K-jetronic ilman kattia ei katkaise syöttöä. Tuo nykäys tulee voimansiirrosta, normaali "ominaisuus".. mitä enemmän nykäisee niin sitä kuluneempi on. Satkussa kyllä varsinkin nykäilee varsin voimakkaasti tuo veto päälle/veto pois, antiikkinen vaihdelaatikko.
Nyt tonnarin hommanneena voin todeta itsekin ettei se ajotietokoneen mukaan katkaise syöttöä, eikä tunnu myöskään sitä pientä nykäisyä syötön kytkeytyessä takaisin (selvästi erilainen nykäys kuin tuo veto päälle/veto pois). Ihmetyttää vaan mikä aiheutti '84 T16 satkussa täysin laihalle vedon moottorijarrulla kun lastu oli '85:sta muokattu.
Taloudellinen kiihdyttäminen
Jaa, no kyllä minulla vaan liikku hyvin alle 3000rpm kaupunkiajossa. Ei ainakaa takanatulevat työnnä vauhtia vaan ottavat kiinni Tottahan se on että 3500rpm lähtee ihan eritavalla mutta sitten tulee jo kenonumeroita kulutustauluunMacTurbo kirjoitti:Yritin tänään ihan tosissani , ei se vaan onnistu.9000cst kirjoitti:Kyllä se pysyy rivakassakin kiihdytyksessä alle 3000rpmMacTurbo kirjoitti:Eipä tahdo tuo automaatti jättää kierroksia alle 3000 rivakassa kiihdytyksessä, eikä varsinkaan yli puolenvälin kaasua survoessa
Onko turbojen kiihdytyksen rivakkuus verrannollinen jätetyn mustan juovan pituuteen?
Kyllä 4500rpm kiihdyttää paljon paremmin
Sitäpaitsi aina se bensa samanverran maksaa kun viidelläkympillä tankkaa.
Vai olisiko ajotavassa sittenkin muuttamisen aihetta
Äääh.. akkojen vouhotusta
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04