Ajo-ominaisuudet ovat Saabissa paremmat, koska saan aina eukon kiinni vaikka hän lähtee ensin liikkeelle
Iskevätkö uudet Volvot?
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Olen testannut muuttokuorman kanssa 9-5:n ja vanhan V70:n eroja, ja kyllä tuohon maatalousajoneuvoon on helpompi lastata muuttolaatikoita, koska se on kulmikas.
Ajo-ominaisuudet ovat Saabissa paremmat, koska saan aina eukon kiinni vaikka hän lähtee ensin liikkeelle
Ajo-ominaisuudet ovat Saabissa paremmat, koska saan aina eukon kiinni vaikka hän lähtee ensin liikkeelle
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
V60 neliveto automaatti D3 kiinnostais. Hinta on kohdallaan verrattna kilpailijoihin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
On vaan ruma kuin mikä, etenkin sisältä. Kyllä Volvojen muotoilu menee ihan väärään suuntaan, eihän noita enää edes Volvoiksi tunnista 
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Eikö 9-3 1,9TTiD Aero XWD olis parempi vaihtoehto? Vaikkei nyt XWD:nä saisikaan niin silti 
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Jotenkin vieroksun kyllä noita uusien volvojen ilmeitä. Mutta jotenkin niistä tulee mieleen 164 keula hivenen. Liian saman näköinen kuitenkin kun japskit, esim. mazda.
Hyviä kokemuksia kyllä täällä vain paljon parjatuista volvoista on 3 kappaleesta perheessä. Paljon haukutut -91 460 1.6i, 70-200tkm / 4 vuotta. Ainoat viat toisen takajousen katkeaminen sekä katalysaattorin tukketuminen. Tässä toisessa viassa veljellä oli näpit pelissä kun mökkitiellä kokeili miten volle hyppää.
Toinen -99 V40 1.9td 0-200tkm / 4 vuotta. Tästäkään ei mitään kummoista vikaa, kerran lähti reissussa joku turbon letku irti, ja saivat vähän aikaa raapia huollossa päätä että löytyi vian lähde. Muuten ei mitään vikoja. Ja vielä veljen -96 850t5 lastutettuna n. 200-280tkm / 4vuotta. Eipä siinä mitään muuta kun kuluvia osia vaihdeltu. Yksilöitä ne autot on ja kyllä noita maanantaikappaleita jokaisella merkillä aina sattuu...
Hyviä kokemuksia kyllä täällä vain paljon parjatuista volvoista on 3 kappaleesta perheessä. Paljon haukutut -91 460 1.6i, 70-200tkm / 4 vuotta. Ainoat viat toisen takajousen katkeaminen sekä katalysaattorin tukketuminen. Tässä toisessa viassa veljellä oli näpit pelissä kun mökkitiellä kokeili miten volle hyppää.
Toinen -99 V40 1.9td 0-200tkm / 4 vuotta. Tästäkään ei mitään kummoista vikaa, kerran lähti reissussa joku turbon letku irti, ja saivat vähän aikaa raapia huollossa päätä että löytyi vian lähde. Muuten ei mitään vikoja. Ja vielä veljen -96 850t5 lastutettuna n. 200-280tkm / 4vuotta. Eipä siinä mitään muuta kun kuluvia osia vaihdeltu. Yksilöitä ne autot on ja kyllä noita maanantaikappaleita jokaisella merkillä aina sattuu...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Ainakaan saab.fi ei (vielä?) moista listaa. Jos sulla kerran on sisäpiiritieto, että moinen on saatavilla, niin onko hajua, paljonko XWD tekee dieseliin lisähintaa?Mimmi kirjoitti:MY-11 on saatavana TTiD XWD.Pakari kirjoitti:Eikö 9-3 1,9TTiD Aero XWD olis parempi vaihtoehto? Vaikkei nyt XWD:nä saisikaan niin silti
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Löytyy, toki vain 9-5 sedanina, mutta siis TTiD (190hv) XWD manuaali kuitenkin löytyy. Hintaeroa TTiD 190hv manuaaliin ilman XWD:tä kertyy 5696€.aero kirjoitti:Ainakaan saab.fi ei (vielä?) moista listaa. Jos sulla kerran on sisäpiiritieto, että moinen on saatavilla, niin onko hajua, paljonko XWD tekee dieseliin lisähintaa?Mimmi kirjoitti:MY-11 on saatavana TTiD XWD.Pakari kirjoitti:Eikö 9-3 1,9TTiD Aero XWD olis parempi vaihtoehto? Vaikkei nyt XWD:nä saisikaan niin silti
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Aika surullista raiskata sana "aero" tunkemalla se jonkun ruttanan 1,9-litraiseen dieseliin...Pakari kirjoitti:Eikö 9-3 1,9TTiD Aero XWD olis parempi vaihtoehto? Vaikkei nyt XWD:nä saisikaan niin silti
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Pakarin viesti puhuu 9-3:sta, ei 9-5:sta. Jossain vaiheessa ainakin huhu kertoi, että MY-11 9-3:een olisi XWD-diesel tulossa. Eli edelleen, jos Mimmillä (tai jollain muulla) on sisäpiiritietoa, jota saab.fi ei listaa, niin hophop, tieto julki.V.J.S kirjoitti:Löytyy, toki vain 9-5 sedanina, mutta siis TTiD (190hv) XWD manuaali kuitenkin löytyy. Hintaeroa TTiD 190hv manuaaliin ilman XWD:tä kertyy 5696€.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Mielestäni aika huono kehityssuunta, jos kuitenkin ennen aero on ollut merkki nimenomaan suorituskyvystä. Toivokaamme siis viggeniä tai vastaavaa kertomaan tehosta vastaisuudessa.9-5T kirjoitti:Sehän on raiskattu jo kauan sitten änkemällä sitä farkkuun ja tekemällä siitä pelkän "vain merkki" version eli esim. og9-5:sta sai samalla koneella ja softalla ei aerona vain merkki puuttui.Azanovix kirjoitti:Aika surullista raiskata sana "aero" tunkemalla se jonkun ruttanan 1,9-litraiseen dieseliin...
Uudessa 9-5:ssa aero on enää pelkkä varustelutaso eikä mitään muuta.
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Nii-in, se kävi lainauksestasi ilmi. Joten hophop, lopeta se pihtaaminen ja anna tulla kaikki mitä tiedät. Huhuja muistan minäkin, mutta jos tuo on faktaa niin mihin se pohjaa? Ja jos on tietoa hintavaikutuksesta, niin avaudu nyt ja paljasta sekin. Elämä on auvoisempaa avoimenaMimmi kirjoitti:Minäkin puhun 9-3:sta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Kerrankin oikein kehotetaan avautumaan.aero kirjoitti:Nii-in, se kävi lainauksestasi ilmi. Joten hophop, lopeta se pihtaaminen ja anna tulla kaikki mitä tiedät. Huhuja muistan minäkin, mutta jos tuo on faktaa niin mihin se pohjaa? Ja jos on tietoa hintavaikutuksesta, niin avaudu nyt ja paljasta sekin. Elämä on auvoisempaa avoimenaMimmi kirjoitti:Minäkin puhun 9-3:sta..
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
TTiD XWD tulee myös automaattina !!
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Saab tulee käyttämään hyväksi tätä uutta kaksoisturbo diesel konetta niinkauan kuin mahdollista.Azanovix kirjoitti:Kerrankin oikein kehotetaan avautumaan.aero kirjoitti:Nii-in, se kävi lainauksestasi ilmi. Joten hophop, lopeta se pihtaaminen ja anna tulla kaikki mitä tiedät. Huhuja muistan minäkin, mutta jos tuo on faktaa niin mihin se pohjaa? Ja jos on tietoa hintavaikutuksesta, niin avaudu nyt ja paljasta sekin. Elämä on auvoisempaa avoimenaMimmi kirjoitti:Minäkin puhun 9-3:sta..
Tässä hieman tietoa saabin omasta esittely paprusta: fyrhjulsdriftssytemet XWD till 9-3 Sport Sedan, SportCombi och 9-3X. Det gör XWD tillgängligt för en bredare publik, då det tidigare bara funnits till större och kraftigare motorer.
Lisäksi uuteen 9-5:seen tulossa samat konseptit kuin 9-3:selle tuplaturbo diesel XWD jne. jne.
Tässä alla tuplaturbon toiminta periaate lainattuna samasta paprusta:
Tvåstegsturbon består av två olika stora turboaggregat i ett, med ventiler som fördelar avgaserna mellan de två turbohjulen. Vid låga motorvarv levererar den lilla turbon övertryck, i mellanregistret hjälps både turbinerna åt och vid höga varv och hög belastning tar den större turbon ensam över.
Jos se sitten tulee menemään näin on isostikin rahasta kiinni, jos ne riittävät, mutta saabjengi itse näkee tämän parhaana lääkkeenä rahapulaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Nyt te pojat kusetatte, eikö niin? Nykyiseen 9-3:n TTiD XWD Automaatti? Tä??? 
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
