Liikenteen asennevammaiset ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Turbo16 kirjoitti:Noh eikös toi sitten mene jo vähän älyttömäksi ? Tiedä mitä vahinkoja tapahtuisi esim. 120kmh ?

Järki käteen kuitenkin 8O
Älytöntä juu, mutta niin se on perseessä roikkuminenkin. Monet kun tekee sitä vieläpä ihan tahallaan eikä edes mene ohi vaikka pääsisi. Tällaisissa tapauksissa mä olen ainakin ottanut asenteen "sitä saa mitä tilaa", tuomioita otan vastaan vain täysin puhtailta pulmusilta ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

peinu kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Pahimpia kokemuksia oli eräs audi-kuljettaja (herra isokalu ihan selkeesti), ohitti länsiväylällä penkat pöllyen vasemmalta, itse ajelin vasenta kaistaa rajoitus +15km/h (mittari huijaa n. 7-8km/h), ja ohittelin sujuvasti oikealla kaistalla ajavia. Siinä oli meinaan hengenlähtö lähellä kun m****u survasee ohi melkein kaiteeseen ja pyörään hipoen, nyrkillä huitoen...
Eikös sitä nyt voi väistää vaikka ohituskaistalla ajaiskin ylinopeutta? Kannattaa välillä vilkuilla peilihin ohituskaistallakin.
Jos itse jatkuvasti ohittelee hitaampia ja vielä ylinopeutta *hyi hyi* ajaen niin sitten väistetään kun tilaa tulee eikä aleta joka väliin vauhtia hidastamaan ja päästämään vielä nopeampia ohi. Sitten on aivan eri juttu jos jostain syystä itse ajelee selvästi muuta liikennettä hitaammin, silloin tottakai annetaan tietä. Vaan tästä ei nyt ollut kysymys...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Perässä roikkujat ei tosiaan monestikaan halua edelle, ne varmaan vaan hakevat jotakin hirviauraa eteensä tms. Olen muutamia kertoja laskenut tällaisen perässäroikkujan ohi, jopa pudottamalla vauhtia. Tuli vaan todettua, ettei ne sitten kuitenkaan osaa ajaa minua nopeammin! Eli ohittaa minut, mutta jää "nönnöttämään" siihen mun eteen. Näistä kokemuksista olen tullut epäystävälliseksi ja en anna tietä enää. Tehkööt mitä lystäävät takanani, minä ajan sitä vauhti mitä minä haluan.

Kerran tuli hyvä turvaväli taakse, kun satuttiin vetämään autoletkaa (ajettiin rajoituksien mukaan) pimeän aikaan talvella ja hirvi pomppasi eteen. Täysjarrutus, kuski joutui hölläämään jarrua, kun takanatuleva oli n. 1m päässä meidän takapuskurista ja muillakaan jonossa tulleilla ei ollut liiemmälti tilaa. Hirven kaviot melkein kopsutteli konepeltiä, kun mentiin hirven peesissä. Onneksi se lähti juoksemaan edellä, eikä jähmettynyt siihen tielle seisomaan, muuten olisi tullut ketjukolari. Me oltaisiin kyllä saatu auto pysähtymään, mutta takanatulija ei. Tuosta kun selvittiin, niin turvavälit taaksepäin olivat n. 3x verrattuna ennen jarrutusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Suhteellisen tehokas tapa on myös lyödä pientä silmään ja repäistä sakkojenkin uhalla kunnon kaula. Tuon kun tekee muutaman kerran, niin tähän asti perässäroikkujat ovat ymmärtäneet, mikä edellä menevää oikein häiritsi. Eikä tarvitse mitään kiviä alkaa heittelemään kattoluukusta. :D
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Mä taidan olla itse asennevammainen, näin ainakin yksi pappa kertoi minulle tänään tuossa kauniaisten ostarilla, kun olin tainnut sen ohittaa Kehä kakkosella :(
STCF #3
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

espe kirjoitti:Niinpä. Minäkin tuoreena Saabistina enemmänkin "naatiskelen" hissuksiin (=ei tarkoita mitään matelemista, vaan normaalissa liikenteen rytmissä liikkumista!) kun kerrankin on alla sellainen kärry (fallossymboli,heh :wink: ) jossa kuulee omatkin ajatuksensa eikä tarvi huudattaa poppikonetta täysillä ja kun TIETÄÄ, että tehoja löytyy reservistä tarvittaessa.
...jotta malttia vaan...
kun tonnarin saan hommattua niin tämä lause on suoraan mun suusta otettu :lol:
BMW 525iA Touring Executive
jehhe
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Oikeastaan tämä tilanne tuli havaittua vasta sitten kun ostin pakettiauton. Pakettiauto on tiellä liikkujille ilmiönä sama kuin että seinä tulisi vastaan. Sen ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä. Pakettiauto on aina teiden jarru. Pakettiautot ajavat aina nopeusrajoitusten alle. Ne ovat hitaasti eteneviä seiniä vaikka ne kulkisivat 200km/h. Jos en pääse pakettiauton ohi, olen menettänyt haluni elää. Valitettavasti totuus on kuitenkin se, että tämän ajan pakettiautoilla saa ylinopussakot aivan yhtä helposti kuin henkilöautolla. Ne myös kiihtyvät usein nopeammin kuin monien perheihmeet. ts. lastaamaton pakettiauto on erittäin ripeä liikenteessä, mutta tämä asia ei vaan mene ihmisille kaaliin. Myönnän itsekin sortuneeni arvioimaan väärin pakujen voimavaroja, mutta en enään.
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuli mieleen karkea yleistys pakettiautoista. Uudehkot pakut jyrää yli ja ohittelee ihme paikoissa. Taajamissa ne ajaa +20km/h joka paikassa. Vanhat pakut taasen on tien tukkona ja ajavat hitaasti. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Itse olen havainnut tällaisen seikan: Mitä lyhyempi keula autossa, sitä lähempänä puskuria ajetaan. Täällä etelässä nuo uudehkot pakut tosiaan pujottelevat kuin Ferrarit konsanaan ja ovat ahkeria hiostajia.
Coltti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Itse karsastan pakuja... En pelkästään hitauden vuoksi, onhan se kieltämättä ärsyttävää, kun vähänkään vanhemmat ruosteensyömät hiacet ajelevat viittä kymppiä kuudenkympin alueella. Eniten minua pakettiautoissa risoo koko, ei nää yli ei nää ali ei nää ohi, se on mielestäni erittäin häiritsevää. Kaupungissa tästä syystä pyrinkin ohittamaan pakettiautot tai ajamalla vasenta kaistaa. Riittävän etäisyyden pitäminen havaintojen tekemiseen on kaupungissa aika hankalaa, koska aina siihen väliin änkeää joku muu (pahimmassa tapauksessa toinen paku).

Olen muuten itsekin huomannut, että suuri osa hätäisistä ohittelijoista/perässä kiinni ajelevista on uusia pakettiautoja...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
jehhe
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Coltti kirjoitti:Itse karsastan pakuja... En pelkästään hitauden vuoksi, onhan se kieltämättä ärsyttävää, kun vähänkään vanhemmat ruosteensyömät hiacet ajelevat viittä kymppiä kuudenkympin alueella. Eniten minua pakettiautoissa risoo koko, ei nää yli ei nää ali ei nää ohi, se on mielestäni erittäin häiritsevää. Kaupungissa tästä syystä pyrinkin ohittamaan pakettiautot tai ajamalla vasenta kaistaa. Riittävän etäisyyden pitäminen havaintojen tekemiseen on kaupungissa aika hankalaa, koska aina siihen väliin änkeää joku muu (pahimmassa tapauksessa toinen paku).

Olen muuten itsekin huomannut, että suuri osa hätäisistä ohittelijoista/perässä kiinni ajelevista on uusia pakettiautoja...
Tuo on totta ettei pakun takaa tahdo nähdä muuta liikennettä, mutta ihme juttu on kun paku menee ohi ja jatkaa matkaansa lujempaa niin perään on lähdettävä. :wink:
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Coltti kirjoitti:Itse karsastan pakuja... En pelkästään hitauden vuoksi, onhan se kieltämättä ärsyttävää, kun vähänkään vanhemmat ruosteensyömät hiacet ajelevat viittä kymppiä kuudenkympin alueella. Eniten minua pakettiautoissa risoo koko, ei nää yli ei nää ali ei nää ohi, se on mielestäni erittäin häiritsevää. Kaupungissa tästä syystä pyrinkin ohittamaan pakettiautot tai ajamalla vasenta kaistaa. Riittävän etäisyyden pitäminen havaintojen tekemiseen on kaupungissa aika hankalaa, koska aina siihen väliin änkeää joku muu (pahimmassa tapauksessa toinen paku).

Ja mua vituttaa kaikki vanhat savuttavat hiacet ,mannemersut, rangerooverit, patrolit ja isutsut sun muut haisevat diisselipaskat, haisee koko kajuutta ellei ehdi napsauttaa ajoissa sisäilmankiertoa päälle. :arrow: OHI :arrow: VAAN :arrow: . Toinen ryhmä on raskaskalusto jotka esim seisomassa auton mitan edellä ruuhkajonossa/valoissa 4 tuumaisne pakoputkineen ja hönkii käryt suoraan päälle. :evil:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Vastaa Viestiin