin Puolassa tekemä?
Melko vähän netissä käyttäjäkokemuksia m+ akuista, kestävätkö?
Riittääkö virta?
EDIT: mallinro 562 80, viittaisi ZAP/Snajderiin, eli perushuono. No kestää minkä kestää.
Hyvinhän tuo pelasi sen ajan, lyhyttä ajoa enimmäkseen ollut viime aikoina.
Honkkarista hain tilalle m+ 62Ah kalcium akun kun oli lähellä. Takuu 2v.
Made in EU, onkohan tämä Sznajderin Puolassa tekemä?
Melko vähän netissä käyttäjäkokemuksia m+ akuista, kestävätkö?
Riittääkö virta?
EDIT: mallinro 562 80, viittaisi ZAP/Snajderiin, eli perushuono. No kestää minkä kestää.
Viimeksi muokannut torque, Su Joulu 14, 2014 17:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Auton akut
Onko foorumilaisilla kokemusta noista Exiden AGM -akuista?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Auton akut
Edellisen saabin kun ostin, siinä oli joku MBat ja uusittu edellisenä kesänä. Ei kerennyt vaihtua edes joulukuu kun tuon heivasin kierrätykseen. Ei vaan virta riittänyt. Ilmeisesti tuokin jotain Honkongin myymiä...
#3834
Re: Auton akut
Mutsin MY2004 Mersusta petti laturi, ajettu 206 tkm. Vikaa tutkiessa kiinnitin huomiota akkuun, joka oli alkuperäinen
Ei paha saavutus, että akku kestää laturia pidempään, ja muutenkin yli 10 vuotta käytössä.
Ei paha saavutus, että akku kestää laturia pidempään, ja muutenkin yli 10 vuotta käytössä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auton akut
Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt tuota akun lepojännitettä. Pari päivää kun seisoo niin putoaa tuonne 11,85 paikkeille, mutta silti aina käynnistyy ihan ok vaikka viikon seisoisi. Onko näillä kalsium ym. seostuksilla jotain vaikutusta jännitteisiin?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Auton akut
Luulisi että kyykkää jo noin matalalla jännitteellä. Onko jännite mitattu useammalla mittarilla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01