Luistonesto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
niin mutta mulla on viime keväänä ostetut kitkat ja ne on nopeusluokkaa 210 joten Suomeen täysin sopimattomat. Nooh oppihan senkin taas kantapään kautta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Edelleen haluan puolustaa sen verran, että esim. liikkeelle en päässyt parilla yrittämällä ilman ESP:iä. Loppumäki olisi voinut nousta sitten ehkä vähän nopeammin ilman, mutta eipä paljoa.Mertmi kirjoitti:Siis eihän tuolla tapaa toimivalla luistonestolla tee mitään! Ihan hyvä on näköjään olla nappi, jolla se voidaan kytkeä pois.
STCF #3
Juh, noi 210 luokan renkaat, eivät ole Suomeen parhaimmistoa. Mutta ei niillä kyllä kesälläkään _ajamaan_ pysty. Sunnuntaiajot erikseen.Mertmi kirjoitti:Joo, eräs tuttavani osti vahingossa Viking-merkkiset keski-Euroopan kitkat og900:aan. Yllättäen joutui heti ekana talvena ostamaan oikeat talvirenkaat. Hän on sitten ajellut niillä kitkoilla kesällä ja hyvin kuulemma sopivat kesärenkaiksi.
STCF #3
Täh, onkos nyky-Saabit muka niin kehnoja ettei ilman luistonestoa pääse liikkeelle pikku pyräkän jälkeen? Voihan siitä monesti olla etua, mutta ilmankin pärjää aika hyvin. En ole omaani luistonestoa missään vaiheessa kaivannut, paras luistonesto on mielestäni kuskin aivojen ja kaasujalan yhdistelmä
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Käsittääkseni Jojensuussa ei ole vielä pyryttänyt siten, kuin täällä lounaammassa. Viimeviikon suoja ja viikonlopun pakkanen tekivät ainakin meidän kadusta jääpohjaisen. Aamulla siihen oli tuuli kinostanut simmosen 20 cm tiivistä lunta ja kun perruutin tielle ja yritin lähtiä ylämäkeen, ei siitä vaan tullut mitään luistonesto päällä. Vastaantulean auton paineessa en jäänyt ihmettelemään luistoneston toimintaa, vaan otin sen pois ja kaasuttelin tieheni. Naapurin äijä jo pudotti lumikolansa ja oli tulossa työntämään, toivottavasti en pöllyttänyt pahasti päällensä. Toisaalta siinä pyryssä se ei tainnut haitata...
JK
No, tämä tuttavani asuu maaseudulla paikassa, josta täytyy ajaa vähintään 10km soratietä, kun lähtee jonnekin. Soratielle sopii varsin mainiosti ne "talvirenkaat". Tavan arkiautona se kulkine palvelee...Speedou kirjoitti:
Juh, noi 210 luokan renkaat, eivät ole Suomeen parhaimmistoa. Mutta ei niillä kyllä kesälläkään _ajamaan_ pysty. Sunnuntaiajot erikseen.
Eikö tossa ollut kyse juuri päinvastaisesta asiasta, eli liikkeelle ei lähdetä jos TCS on kytkettynä.Aero97 kirjoitti:Täh, onkos nyky-Saabit muka niin kehnoja ettei ilman luistonestoa pääse liikkeelle pikku pyräkän jälkeen? Voihan siitä monesti olla etua, mutta ilmankin pärjää aika hyvin. En ole omaani luistonestoa missään vaiheessa kaivannut, paras luistonesto on mielestäni kuskin aivojen ja kaasujalan yhdistelmä
Mun "nykysaabissa" ei tällaisia hienouksia ole ja ihan hyvin olen pärjännyt ilman niitä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Mitenkähän tänäpäivänä ajo-opetus autokouluissa suhtautuu luistonestoon? Kaikista autoistahan ei voi kytkeä sitä pois. Mielestäni ajo-opetus pitäisi antaa ilman ABS jarruja ja muita hienouksia sisältävällä autolla.
Olisipa melko karu juttu, jos ABS/luistonesto/ajonvakautuksella varustetulla autolla ajettuun ajokorttiin tulisi maininta näistä laitteista samaan tyyliin, kuin automaattivaihteisuudesta. Automaattivaihteisella ajettu ajokorttihan ei oikeuta ajamaan manuaalilla nykysäännösten mukaan. Näin ollen, jos kouluautossa olisi ollut ABS, ajo-oikeus koskisi vain ABS:llä varustettuja henkilöautoja.
Olisipa melko karu juttu, jos ABS/luistonesto/ajonvakautuksella varustetulla autolla ajettuun ajokorttiin tulisi maininta näistä laitteista samaan tyyliin, kuin automaattivaihteisuudesta. Automaattivaihteisella ajettu ajokorttihan ei oikeuta ajamaan manuaalilla nykysäännösten mukaan. Näin ollen, jos kouluautossa olisi ollut ABS, ajo-oikeus koskisi vain ABS:llä varustettuja henkilöautoja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oon kyllä mertmi:n kanssa samoilla linjoilla. Vielä parempi olisi, jos autokoulun aikana ainakin muutaman ajokerran ajaksi oppilaat laitettaisiin jonkun ruosteen kalvaman, onnettomilla jarruilla, olemattomilla tehoilla, pa*koilla renkailla, himmeillä valoilla, kuivilla öljyiskareilla, kuolleilla jousilla yms. "varustetun" auton, eli siis normaalin karvanoppanuoren ensiauton, rattiin. Saattaisi nimittäin saada hiukan realistisemman kuvan oikeista vauhdin vaaroista kun jonkin pakasta vedetyn, kaikilla sähköherkuilla ja turvalaitteilla varustetun hiljaisen ja neutraalin perheauton puikoissa.
Viimeksi muokannut V.J.S, Ti Joulu 23, 2003 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Menee aika pilkun viilaamiseksi jo toi juttu, mutta ajatusta on tossakin. Pitäisköhän ajatusta jatkaa siten että alle 100hv autolla ajetulla kortilla ei saa ajaa 200hv autolla.Mertmi kirjoitti:Mitenkähän tänäpäivänä ajo-opetus autokouluissa suhtautuu luistonestoon? Kaikista autoistahan ei voi kytkeä sitä pois. Mielestäni ajo-opetus pitäisi antaa ilman ABS jarruja ja muita hienouksia sisältävällä autolla.
Olisipa melko karu juttu, jos ABS/luistonesto/ajonvakautuksella varustetulla autolla ajettuun ajokorttiin tulisi maininta näistä laitteista samaan tyyliin, kuin automaattivaihteisuudesta. Automaattivaihteisella ajettu ajokorttihan ei oikeuta ajamaan manuaalilla nykysäännösten mukaan. Näin ollen, jos kouluautossa olisi ollut ABS, ajo-oikeus koskisi vain ABS:llä varustettuja henkilöautoja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No juu, ei nyt sentään ajo-opettajille infarktia tarvitsisi hankkia. Kyseessähän voisi olla saman tyylinen ratkaisu kun ajoharjoitteluradalla liukkaan ajossa, eli suljetulla radalla, autoon vain LA-puhelin ja opettaja voi "huudella" komentoja turvavälin etäisyydeltä radan kahviosta donitsin ja kaffen ääreltä
Mutta vakavasti, kuinkahan monelta nuoren kuljettajan onnettomuudelta sitä säästyisi, jos se juoppokuskiksi urhonsa DX:ään joutunut ja isin uudenkarhealla V*lvolla ajamaan tottunut tyttöystävä olisi saanut autokoulussa jo tuntumaa noihin "pommeihin"? Ei varmaankaan läheskään kaikilta, suurin osa onnettomuuksista on kuitenkin juuri kortin saaneiden takapihojen Vatasten omalla typeryydellään aiheuttamia tieltä suistumisia ja "kisaillessa" sattuneita onnettomuuksia.
Mutta vakavasti, kuinkahan monelta nuoren kuljettajan onnettomuudelta sitä säästyisi, jos se juoppokuskiksi urhonsa DX:ään joutunut ja isin uudenkarhealla V*lvolla ajamaan tottunut tyttöystävä olisi saanut autokoulussa jo tuntumaa noihin "pommeihin"? Ei varmaankaan läheskään kaikilta, suurin osa onnettomuuksista on kuitenkin juuri kortin saaneiden takapihojen Vatasten omalla typeryydellään aiheuttamia tieltä suistumisia ja "kisaillessa" sattuneita onnettomuuksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84