Minäkään en sitä sanonut, etteikö juuri kuvailemasi kaltaisilla renkailla pärjäisi. Yksi pointtini on se, että jos ostaa itselleen uudet renkaat, niin saa sitten itse myöskin ajaa niillä renkailla myös sen pari vuotta hyvän pidon aikakautta ja myöhemmin tietysti heikompaakin asiallista pitoa piisaa. Mullahan pyörähtää 900i:n alle neljä kautta ajetut hakkapelitta2:t, joissa on yli 6mm vielä kuviota. Koska nastat ovat pysyneet hyvin, niillä voi vielä hyvin posotella yhden talven. Sen vaan sanon, että eihän ne enää mitkään kummoiset ole pidoltaan uusiin verrattuna.9-5T kirjoitti:Itse väitän kunnon nastarenkaiden olevan 4-5 vuoden ikäisinä vähintään halpisrenkaiden veroisia.
Ajan 9-5:llä aina max. 6kk vanhoilla renkailla ja 9000:ssa on viikolla 33/01 tehdyt nokian 2 renkaat joilla on ajettu max. 10000km 9mm pintaa jäljellä eikä ne ole huonontunut ainakaan niin että ilman tarkkoja mittauksia voisi eroa havaita.
Jos ostaa hyvät uudet renkaat ei niitä ajan takia ole tarvetta vaihtaa ennen kuin esim. 5v vanhoina.
Minkä merkkiset kitkat ensitalveksi
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
viimetalven tuli ajettua sellasilla lähes slikseillä renkailla jossa oli kaikki nastat poikki...eipä tullu ainuttakaan tietä vastaan edes pienimmil teil mis oli onglemia niillä..ja väitän et uudet kitkat pitää paremmin ku ne renkaat, joten en koe kyllä nastoja tääl etelän keleis missään suhtees tarpeelliseksi.
jäällä ei pidä mikään..edes nasta (toki paremmin ku kitka mut kuitenki) ja ei tääl tiet oo jääs ku suolaa on 10sentin kerros ainaki niil teil mis ite liikun...ja kaupungeis ku lähtee liikkeel automaatin tyhjäkäynnil ni edes siel ei sudi.
elikkä oma mielipide et kesärenkaiden ajettavuus ja hiljaisuus ennemmin kuin muutaman metrin jääpätkä talvessa johon voi varautua![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jäällä ei pidä mikään..edes nasta (toki paremmin ku kitka mut kuitenki) ja ei tääl tiet oo jääs ku suolaa on 10sentin kerros ainaki niil teil mis ite liikun...ja kaupungeis ku lähtee liikkeel automaatin tyhjäkäynnil ni edes siel ei sudi.
elikkä oma mielipide et kesärenkaiden ajettavuus ja hiljaisuus ennemmin kuin muutaman metrin jääpätkä talvessa johon voi varautua
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BMW 525iA Touring Executive
Kommentoidaan nyt vaikka alkuperäinen kysyjä onkin jo renkaansa hankkinut. Minulla on viimeisen 8 vuoden ajalta kokemuksia pääsääntöisesti kitkoista. Välillä toki alla on ollut laina-autojakin joissa on ollut nastat alla. Merkkeinä itselläni Continental (VC2), Bridgestone (Blizzak, en muista versioita), Pirelli (keskieuroopankumit), Nokian (Q) ja nykyisellään Hankook. Kokoluokat 195/60-15 - 225/45-17 eli ei mitään perhekokoja
Suurin osa renkaista on mennyt käytettyinä autoni alle eli joku muu on ajanut niistä parhaan pidon pois. Ojien välissä olen ainakin toistaiseksi pysynyt. Ehdottomasti parhaiten noista on pitänyt Continentalit, tosin onhan niissä ollut suunnittelukin vertailuryhmän uusinta, joten ei se ole ihmekään.
Tänä syksynä ajoin jäisellä tiellä omalla autolla (9000 + Hankookin kitkat 225/45-17) ja siskon autolla (900 + uudet nastat (joku merkkirengas,en muista mikä) 185/65-15), niin omassa oli parempi pito. Kitka/nasta taisteluun en ota sen enempää kantaa kuin että kitkaa ei kannata ostaa mitään halpisrengasta, kun taas nastoissa voi hieman joustaakin laadun suhteen. Itse ajan kitkoilla enkä nastoja huoli.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Suurin osa renkaista on mennyt käytettyinä autoni alle eli joku muu on ajanut niistä parhaan pidon pois. Ojien välissä olen ainakin toistaiseksi pysynyt. Ehdottomasti parhaiten noista on pitänyt Continentalit, tosin onhan niissä ollut suunnittelukin vertailuryhmän uusinta, joten ei se ole ihmekään.
Tänä syksynä ajoin jäisellä tiellä omalla autolla (9000 + Hankookin kitkat 225/45-17) ja siskon autolla (900 + uudet nastat (joku merkkirengas,en muista mikä) 185/65-15), niin omassa oli parempi pito. Kitka/nasta taisteluun en ota sen enempää kantaa kuin että kitkaa ei kannata ostaa mitään halpisrengasta, kun taas nastoissa voi hieman joustaakin laadun suhteen. Itse ajan kitkoilla enkä nastoja huoli.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mulla oli viimetalvena hankookin kitkat, ja tulee myös tänä talvena. oli todella hyvä yllätys että halpa rengas oli myöskin hyvä. mielestäni parempi kuin esim blizzak. contia en suosittele. mulla on tonnarissa contit, ja niiden käyttäytyminen ei oikein ole hyvä omasta mielestäni. sivuttaispito paljon huonompi kuin blizzakissa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Hankook
Terve
Mikä oli niiden hankookien tyyppi? Rengasonlinesta tuotakin merkkiä edullisesti. Taitaa tosin Vianor myös myydä niitä?
Itselläni puuttuu vielä talvirenkaat kokonaan tonnarista. Jotain pitää kohta ostaa ja laittaa alle (sanoo Poliisi).
terv,
Timo
Mikä oli niiden hankookien tyyppi? Rengasonlinesta tuotakin merkkiä edullisesti. Taitaa tosin Vianor myös myydä niitä?
Itselläni puuttuu vielä talvirenkaat kokonaan tonnarista. Jotain pitää kohta ostaa ja laittaa alle (sanoo Poliisi).
terv,
Timo
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kitkaa alle
Micheliinit nastoilla oli musiikkia korville edellisessä kulkineessa.
Nyt on Bridgestonen Blizzakit toista talvea, ei soi muutaku halpa stereo.
Pärjäsin viime talven niillä hyvin. Ei tosi tarvitse lähteä säällä kuin säällä.
Työmaa kun alkaa pihasta ka:n sarvissa. Nastat on eturenkaissa
siinä, takana vaan karheeta.
Ehkä se että ajaa raskasta autoa työkseen helpottaa kitkoilla ajamista,
en heti kyllä ole palaamassa nastarenkaisiin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt on Bridgestonen Blizzakit toista talvea, ei soi muutaku halpa stereo.
Pärjäsin viime talven niillä hyvin. Ei tosi tarvitse lähteä säällä kuin säällä.
Työmaa kun alkaa pihasta ka:n sarvissa. Nastat on eturenkaissa
siinä, takana vaan karheeta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ehkä se että ajaa raskasta autoa työkseen helpottaa kitkoilla ajamista,
en heti kyllä ole palaamassa nastarenkaisiin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kitkoilla äänettömästi
Tuota, kun mun tapa on hakea aina jäätä alle kun ajan pika- ja maanteillä.Tri-Lo kirjoitti:Kitkoilla on mukava päästellä äänettömästi kunhan muut rikkoo jäähtyneen tienpinnan nastoillaan...
En yleensä aja niissä karheissa urissa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Melkein kaikki noi rengas-onlinen kitkat on mallia keskieurooppa, eli pahoilla keleillä varmasti aika liukkaat..
Itse tempaisin ja tilasin kyseisestä kaupasta Nankang SV-1 kitkat (225/45-17) 105e kipale![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oli TM:n testissä keskitasoa joten eiköhän noi oo ihan asialliset..etenkin kun vertaa hintoja suomessa myytäviin "kunnon" kitkoihin niin tohon hintaan saa varmaan kolme kierrosta Nankangeja![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Katotaan miten pelittää kuhan kehtaa heittää talvinakit alle.. Viel on kesää jäljellä![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Itse tempaisin ja tilasin kyseisestä kaupasta Nankang SV-1 kitkat (225/45-17) 105e kipale
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oli TM:n testissä keskitasoa joten eiköhän noi oo ihan asialliset..etenkin kun vertaa hintoja suomessa myytäviin "kunnon" kitkoihin niin tohon hintaan saa varmaan kolme kierrosta Nankangeja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Katotaan miten pelittää kuhan kehtaa heittää talvinakit alle.. Viel on kesää jäljellä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nyt on alla Michelin X-Ice North eli nastat. Hyvät on sulalla ajaa ja odotellaan ensiliukkaita kuinka ne pärjää, tukevan tuntuset on. Jemmaan jää pari talvee ajetut Kleber kapnor 4 jotka on ihan pyllystä. pitää ajella niillä maalis-huhtikuu ku tiet on taas sulat, mutta talvirenkaan kleberit on aivan pyllystä. Jossain vaiheessa jos kakkosauto ilmaantuu ja siinä on huonommat renkaat niin kyllä se pitää sitten ottaa ite ajoon ja antaa tää "ykkönen" emännälle. Mutta noin periaatteessa ei kannata huonoja renkaita pitää missään kiesissä.