Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

No oon mä sitä miettinyt, että haiseeko kupla petrosaabilta tai warrelta, kun sen takana ei voi ajaa. Mut ei toi käytös muuttunut vaikka rakensin koneen uusiksi viime kesäksi. Toki tollanen katiton kaasarivehje haisee kunnossa ollessaankin nykyautoihin verrattuna syövälle, mut ei sen pitäis normaalin turvavälin päähän enää takanatulevan ohjaamoon haista. Ja samanlainen käry se irtoaa Oldsmobilestakin, eikä sen ohi kiirehditä yhtään samaan tapaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kyllähän kasikoneen murinaa ja vienoa bensantuoksua mielellään jää aistimaan siihen taka-alalle :wink:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Eikä aktiivihiilifiltterin läpi mainittavammin haista kumpaakaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Numba
"Viggen"
Viestit: 678
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

Kyllä niitä bongaa hienojakin mitä tekis mieli jäädä seuraamaan, tosin sisäkierto päällä. Jostain syystä viime kesänä öljy kärysi tavallista useammin :?
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Corsaa ei voi selittää edes tuolla, katti ja kaikki, ei käryttele, pelkkiä kukkiva ja mehiläisivä tulee putkesta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Numba
"Viggen"
Viestit: 678
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

Corsasta tuli mieleen, kun työmatkaliikenteessä kotia päin on yleensä vähempi kiire, ja koittaa ajaa oikeaa nopeutta, tai siinä liikenne virran mukana, niin eiköhän joku Corsa painaltanut kuin miuli siitä letkasta ohi. Ei sillä, etteikö olisi saanut mennä, mutta se pisti silmään, kun niitä Corsia ei yleensä näe noin kiireisinä.

Nopeus ei tosiaankaan taida aina ohittamisen syy, vaan alitajunnasta kumpuaa kokemus ohittaa mittariin katsomatta. Vanhat transiitit, matkailuautot jne. Nykyäänhän noi pakut on yleensä kaikkein sukkelimpia menijöitä.

Minillä tuli kloppina ajeltua paljon ja reippaasti (nautin niiiin siitä, kuulo ei sitten enää palautunutkaan). Ei nyt usein, mutta tutuksi tuli se ilmiö, että kaasujalka löytyi ohitettavaltakin. No mikäs nuortamiestä enempi olis voinut lämmittää, kuin kunnon skapa. Tasoitusta sai tuloperusteisesta sakotuskäytännöstä, eli ei sitä kauaa jaksettu perässä roikkua, tai sit se oli se öljyn ja 99:n käry. :lol:
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Parikymmentä vuotta sitten tuli heitettyä Suomen ympäri -keikka asuntovaunu perässä, vetoautona oli MY1990 G20 Chevy Van 6.2 Dieseli. Vaikkei toi ahtamaton diiseli mikään nykydieseleiden kaltainen voimanpesä ollut, niin oli siinä vääntöä aika hyvin tuollaisiin vetohommiin. Vakkarilla siis mentiin ja pidettiin käytännön vauhtia rajoitusten mukaan, toki enintään 80 km/h (+vähän päälle) mitä sai yhdistelmällä painaa

Tyypillinen paikka yhdistelmän ohittamiseen on pitkä ja suora ylämäki, kun perinteisesti kai yhdistelmän vauhti alkaa mäessä vajota, kun se valurautavolvo ei Soliferi perässään jaksa edes talla pohjassa kakkosella vetää sitä mäkeä kahdeksaakymppiä loppuun saakka. Tämä siis tosiaan vuosituhannen vaihteessa, kun vain Saabeissa oli bensaturbot ja dieselkantakin oli pääosin ahtamatonta. Eli siis 150 hv oli urheiluauton tehot ja suurin osa vetoautoista oli aika alimitotettuja jäähallin kokoisen kopperon vetämiseen ylämäkeen.

Vanilla vedellessäkin aika usein maantiellä kun tuli se suora pitkä ylämäki, niin porukkaa lähti ohi oikein jonona, vaikka 80 alueella mentiin ihan sitä normaalia marssivauhtia mitä muutkin. Tais siinä sitten aika moni yllättyä, kun se yhdistelmän nopeus ei siitä ylämäessä sitten laskenutkaan, eli saivat painaa pakoputki punaisena volkkareitansa, että pääsivät ylämäessä ohi :D

Joskus piti sitten ite napata vakkaria pois päältä ja väistää pientareelle, kun meinas mennä monella pitkäks noi ohitukset tai ilmestyikin vastaantulija kesken kaiken.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Talo on nyt tankattu, reilun 8 kuukauden kulutus oli 1210 litraa, eli keskikulutukseksi tuli 150 litraa / kk. Ei se paha ole. Toki nyt talvikaudella vähän enempi, mutta jos jatkuu kuten tällä hetkellä, eli +5 on ulkona, niin vain vähän. Ainoa hyvä asia näissä synkän leudoissa talvissa on lämmityskuluissa sen muutaman satasen säästäminen.

Kotiin tullessa vanhan hevimiehen sydän sykähti, kun Corsan matkamittari pysähtyi kolmen viimeisen osalta tuttuun lukemaan.
Kuva

Up The Irons ! vaan.

Viestittelin V40:n nykyisen omistajan kanssa, oli käväissyt Jokelassa ja autossa oli koko ajan kylmä. Lämpömittari ei noussut aivan puoleenväliin, kaivelin vanhoja kuvia ja muistelin, että sen pitäisi nousta just puoleenväliin ja aivan inan ylitse. Muistin oikein. No, hän oli käynyt vaihtamassa termostaatin ja kas, lämpömittari nousee nyt juuri sen verran korkeammalle kuin mitä siitä muistini mukaan puuttui JA, auto lämpenee !

Siitä sitten aasinsiltaa myöten siihen, että tuo nykyinen V70 taitaa kärsiä samasta vaivasta. Aamulla kun kotoa lähtee ei ongelmaa, koska auto on ollut lämppärin päässä ja sisäpuhallin on puhkunut mukavat lämmöt sisään. Moottorin lämmötkin tuntuvat nousevan kuten pitää. Mutta, eilen töistä kotiin ajaessa tarkkailin tilannetta vähän tarkemmin. Lämpömittari nousi hieman vajaaseen puoleenväliin n.10 km jälkeen, mutta tuntui, ettei sisään tule tarpeeksi lämmintä, vaikka oman puoleni pyynti on korkeahko. Vasta viimeisen 5 km matkalla mittari liikahti aivan hitusen puolenvälin ylitse, jolloin lämpöä tuli ihan eri malliin.

Diagnoosi: Termostaatti jää loppuvaiheessa hieman auki ja loppu menee hieman viiveellä maaliin, jos menee. Kyllä kai tuollaisen Volvon pitäisi olla +26 asteen pyynnillä melkoinen sauna ? Vertailun vuoksi jos Accordiin laittaa +21 pyynnin, sitä joutuu vähänkin enemmän ajaessa pudottamaan +19, muuten autossa tulee kuuma näillä nollan molemmin puolin seilaavilla keleillä. Kunhan pyhistä selvitään, saavatten vaihtaa Volvoon uuden termostaatin, sittenpähän sen näkee, että auttaako.

Sen verran asiaa Saabista, että tuli tänään puhetta siitä jonkin aikaa sitten taas mainitsemastani kaasari OG900:sta. On kuulemma edelleen ns. tarjolla korjaamon pihalla. Mittarissa 169 tkm, sisäkatto juuri uusittuna ja kuulemma pelleiltään edelleen sellaisessa kunnossa, että museoleima on suurinpiirtein pesun päässä. Helkutin perkule, siinä nyt voisi olla se loppuelämän Saab ja museovempele viimeinkin, kauhiasti polttelee. Pitäisi kai käydä lenkki ajamassa, niin näkee, että poltteleeko vielä. Onneksi kuulemani alustava hintapyynti on sellainen, etten sillä kauppoja tee. Mutta voisihan siitä tarjota ja luvata autolle rakastavaa loppuelämää hellässä huomassa.

Emmie tiiä, pihassa on jo riittävästi kulkupelejä, on ihan vihoviimeinen hetki ostella/myydä autoja tai niitä pihaan kerätä. Toki jos Saabin laittaisi talliin, Corsan siirtäisi Accordin viereen, lyhyenä se ehkä siinä menisi kevääseen, Volvo pääsisi ulos nykyiselle Corsan paikalle. Ehkä siitä selvittäisiin joten kuten, vaikka tulisi luntakin. Eilen justiinsa lueskelin Saabistista nuo museointijutut ja lämpimästi läikähti, kun katselin kuvia Riston Lappilaisesta. Ja heti seuraavana päivänä tämä keskustelu. Johdatusta, teemalla kerran vielä rakas-OG900 :facepalm_man:

Sekin ongelma tässä on vielä, etten halua Corsaa myydä, tehdäkseni tilaa Saabille. Volvoa nyt en myy ennen kevättä, jos tässä sattuu vielä talvi tulemaan, niin kyllä nelari kelpaa kummasti. Kaikenlaista, äh.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Jahas. Nyt käy prosessori, vaiko oikein releet, kajuutassa kuumana.

Öljylämmityksiä ei ole itsellä eikä lähipiirillä, mutta vaikuttaakos tuohon kulutukseen tekninen puoli miten paljon? Vai onko öljynkulutuksessa enempi kyse lämmittävän tilan ja ns. tuuletuksen määrästä?

Ei ole nyt just tapetilla tosiasiallisesti, mutta kyllähän sitä tästä Keski-Uudenmaan Manhattanin kupeesta, eli enintään kilsa keskustasta, tulee töllejä katseltua, joista monet varmasti aika hyvin tuulettuvaa mallia.

Mulla on kans autokuume, kuten tuolta toisesta vitjasta voi X5-kipuilua lukea. Onneksi se meni ohi. Otin hetki sitten lyhytaikaiseksi särkylääkkeeksi kuulokkeet.

phpBB [video]


En tuota Jassea tunne, ehkä jokusen kerran ollut ääniteknikkona ns. talon miehenä omilla keikoilla, mutta on pätevä äijjä ja uskon kyllä, että tuohon rahaan on vaikea keksiä mitään vastaavaa. Luureja toki on jo nyt liikaa, siksi toi olikin särkylääke :roll:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kyllähän se on varmaan lämmitettävät neliöt, mitkä ratkaisee, tässäkin. Toki laitteisto vaikuttaa, vanha kattila = heikompi hyötysuhde ja päinvastoin, se toinen tekijä sitten itse poltin, sama juttu. Muita liikkuvia osia tuossa paketissa ei olekaan. Meillä on talossa vähän laskutavasta liikkuen joku 130 neliötä kahdessa kerroksessa, vanha talo, mutta rajusti uusittu viimeisen vuosikymmenen aikana, ikkunat, yläpohjan fyllingit, katto jne. Vaan kyllä tämä tuulettuu, kun vaikkapa nollakelissä rivakasti suoraan mereltä tuulee, hieman mäen päällä sijaitsemme. Muutamalla asteella heittelee lämpötila sen mukaan, onko tyyni pikku pakkanen tai vaikkapa pari plussaa ja kova tuuli, sillä pakkasella on lämpimämpi sisällä. Villasukat on peruskamaa, mutta kyllä mä tätä aika terveenä ratkaisuna silti pidän ja tykkään kanssa.

Jos mahdottomaksi menee öljyn hinta tulevaisuudessa ja valtio alkaa kunnolla pottuilemaan, niin sitten varmaan lisätään ilmalämpöpumppu tai kaksi tuohon mukaan, katto on laaja ja aurinko paistaa aina, joten aurinkopaneeleja mahtuu mukaan myös, mahdollisimman suuri vesivaraaja tekniseen tilaan kattilan oman vesitilan tueksi ja kaksoispesäkattilan puupuoli käyttöön, varsinaista lämmitysmuotoa en tule vaihtamaan, noilla pärjää. Kattila on uusittu 2008 ja kuin uusi, edellinen kesti 1964->2008, joten tämä kestää pidempään kuin minä, se on varma.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2171
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja anv »

IC1970 kirjoitti:
Ke Joulu 16, 2020 22:28
... Kattila on uusittu 2008 ja kuin uusi, edellinen kesti 1964->2008, joten tämä kestää pidempään kuin minä, se on varma.
Älä ole niin varma. Nykyisin osataan tehdä hajoamattomistakin komponenteista hajoavia. Meillä alkuperäinen kaukolämmönvaihdin mallia -84 meni vaihtoon v. 2009 ehjänä. Vaihto tuli ajankohtaiseksi, kun kaikissa naapureissa hajosi suunnilleen samaan aikaan samanlainen vaihdin ja halusin mieluummin kesäaikana tehdä tuon rempan. Noh, uusi kiiltävä lämmönvaihdin on ollut kyllä melkoinen riesa. Jokaikinen venttiili on jo vaihdettu vuotamisen vuoksi uuteen, käyttövesipuolen lämmönvaihdin samoin ja osa antureista. Nyt kärvistelen softabugin!!! kanssa. Jos haluan kuntoon, uusiksi menee ainakin yksi lämpöanturi ja mahdollisesti koko elektroniikkaosa (tästä lisää "mikä v**ttaa" ketjussa).

Maahantuoja ei tule enää vastaan ja tekisi mieleni laittaa heidän tukeensa kysymystä joskos he tietäisivät hyvää ko. laitteiston valmistajaa :mrgreen: .
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

anv kirjoitti:
To Joulu 17, 2020 07:17
Älä ole niin varma. Nykyisin osataan tehdä hajoamattomistakin komponenteista hajoavia.
Justiinsa näin!

Kesäkautena -18 remontoin vapaa-ajan asunnon.
Talo rakennettu -85.
Siellä oli saunassa lauteiden alla alkuperäinen Högforsin 300 litrainen lämminvesivaraaja.
Mitään toiminnallista vikaa siinä ei ollut, oli vaan päällepäin jo melko ruma ja tokihan sen uusin Jäspin vastaavaan laitteeseen kun remontin yhteydessä purin koko saunaosaston seinineen päivineen matalaksi kantavaan lattialaattaan asti.

Idioottina en älynnyt ottaa selvää nykyisten lämminvesivaraajien ominaisuuksista.
En tehnyt saunan lattialle kuivakaivoa varaajaa varten, kun alkuperäiselläkään ei sellaista ollut eikä se elinkaarensa aikana koskaan tiputtanut pisaraakaan (paitsi varoventtiilistä, kun sitä testasi).
No, uusi varaaja tippasee alleen varoventtiilistä koko ajan.
Kyselin putkimieheltä, josko laitteessa tai venttiilissä on jokin vika.
Putkimies kertoikin pistäneensä merkille ettei mulla ollut varaajalle kuivakaivoa - nykyvaraajille sellainen on oltava, kun on kuulemma ihan peruskauraa, että ne tiputtavat alleen.
Kysyin, että eikö varoventtiiliksi voisi vaihtaa sellaista mikä ei tiputa... ei kuulemma kannata - varaaja voi hajota.
Putkimies samalla varoitteli, että uusi varaaja ei varmasti tule kestämään kuin murto-osan edellisen elinkaaresta.

Että semmoista tuotekehitystä (tälläkin saralla).

Alkoi v#tuttaa kun saunasta oli jatkuva märkä noro pesuhuoneen lattiakaivoon.
Asensin varoventtiilin ulkokierteelle pikaliittimen uroskappaleen ja siihen pätkän ohutta kirkasta muoviletkua naarasliittimellä ja letkun pää pesuhuoneen lattiakaivon ritilälle.
Nyt ei lattia oo märkä, mutta letku pyörii riesana.

Olis ollu NIIN helppo asentaa kuivakaivo ja putki uuteen kallistusbetoniin, mutta kun ei...
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Se on iha normaalia et tiputtaa.
Varsinki jos reiluummin käyttää lämmintä vettä niin tilalle tulee kylmää joka laajenee jonka varo päästää pihalle.
Ainakin jos on lattialämmitys niin pieni astia pitäis riittää, haihtuu sitten.
Ja hyvä et letku vaan siinä ritilän päällä.

Eikö öljylämmityksen vaihtamiseen saa jotain tukeakin täl hetkel...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Ei riitä pienet astiat tuon varaajan tiputukselle (kokeilin).
Se tiputtaa koko ajan - myös silloin kun oot viikon poissa ja meet heti tultua kattomaan pesuhuoneeseen, niin tippasee letkunpää.
Mutta, totta on, että vuotaa vielä enemmän kun lämmintä vettä käytetään.
Omasta mielestäni siinä on jotain pielessä, mutta putkarin mielestä normaalia.

Kumma vaan oli vanha Högfors, kun osasi pitää vedet koko ajan sisällään - silloinkin kun vanhemmat vielä oli elossa ja veden käyttö päivittäistä.

Edit:
Kaupunkitalossakaan ei lämminvesivaraaja tiputa yhtään (on tosin pystymallinen).
Sen alla on kyllä lattiassa kuivakaivo, mut tyhmänä olin kuvitellu, että se on varoventtiilin testausta ja varaajan tyhjäystä varten...
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

tetammi kirjoitti:
To Joulu 17, 2020 11:10
Eikö öljylämmityksen vaihtamiseen saa jotain tukeakin täl hetkel...
Saa, mutta jos ottaa Aralta tukea, niin ei saa kotitalousvähennystä verottajalta. Sitä en sitte tiä, että onko lopullinen summa remontille halvempi kummalla tuella, vai onko täysin tapauskohtasta. Toisesta toki vaan uutisoidaan ja rummutetaan, kun suoraan maksetusta verosta tehtävä vähennys on jo niin vanha juttu :)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin