Muutama kuvatus illan päätteeksi. Pikku puuhastelua tosiaan, pesin talvivanteet, mutta ovat niin rivossa kunnossa, että ne pitäisi räjäyttää, jos meinaa saada puhtaiksi. Siispä pesin ihan normaalisti ja lähti mitä lähti. Kellariin pääsivät vielä, ei ihan heti näytä kelit muuttuvan. Ne oli muuten Vannetukun parhaimmistoa, eli Triangle Ice-Linkit. Mä en tiedä mitä aikaisemmin horisin Hakkapeliitoista. Sekaisin mikä sekaisin. Hyvin olivat ensimmäisestä talvesta selvinneet, lähdetään luottavaisin mielin toiseen.
Tsekkasin takakontista vararenkaan, pikkupyörän paine oli vain 2.5, joten nostin neljään, työkalut oli tallella. Tavaratilan pohjassa oli ruosteenestoainetta, joka oli tepsinyt, koska ruostetta ei näkynyt. Laiton koiravarustuksen sisään, joten Volvo on nyt valmiina tarvittaessa. Siellä on myös auton akku, vasemmassa takakulmassa, konehuoneesta löytyy vaan pluspiste, jos tarvitsee apuvirtaa. Joku oli huomaavaisesti laittanut asennuspäivän, ehkäpä tuolla vielä pärjää. Jätin latautumaan yön yli, jonkun verran näytti tarvitsevan Defaa. Corsan vastaava räväytti täydet ruutuun heti kättelyssä, joten on iskussa.
Takapenkki on aika hienossa kunnossa, autoa en ole sisältä fiksannut lainkaan, myyjä oli siistinyt auton myyntiä varten ihan asiallisesti. Toki aion penkit käydä läpi ja siistiä sen mikä häiritsee, mutta eipä ole kiirettä, kun on ihan siisti jo nyt.
Eikä tuo ohjaamo muutenkaan ole hullummassa kunnossa, mikään ei repsota, ole haljennut tai ole muuten rikki, mikä on kilometreihin nähden oikeastaan aika hämmästyttävää.
Kuskin penkki on vasemmasta sivustaan kerran parsittu kokoon, sauma on aika krouvi, mutta ennemmin noin, kuin sisuskalut pursottaen, kuten aika monessa sisaruksistaan. Ratti on kiillottunut, mutta samansävyinen kauttaaltaan, eikä siinä ole vekkejä tai muuta häiritsevää pinnassa.
Auton pesussa kävi selväksi, että vahaa kovasti kaivataan. Sitä on tulossa. Tänään en vielä ehtinyt, etuovien reunoissa on pari kohtaa joista on maali lohjennut ja niihin tarvitsee kevyesti Dremeliä, ynnä pohjamaalin ja päällimaalin. Ei isoja paikkoja, mutta niistä tulee, ellei korjaa nyt.
Tässä kuvassa ei niin näy, mutta ajovalojen umpiot ovat jonkin verran samentuneet sekä hieman halkeilleet, sellaista pientä riti-ratia, mitä muoviin tulee kun se alkaa antautua. Varmaan noilla vielä katsastuksesta selviää, ei sillä, mutta koitan vähän hioa ja kiillotella, josko siitä hieman parantuisi. Konepelti on selvinnyt matkasta hämmästyttävän hyvin ! Kulmien kromien alla olevat muovilistat ovat hakkautuneet ja kuluneet reilusti ja sumuvalojen muovit ovat pelkkää maitoa, ehjät kyllä. Tässä taitaa olla peräti bi-ksenonit ajovaloina, ainakin käytöksestä päätellen kun eilen pimeällä kotiin tulin. Ei valon sävy muuttunut kun pitkille laittoi, silleen jännästi vaan taittoi lisää valoa käyttöön.
Sivuprofiili on ihan ryhdikäs,
vaikka tästä kuvasta näkee, että nuo 16-tuumaiset ovat aika kottikärrynpyörät, varsinkin takana näyttää olevan tilaa tuhottomasti. Tummennuksetkin tuossa on takaovista taaksepäin, taitavat olla peräti tehtaalta, mä luulen. Vanteet ovat kyllä ihan hyvän näköiset ja huomattavasti paremmassa kunnossa kuin talvivanteet.
Takapäässä on parkkitutkan anturit, jotka toimivat, nuo ovat tarvikeanturit ja mukaan tuli laatikollinen varalle, ovat ilmeisesti kulutustavaraa.
Mukana oli tosiaan paukkupullo omaa väriä, pesussa varmistui, että muovinen helma vasemman takapyörän takana oli osittain paukuteltu, oli sen näköinen, että joku isompi naarmu tms. siihen oli saatu aikaan. Toinen paikka missä on sanomista on oikeassa takakulmassa, joka näkyy tästä kuvasta, siinä oikeanpuolimmaisen parkkitutkan anturin alla. Siinä on pieni kohta, jossa on lakkavikaa, ainoa kohta koko autossa. Saattaa toki johtua siitä, että joku pieni pusu parkkitutkasta huolimatta siihen on joskus osunut ja paikattu vähän sinnepäin.
Minulla oli kaapissa taannoisesta S80:stä jäänyt muutama desi Volvon omaa vihreää ohjaustehostimen öljyä kuten etiketti sanoo, imaisin pari desiä kokeeksi pois säiliöstä. Sieltä tuli ulos kellertävää nestettä, josta pystyi juuri ja juuri löytämään alkuperäisen vihreän sävyn. Täytyy ostaa toinen puteli kunhan saan tuon vanhan käytettyä, niin kauan imutellaan vanhaa pois aika ajoin, että tulee pelkkää vihreää. Saman homman tein Corsaan, siellä oli yllättävänkin punaista ainetta kierrossa, joskus on ollut ihan mustaakin tuo samainen mönjä. Taidan sen litran verran sinne kuitenkin vaihdella, joka tapauksessa. Näissä on kummassakin hyvä ja selkeä säiliö ilman estoja, joten koko säiliöllisen eli 2-3dl saa imaistua pois kerralla.
Huomenna agendassa Volvon maalivirheiden korjaukset ja vahauksen aloitus. Corsan ajattelin myös pestä, se kun oli autoliikkeen jäljiltä niin siisti, ettei vielä ole tullut sitä tehtyä. Työteliäs, mutta mukava vapaapäivä !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634