
Kauppakassiauto - Saab?
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Mitään I-palkkia monimutkaisempaa teknistä laitetta, joka on tuolla pohjoisafrikassa suunniteltu ja valmistettu en menisi kenellekkään suosittelemaan, varsinkaan saabistiheimoveljelle. Näitä toimivia aina välillä joku väittää löytäneensä>>laittakaa lotto vetämään 

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Saabin porsimiseen tottuneelle tuntuu mikä tahansa vaihtoehto varmatoimiseltaFakiiri kirjoitti:Mitään I-palkkia monimutkaisempaa teknistä laitetta, joka on tuolla pohjoisafrikassa suunniteltu ja valmistettu en menisi kenellekkään suosittelemaan, varsinkaan saabistiheimoveljelle. Näitä toimivia aina välillä joku väittää löytäneensä>>laittakaa lotto vetämään


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Kannatan vaparikolkkia.V.J.S kirjoitti:Turbo-Saabin porsimiseen tottuneelle tuntuu mikä tahansa vaihtoehto varmatoimiselta![]()

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kauppakassiauto - Saab?
^Sitten kun olet omistanut turboauton ja sinulla on kokemusta muistakin turboista, kuin porukoiden kolkista, voisi sanomisillasi olla enemmän painoarvoa. Nyt tuo vaparin ylistys alkaa (ihan vaan) vitsinäkin vituttaa. Mulla on ollut kuusi saappia, joista yksi on ollut vapari, ja siinä oli ihan samat murheet kuin turbovehkeissäkin. Eli alustan osissa lähinnä. Ensimmäisenä autona oli Carina II 2.0 150tkm ajettuna, ja se vasta pommi olikin turbottomuudestaan huolimatta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Miten voi olla? Eihän tojotan pitäisi ikinä hajota, jos niiden omistajia kuuntelee. Eikä se vie bensaa. Renkaitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä autoa ikinä pestä taikka sisätiloja siivota.t.t.j kirjoitti:..... Ensimmäisenä autona oli Carina II 2.0 150tkm ajettuna, ja se vasta pommi olikin turbottomuudestaan huolimatta.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Nooh, tojotamiesten mukaan autossa ei ollut vikaa. Reippaaseen öljynkulutukseenkin todettiin vaan, että kannattaa olla iloinen, että se käyttää sitä öljyä johonkin. 

Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Bensankulutushan vaan vähenee, kun osa energiasta tulee moottoriöljystä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kauppakassiauto - Saab?
No jaa, eiköhän Pohjois-Italiassa tunnu saksalainen vaikutus vahvempana kuin afrikkalainen. Torinossa on suunniteltu ja valmistettu autoja puoli vuosisataa ennen kuin Trollhättanissa. Ja aikana, jolloin Uudenkaupungin kehittyneimmät tuotteet olivat puukiulu ja suolasilakka.Fakiiri kirjoitti:Mitään I-palkkia monimutkaisempaa teknistä laitetta, joka on tuolla pohjoisafrikassa suunniteltu ja valmistettu en menisi kenellekkään suosittelemaan, varsinkaan saabistiheimoveljelle. Näitä toimivia aina välillä joku väittää löytäneensä>>laittakaa lotto vetämään
Tiettävästi Saabillekin on kelvannut apu silloin, kun on tarvittu isoa edustusautoa, nykyaikaista dieselmoottoria tai hyvännäköistä ulkomuotoa. Laatu vaihtelee, mutta jos alettaisiin laskemaan vikojen määrää suhteessa valmistettujen autoyksilöiden tai mallisarjojen määrään, niin enpä tiedä olisiko Saab siinä ainakaan vahvemmilla.
Aloittajalle suosittelin aiemmin OG9-3:a ja siinä suosituksessani pysyn, mutta jos pikkuautoluokka vetää puoleensa, niin miksipä ei Punto. Esim. parin tonnin VW Poloon verrattuna samalla rahalla saa selvästi uudemman ja vähemmän ajetun Punton, ja ilman VW:n moottorimurheita. (joka merkissähän on omat murheensa)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Ei noissa vanhoissa 8V-volkkareissa oo muutaku mutkasta tietä näkymättömiin, on sen verta vanhaa (lue=varmaa) tekniikkaa ettei tarvii paljoa huolehtia. Taida ees remmin katketessa hajottaa mitään..
Puntoista taas en menis sanomaan, oli kerran ykskin tapaus jossa killitti moottorin vikavalo eikä testeri antanu mitään siitä ulos -> tiukalle koeajolle ja pienen lämmittelyn jälkeen rivakka kiihdytys, ykkönen ja kakkonen rajoittajalle -> Hävis vikavalo..
Puntoista taas en menis sanomaan, oli kerran ykskin tapaus jossa killitti moottorin vikavalo eikä testeri antanu mitään siitä ulos -> tiukalle koeajolle ja pienen lämmittelyn jälkeen rivakka kiihdytys, ykkönen ja kakkonen rajoittajalle -> Hävis vikavalo..

9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Sukulaismiehellä oli Punto, päästi osan kangesta tuulettumaan ilman sen kummempaa varoittelua. 

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Kauppakassiauto - Saab?
130hv/177nm NG900/OG93:seen on auttamattomasti liian vähän voimaa. Enkä sitä voi henkilökohtaisesti suositella. Sen verran täytyy keskusteluun kuitenkin osallistua, että kuten allekirjoituksesta näkyy toimittaa kakkosauton virkaa vapari ng900 - tosin isolohkolla
Tuon kokoiseen autoon on ehdoton minimi 150hv/210nm jotta sillä jossain määrin vaivattomasti kykenee ihminen liikkumaan. Ja toistaiseksi se on toimittanut hyvin kakkosauton virkansa, esim. 2 kertaa leimalla käyttänyt ja 2 kertaa puhtain paperein leima tullut, ja mittarissa on kilsoja n. 340tkm tällähetkellä.
Mielestäni NG900/OG9-3 soveltuu kauppakassiksi varsin hyvin. Mieluiten turbolla, mutta ehdoton minimi mielestäni on tuo 2,3i isolohko
2,0 litraisen vaparin jättäisin omiin oloihinsa. Tuo 2,3i ei mielestäni edes kuluta paljoa polttoainetta. Talvipakkasilla kaupunkiajo kylmäkäynnistyksineen menee sinne 10,0 litran molemmin puolin satasta kohti ja näin kesäaikaan maantieajot painuvat sinne 6,5 - 7,5 litran tieetämille satasta kohden, riippuen ajonopeudesta.
Mutta ehdottomasti turbolla jos on vapaus valita


Mielestäni NG900/OG9-3 soveltuu kauppakassiksi varsin hyvin. Mieluiten turbolla, mutta ehdoton minimi mielestäni on tuo 2,3i isolohko

Mutta ehdottomasti turbolla jos on vapaus valita

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Niin pärjäähän sitä vaikka sillä Fiat kusiaisen kaikilla 30hevosvoimalla, jos sitä itselleen uskottelee, että kyllä tämä riittää.
Mutta jos totta puhutaan ja lopetetaan se itselle valehtelu ja tullaan pois sieltä kuplasta, missä oma auto on paras ja iskän tai naapurin auto huono, niin on vapari saabit kautta aikain olleet aika ponnettomia tuhnuja.
Mutta jos totta puhutaan ja lopetetaan se itselle valehtelu ja tullaan pois sieltä kuplasta, missä oma auto on paras ja iskän tai naapurin auto huono, niin on vapari saabit kautta aikain olleet aika ponnettomia tuhnuja.

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Sitä en ymmärrä miten joku vaparikolkki vie vähemmän kun turbo9-5.. molemmista kokemusta. Jos kauppakassi pitää löytää parin tonnin hintaluokassa, niin suosittelen tojota yarista. 1.0 L kone eikä tarvi paljon pajottaa. Ajomukavuudesta tai turvallisuudesta tuon auton kohdalla nyt ei tarvi puhua, mutta pakko jostain karsia, jos pikkauton parilla tonnilla tarvii. Huoltokustannukset myös pienet. Keskikulutuskin 6 L sataselle. Niin ja unohda Hiivatin Puntot.. sitä saat pajottaa enemmän kun tuota 9-5:tä.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Tommonen NG900 turbo cabriolet on ihan huippu kaupunkirassi varsinkin stage 3 -virityksellä ja menee 3 tyyppiä kyytiinkin kuskin lisäks. Vie kylläkin automaattivaihteisena bensaa varmaan jotain 13-15L/100km, mutta rahallahan tota saa toistaseks.. 

Re: Kauppakassiauto - Saab?
On siinä selkeä ero, kun käy nykyisellä nipponilla säiliöllä samoilla km määreillä kuin saabilla. Esim. pikkasen reilun 700km ajon jälkeen saabin tankkiin meni 100€ edestä menovettä, kun nipponin tankkiin menee 75€ edestä samaa tavaraa.
Ei noita saabeja ole tarkoitettu miksikään kauppakassi kinnereiksi.
Nosta budjettia ylöspäin, niin tarjolla olisi ylimääräisenä oleva 2005 Focus 1,6 Näissä on jo ovetkin kunnossa.
Ei noita saabeja ole tarkoitettu miksikään kauppakassi kinnereiksi.
Nosta budjettia ylöspäin, niin tarjolla olisi ylimääräisenä oleva 2005 Focus 1,6 Näissä on jo ovetkin kunnossa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18