Saabistin usko horjuu
Varmasti järkevin valinta autoksi olisi vanha Tonnari tai ihan viimeisimmät OGsatkut. Molemmat on teknisesti jotenkuten hanskassa, niihin ei oikein päivittäisessä ajossa voi tulla mitään sellaista josta ei inhimillisin ponnistuksin selviäisi. Ainoa mitä autoissa kammoan ja jonka kanssa ei pitkänpäälle pärjää on ruoste, tekniikan rakentaa vaikka kokonaan uusiksi ennenkuin alkaa paikkaamaan peltejä.
Rahaa ei kovin montaa tonnia ole tuupata kakkosautoon, mutta silti auton pitäisi jotenkin sytyttää. Harva auto kuitenkaan sytyttää millään tapaa, meidän perheessä molemmille kelpaavia autoja tuossa 3000-4000 hintaluokassa ei juuri ole muita kuin Tonnari, Prelude ja Volvo 480. Tonnari varmasti olisi järkevin, mutta kun sellainen jo on. Kaksi jälkimmäistä on useammissa lähteissä tuomittu kalliiksi ja muutenkin hirvittäviksi ylläpidettäviksi, mutta toisaalta niinhän ne Saabitkin on vääräuskoisten joukossa.
Preludessa ja 480:ssa painaa vaakakupissa paljon se että ne olivat juuri niitä autoja joita juuri kortin saaneena pikkukölvinä kuolattiin... olihan Tonnarikin niitä, mutta se on jo saavutettu.
Muistaakseni joku muukin täällä on tunnustanut perversionsa Volvo 480:sta kohtaan
Rahaa ei kovin montaa tonnia ole tuupata kakkosautoon, mutta silti auton pitäisi jotenkin sytyttää. Harva auto kuitenkaan sytyttää millään tapaa, meidän perheessä molemmille kelpaavia autoja tuossa 3000-4000 hintaluokassa ei juuri ole muita kuin Tonnari, Prelude ja Volvo 480. Tonnari varmasti olisi järkevin, mutta kun sellainen jo on. Kaksi jälkimmäistä on useammissa lähteissä tuomittu kalliiksi ja muutenkin hirvittäviksi ylläpidettäviksi, mutta toisaalta niinhän ne Saabitkin on vääräuskoisten joukossa.
Preludessa ja 480:ssa painaa vaakakupissa paljon se että ne olivat juuri niitä autoja joita juuri kortin saaneena pikkukölvinä kuolattiin... olihan Tonnarikin niitä, mutta se on jo saavutettu.
Muistaakseni joku muukin täällä on tunnustanut perversionsa Volvo 480:sta kohtaan
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
käsi on pystyssä. 480:a on kuolattu ja koeajettu silloin kuuluisana vuonna 2001. valitettavasti se 1.7 litran vapaastihengittävä on säälittävän laiska. ja sitten kun netistä vielä luin miten tolkuttomasti noissa on sähkövikoja, unohdin koko yksilön (tämä oli siis se kuuluisa yksilö jossa ajotietokone muistutti viallista flipperiä, ja lämppärin puhallin toimi kun työnsi vivun alle kahdenkymmenen pennin kolikon).
mutta jos joku joskus tulee tarjoamaan hyväkuntoista 480 turboa.... on muuten tuollainen musta, hyvällä maulla tuunattu 480 hyvinkäällä, todella nätti.
samaan sarjaan 480:n kanssa painii honda accordin aerodeck. siinä oli kanssa todella veikeä peli ja harvinainen. hyvin samantyylinen ulkokuoreltaan.
joo, olen siis tyytyväinen että lopulta valintamme kohdistui viistokeulasatkuun. minunkin listalla oli silloin juuri noita "nuoruuden toteuttamattomia haaveita", yksi oli 300 sarjan bemari. löytyi yksi hyväkuntoinen 318 joka oli saappia puolta halvempi, huoltohistoriaa ja luotettavan oloinen myyjä. mutta kun istuin auton rattiin, kullatut muistot murenivat hetkessä.
mutta jos joku joskus tulee tarjoamaan hyväkuntoista 480 turboa.... on muuten tuollainen musta, hyvällä maulla tuunattu 480 hyvinkäällä, todella nätti.
samaan sarjaan 480:n kanssa painii honda accordin aerodeck. siinä oli kanssa todella veikeä peli ja harvinainen. hyvin samantyylinen ulkokuoreltaan.
joo, olen siis tyytyväinen että lopulta valintamme kohdistui viistokeulasatkuun. minunkin listalla oli silloin juuri noita "nuoruuden toteuttamattomia haaveita", yksi oli 300 sarjan bemari. löytyi yksi hyväkuntoinen 318 joka oli saappia puolta halvempi, huoltohistoriaa ja luotettavan oloinen myyjä. mutta kun istuin auton rattiin, kullatut muistot murenivat hetkessä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Unohda 480. Jostain olen lukenut että Volvon 400 sarja on eräs vaarallisimpia autoja kolareissa ...Hyvän näköinen se on kylläkin pikku-sportiks. Suosittelen turbo tonnikalaa, niin ei muijastakaan tunnu siltä että joutuu ajaa kakkosautolla
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Joo, nyt jos olisi kakkos(kolmos)auton tarvetta kävisin kimppuun ja kyselemään (EOEA) Siistin näköinen peli nahkoilla, mutkalla ja näteillä aluilla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13927
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13927
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juu... sellasen haluaisinkin ja se on ainoa OG900 jonka vaimokin kelpuutaisi, mutta sen hankinnassa on aika monta muttaa.qaw kirjoitti:Hankihan koeajettavaksi OG900 Aero, loppuu hondahalut justiinsa siihen paikkaan
Hyvän Aeron hankkiminen on niin pitkäaikainen projekti että se ei tähän hätään auta, pitäisi keksiä joku väliaikaiskulkine ja siitä taas syntyy kierre...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Noniin, eikun ässä (matalapaineturpo) tilapäiseksi ja aeroa kyttäämään.Jussi kirjoitti:Juu... sellasen haluaisinkin ja se on ainoa OG900 jonka vaimokin kelpuutaisi, mutta sen hankinnassa on aika monta muttaa.
Hyvän Aeron hankkiminen on niin pitkäaikainen projekti että se ei tähän hätään auta, pitäisi keksiä joku väliaikaiskulkine ja siitä taas syntyy kierre...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
ainakin yksi syy minkä olen huomannu, että tuollaset preludet tuppaa olemaan mätiä. Niissäkin on se kattoluukun ympäristö aika herkkä mätimään kuten nuo tonnaritkin jonneki 90 luvun alkuun asti. Hondista löytyy myös muualtakin niitä ruostevikoja kun vaan luukun ympäriltä.
ja yksi pitkä miinus tulee japanilaisissa varaosien hinnoista ja niiden toimitusajoista.
ja yksi pitkä miinus tulee japanilaisissa varaosien hinnoista ja niiden toimitusajoista.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Juuri näin noi japskit tykkää kaikki ruostua nopeammin, kuin nää pohjoisten autot.Mimmi kirjoitti:Toivottavasti lompakossa on paksuhko kerros isoja seteleitä siltä varalta, että Honun "hieno nelipyöräohjaus" hajoaa päreiksi. Niitä tukivarsia ym on "riittävästi" ja Vehon hinnatkin ovat samaa tasoa. Jostain syystä Honukin poisti nelipyöräohjauksen malleistaan.
Ruosteettoman tuollaisen haluaisin kyllä nähdä, kun ei ole vielä vastaan tullut.
9-3.1972
voi vide, eikä edes hinnalla pilattu...tosin hiukka liikaa tuningia tässälucaf kirjoitti: samaan sarjaan 480:n kanssa painii honda accordin aerodeck. siinä oli kanssa todella veikeä peli ja harvinainen. hyvin samantyylinen ulkokuoreltaan.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=201794
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ja taas liikutaan vaarallisilla vesillä kun mollataan muita merkkejä! Jokaisen clubin keskustelupalstoilla lähes aina haukutaan muita merkkejä ja kehutaan kuinka oma merkki on se paras. Esim jos vastaavan keskustelun olisi virittänyt Honda clubin foorumiin tyylin "mitä tehdä kun ihastuin preluden sijasta 9000 Saabiin", olisi 90% vastauksista varmasti vastakkaisia mitä täällä on nyt kuultu. Siis varmaankin "älä ihmeessä vaihda sportti Hondaas mihinkään h*mopulkkaan!"
Ei ole tarkoitus nyt sitten todellakaan kohdistaa tätä keneenkään täällä olevaan, eikä loukata ketään tai tarkoittaa nuutenkaan mitään pahaa! Kannattaa vain yrittää vertailla puolueettomasti järkiperustein mitä hyviä ja huonoja puolia esim ko. hondan ja saman hintaisen saappaan välillä voi olla. Vaikkakin auton valinta on pitkälti myös tunneasia
Eihän nuo Hondatkaan mitään huonoja autoja ole, riippuu vain mitä ominaisuuksia autossa arvostaa. Esim. sisko kertoi että vanha Civic oli alustaltaan paljon urheilullisempi kuin nykyinen T4 Volvo, tosin turvallisuus oli ehkä hieman eri tasolla Volvoon tai Saabiin verrattuna.
No joo tulipa jauhettua taas pa*kaa, mutta hauskaa joulua kaikille
Ei ole tarkoitus nyt sitten todellakaan kohdistaa tätä keneenkään täällä olevaan, eikä loukata ketään tai tarkoittaa nuutenkaan mitään pahaa! Kannattaa vain yrittää vertailla puolueettomasti järkiperustein mitä hyviä ja huonoja puolia esim ko. hondan ja saman hintaisen saappaan välillä voi olla. Vaikkakin auton valinta on pitkälti myös tunneasia
Eihän nuo Hondatkaan mitään huonoja autoja ole, riippuu vain mitä ominaisuuksia autossa arvostaa. Esim. sisko kertoi että vanha Civic oli alustaltaan paljon urheilullisempi kuin nykyinen T4 Volvo, tosin turvallisuus oli ehkä hieman eri tasolla Volvoon tai Saabiin verrattuna.
No joo tulipa jauhettua taas pa*kaa, mutta hauskaa joulua kaikille
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mitääääh.
Onkos muitakin merkkejä nykyisin olemassa.
tai no, on mullakin ollut, ennen muinoin:
Simca= sylkäsi vaihdekepin aina pakkasella ohjauspylväästä.
Buick= sylkäsi tulppia konepeltiin kiinni. Oli riittävästi toimivia sylintereitä , että vein takasin myyjälle.
Popeda= lämmin juriseva traktori, meni ihan sataa, suoralla
Fiiatteja iso kokoelma= ruostuivat käsiin ja säädettävä joka pyhä.
SAAB:eja
mikäs mun suupielissä. no korva tieätty.
Hyvää Joulua
Onkos muitakin merkkejä nykyisin olemassa.
tai no, on mullakin ollut, ennen muinoin:
Simca= sylkäsi vaihdekepin aina pakkasella ohjauspylväästä.
Buick= sylkäsi tulppia konepeltiin kiinni. Oli riittävästi toimivia sylintereitä , että vein takasin myyjälle.
Popeda= lämmin juriseva traktori, meni ihan sataa, suoralla
Fiiatteja iso kokoelma= ruostuivat käsiin ja säädettävä joka pyhä.
SAAB:eja
mikäs mun suupielissä. no korva tieätty.
Hyvää Joulua
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Nii-in....tässä hieman käsiin saamaani pakinanpoikasta kyseisistä merkeistä: Honda. Ruosteen kemiallinen merkki. Tässäpä vasta surkeaa joukkoa. Persaukisia joidenka rahat ei riitä Bemariin tai Mersuun, Veholla kuitenkin norkoillaan ja yritetään sulautua parempiosaisten joukkoon. Surkeata!
Saabista väittävät: Tässä, mulla jo on. - Isänmaallisuuden nimissä maksetaan ruotsalaisesta autontapaisesta melkein mitä vain. Tien päällä yritetään ohi kaikesta mikä liikkuu. Näillä on yleensä potenssivaikeuksia tai sitten pieksevät akkojaan...
Tiedä häntä mitä liikkunut kirjoittajan päässä, muta kyllä mulla se kuppi tonne saabiin kallistuu... ja ehkäpä voisin omalla kohdalla allekirjoittaa tuon "tien päällä yritetään ohi kaikesta mikä liikkuu". Yleensä ne edellämenijät tosiaan tulee perä edellä vastaan...
Saabista väittävät: Tässä, mulla jo on. - Isänmaallisuuden nimissä maksetaan ruotsalaisesta autontapaisesta melkein mitä vain. Tien päällä yritetään ohi kaikesta mikä liikkuu. Näillä on yleensä potenssivaikeuksia tai sitten pieksevät akkojaan...
Tiedä häntä mitä liikkunut kirjoittajan päässä, muta kyllä mulla se kuppi tonne saabiin kallistuu... ja ehkäpä voisin omalla kohdalla allekirjoittaa tuon "tien päällä yritetään ohi kaikesta mikä liikkuu". Yleensä ne edellämenijät tosiaan tulee perä edellä vastaan...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Saabistin usko horjuu
Jos tuntuu niin mikset osta pois?Jussi kirjoitti:
Tuntui ihan liian hyvältä
Ei se merkkiuskollisuus siitä häpene jos hyvä kulkupeli löytyy, ja vieläpä vaimolle