Ajoin koko kesän vanhoilla kitkarenkailla, jotka edelleen alla. Tarkoitus kyllä hankkia uudet Hakkapeliitta R2:t, mutta ajellaan vanhoilla kunnes talvi tulee.
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Mielenkiintoista nähdä miten Hakkapeliitta kaseissa kestää nuo kevyemmät nastat kun talven ajelee näillä eteläisen Suomen talvikeleillä, eli pääsääntöisesti paljasta asfalttia ja sohjoa.
Ei sillä etteikö sama ilmiö tule kaikilla nastarenkailla.
Senpä takia itsekin tulee ajettua kitkoilla kun pääosin kelit on pitävää pakkaskeliä tai sulia teitä tästä meidän talvikaudesta. Ihan ykköspäiviä milloin on oikeasti livekästä, mutta silloinhan ajellaan muutenkin varovasti ja kitkojen tarjoama pitomäärä on varsin riittävä. Sitten loput puolesta vuodesta saa ajella autuaasti hiljaisuudesta naatiskellen. Ei ole nastoja ikävä ja tulipa taas hiljaista kun laittoi kesärenkaat hyllyyn
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
apu,apupoika kirjoitti:Vielä on harkinnassa uskaltaako siirtyä curling-kerhoon...
Kannattaa kokeilla. Saatat yllättyä siitä, kuinka paljon porukat perustelee väitteitään, vaikkei ole edes kokeillut koskaan. Tietenkin tämäkin on välineurheilua. Tosin mä en ole vielä halpiskamaa uskaltanut ostaa, koska uskon myyntimiesten puheisiin (ja omaan päättelykykyyn) siitä, miten pohjosen curling-kiekko liukuu vähemmän matkaa kuin se etelän...
On tullut useana talvena välillä ajeltua Toyotalla, jossa on Bridgestonen Blizzakit alla.
Hengissä säilytty ja hiljasta kieltämättä rengasmelun suhteen.
Itse aina ihmettelen tuota lausuntoa "kitkoilla selviää kaupunkialueilla joissa hyvinhoidetut ja suolatut tiet".
Omat kokemukset kitkoista ovat juurikin päinvastaiset siinä suhteessa että se suolapaska kun sitten jäätyy, ja sitä sitten suditellaan risteyksistä kiiltäväksi niin siellä ne pahimmat paikat on.
Mukavimpia on ajella syrjäisemmät tiet jotka on auran jäljiltä karkeita ja lumisia, tai niin vähällä liikenteellä että jää ei kiillotu. Tietysti joskus niitä iljanteita pääsee syntymää jolloin on liukasta kaikilla renkailla, mutta niitä ei kuitenkaan ole kuin korkeintaan muutama päivä talvesta.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Eilen pääsi taas testaamaan 8:sia, ja hyvinhän ne toimi. Lumia tuli yllättäin maahan ja ainakin osassa paikkaa oli liukasta. Ei mikään lumikalusto noin nopeasti ehdi töihin.
Viimeksi muokannut Poy, La Marras 09, 2013 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli teidän kokemusten perusteella HKPL8 on hyvä rengas vähintään kuin edellinen. Tuota tuota, mitä mieltä olet puheesta, että HKPL8 olisi löysä rengas? Tätähän oli kait rengastesteissä tuotu esille.
Fakiiri kirjoitti:Onkos ruottissa samat nastamääräykset kuin suomessa ?
Meinaan siis tota nastojen määrää jonkin mittaisella pyörähdysmatkalla...
Eiköhän jossain vaiheessa saatu samanlaiset säännökset aikaseksi pohjoismaissa. Tässä taulukko jossa nastojen määrät renkaan koolle. Ja sit tietoa oli mukana jotta enintään 50 nastaa vierintämetriä kohden.