Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
ruohonet80 kirjoitti:saappi ei vaihdu. Maksaa se bensa koppimopoihinkin.
Maksaa toki mut jos esimerkiksi joku auto viä 6l/100km ja toinen 10l/100km ni kyä siinä julma ero on, esimerkiksi juuri työmatka ajossa...
Paitsi jos työmatkaa on 10km/per päivä. Kuukaudessa tekee 200km. Ja jos kävis vaikkapa keskimäärin 10kk töissä, niin 2000km. Toinen auto veisi 10litraa ja toinen 6. ensimmäisen kustannukset 1,40e litrahintaan tulee siis 280e ja jälkimmäisessä 168e.
Enpä vaihtaisi saabia pois tällä erotuksella meikäläisen työmatkan perusteella. En tiedä miten pitkiä teidän työmatkat on.
Jos tuo työmatka kasvatetaan 10kertaiseksi, eli 100km per päivä niin tuleehan tuolle kulutusten tuomalle erolla sitten tulla erotusta 112euron sijaan 1120euroa. Paitsi, että esim. mun 900i:llä ei tarvitsisi enää laskea kulutusta 10litran mukaan, vaan todellisemmin 8litran mukaan. silloin verrattaisiinkin 6vs 8litraa. Erotukseksi jäisi enää puolet, eli 560euroa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu... sit kannattaa ajatella , että kun on tien päällä ja ajelee tuota työmatkaa , aamu ja ilta hämäräsä sekä oli keli mikä tahansa , on saab turvallinen , ei kannata turvautua et ei mulle satu mitään , lisäksi tuttu auto jonka on oppinut ja hallitsee , siihen voi luottaa.
Kyähän mää sen ymmärrän et harraste auto viä mitä hyvänsä, mut ajoauton pitää kulkee pienellä.. Ja huomakkaa että on olemassa myös muitakin autojan kun saab tai nissan micra...
Make^ kirjoitti:Kyähän mää sen ymmärrän et harraste auto viä mitä hyvänsä, mut ajoauton pitää kulkee pienellä.. Ja huomakkaa että on olemassa myös muitakin autojan kun saab tai nissan micra...
Ei tää mikään harraste ole, vaan maailman paras auto. Ne jotka itkee kalliin bensan takia voi toki ajaa millä huolii, halvintahan on kävellä. Mun ei ole vielä tarvinnut luopua Saabista bensan hinnan takia, enkä luovu.
Eipä ole kyllä tullut mieleen vaihtaa autoa. Tiedä sitten, mistä löytyisi auto, joka on yhtä halpa, luotettava, turvallinen ja mukava ajaa kuin tuo vanha 99.
En muuten ole yhdelläkään Saabillani ajaessa laskenut kulutusta, joskus muinoin Corolla-kuskina kulutusta tuli seurattua yhtenään. Nykyään ajan taloudellisesti ja annan auton syödä sen verran, mitä syö, se on sen arvoista.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Mulla ois tuolla myydään muut-osastolla diesel-sunny myynnissä kun näkyy näitä kulutuksesta marisevia löytyvän. 4-5 l/100 km...Eikä ole huohotus-, eikä DI-kasetti ongelmia.
rälläkkä kirjoitti:Mulla ois tuolla myydään muut-osastolla diesel-sunny myynnissä kun näkyy näitä kulutuksesta marisevia löytyvän. 4-5 l/100 km...Eikä ole huohotus-, eikä DI-kasetti ongelmia.
Ja jos sekin vie liikaa, niin ainahan voi vaihtaa sellaisen mopoauton, joka kulkee 40km/h ja vie (kai) vieläkin vähemmän, eikä ole vakuutuksetkaan niin kalliita, ei tule ylinopeussakkoja, ei suojaa kolaritilanteessa, ei ole kanssa-autoilijoiden naurulla rajaa, ei...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Kyllähän se diesel kulkine nyt kiinostaisi, MUTTA rahalla saa ja Saabilla pääsee
Itselläni hyvä tekosyy bensa autolle on, että kun en juo enkä polta niin sitte voi ajella vähän ripeämmin (ja kalliimmin).
PS. On se muuten kumma, että alkoholiveroa kyllä lasketaan muttei vahingossakaan polttoaineveroa. Luulempa, että maksa sairauksien hoito on kalliimpaa kuin bensaveron laskeminen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Jokke A kirjoitti:Eipä ole kyllä tullut mieleen vaihtaa autoa. Tiedä sitten, mistä löytyisi auto, joka on yhtä halpa, luotettava, turvallinen ja mukava ajaa kuin tuo vanha 99.
En muuten ole yhdelläkään Saabillani ajaessa laskenut kulutusta, joskus muinoin Corolla-kuskina kulutusta tuli seurattua yhtenään. Nykyään ajan taloudellisesti ja annan auton syödä sen verran, mitä syö, se on sen arvoista.
Mie seuraan kulutusta ihan sillä, että tiedän auton kunnon. Jos kulutus nousee oudosti, silloin tiedän alkaa tutkailemaan mahdollista kulutuksen nousun aiheuttajaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Herätetääs vanha hyvä aihe esille. Mitäs luulette että kun mun jääauto kulutti yhdellä strömberillä 32 litraa sadalla, et nyt kun on tupla strömbät ja käskyä tullaan antaan vielä enemmän koneelle, ni pääsenkö 50 litraan sadalla. Rupeis ainakin kulutukset oleen kilpakone luokkaa!!!