CDTA kirjoitti:
Se tuo V.J.S hehkuttaa kovasti noiden Achillesien perää Onko näistä kitkoista kokemusperäistä tietoa että minkälaiset renkulat ne olis?
Noista kitkoista ei kyllä ole kokemusta, riemastuin vain kun emailiin pamahti mainos Achilleksen talvikumeista
Nuo Multistradan tuotteet on kesärenkaiden saralla yllättäneet pelkästään positiivisesti, ehkä en noilla kitkoilla kuitenkaan Suomen talveen lähtisi, näyttäis olevan tuota ns. Keski/Etelä-Euroopan "talvirengasta". Noissa ei siis varmaan ole mitään jääpitoa, lumipitokin lienee heikompi mitä skandinaviaan tehdyissä kitkoissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Älkää harkitko tuollaisia talvirenkaita! Suomen talveen kannnattaa hankkia laaturenkaat, oli ne kitkat tai nastat! Toivottavasti jokainen pitää itsestään huolta ja samalla myös muista tiellä liikkujista! on aina arvostanut turvallisuutta ja siksi rengastuksen tulee olla turvallisuutta edistävä.
Terveisin
Viimeksi muokannut ristos, Su Loka 03, 2010 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin tekee ammattimies! Hyvä 9-5T
Minun pikkumusta saa Contin kitkat, 900 TurboS:ssä on Nokialaiset nastoilla, 900S: uudet Michelinin kitkat ja Museo 96:ssa on Nokian nastat ja -64 96 2-tahtari joutuu pukeille purkuun!!
Terveisin
Viimeksi muokannut ristos, Su Loka 03, 2010 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuten olen jo kertonut täällä: 9-3SS Nokian HP7, LR Def. Nokian HP LT, Hilux Nokian HP5 Suv - ja sitten nyt tuohon alla olevaan satkuun joko HP5 tai HK7. Ja kaikki nastoilla.
Rene-Rane kirjoitti:mulla on 9-5 talvella conti kitkat ja kesällä on nyt jotku lopuun kalutut contit pitäs ens kesäks hommata uuden ko pintaa ei oo ko 1.8mm MAX
Miksi vasta ensi kesäksi, miksei syyssateiden liukastamille teille?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
ristos, väkisin herää tuo kysymys mieleen, kun ite tilasin etuakselille uudet kumit kun vanhojen pinta oli 3mm luokkaa ja kostealla tiellä alkoi huomaamaan, kuinka pito alkoi hävitä aiempaan verrattuna. Ehti nuo vielä hitusen kulua, ennenkö uudet sai alle asti, mutta nyt kelpaa painella siihen asti, että tarvii talvirenkaisiin vaihtaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Käytetyt (6-7mm) kitkat tuli hankittua tuohon omaan käyttörassiin. Kitkoja ei ole ennen tullut kokeiltua, mutta kertahan se on se ensimmäinenkin. Siinä onnellisessa (?) asemassa olen, että mikään pakko ei ole aamulla lähteä autolla, jos keli näyttää totaaliselta pääkallolta.
Joka tapauksessa uskallan väittää, että nuo "uudet" ovat huomattavasti paremmat kuin vielä viime talvenakin ajetut nastarenkaat. Toki epäreilu vertaus, mutta silti.
Toiseen pitäisi ostaa uudet nastat, harkitsen ContiIceContact ja Hakkapeliitta 7 välillä.
Contin kitkat oli hyvät, nastarenkaista ei kokemusta.
Nokian osalta TM:n ja TL:n testeissä oli mainittu, että HKPL7 pito olisi asvaltilla/kuivalla kelillä huono? Sellaista keliä täälläpäin on kuitenkin "paljon" talvellakin.
Kumpikohan sitten noista?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
4. ja viimeinen talvi lähtee HKPL5:lle. Tyytyväinen olen ollut tähän mennessä, pitoakin on ollut ihan kivasti ja pintaakin vielä mutta ehdottomasti viimeinen talvi näille (ainakin mun käytössä). Kovettuu nuo renkaat nykyään sen verran vaikkei niillä ajakkaan paljoa. Seuraavat oliskin "seiskat" mutta ne sitten ensi vuonna.