Kansalaiset kannattavat promillerajan alentamista ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Petter kirjoitti:
akyttala kirjoitti: Paljonkohan yhdestä ykkösoluesta tulee promilleja vereen?
Keskikokoisella miehellä (riipuen syömisestä) noin 0,1 promillea
Tässä tapauksessahan sitten tuo 0,2 promillen raja olisi loistava, jos ruuan kanssa on maun vuoksi pakko ottaa olutta.
Mutta tosiaankin saisivat ensin hankkia asianmukaiset rangaistukset promillerajan ylittäneille ja vasta sitten kokeilla promillerajan laskemista.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jos ajat et ota, jos otat ajat metsään. :lol:

Edellisessä työpaikassa oli nollatoleranssi. Ei kyllä vaikuttanut omaan elämiseen ku en edes tiedä miltä alkoholi maistuu. Toi sääntö on ihan hyvä. Pysyy firman imago hyvänä ja kuskitkin tietävät mitä töppöilystä seuraa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eilen tuli radiossa uutissa hovioikeuden päätös joka ei salli työnantajan antaa potkuja rattijuopumuksesta vapaa-ajalla.Oli ollut vr:n ratamies.Muutenkin nuo rattijuopoista kouhkaamiset on turhaa.Monessa maassa saa ajaa laillisesti maisteissa.Kyllähän pienessä humalassa voi ajella-mitä sitten.Varmaankin 90 prosenttia suomalaisista alkoholia käyttävistä miehistä on joskus ajanut autoa humalapäissään esim.krapulassa.Samat henkilöt sitten toitottavat että rattijuopot pitäisi viedä saunantaakse.Hei se joka on porukasta eniten humalassa joutuu rattiin.Kannattaako korttiaan menettää 0.5 promillen takia? :lol: Näin meilläpäin isot miehet ovat aina toimineet ja tulevat toimimaan.Tässäpä teille moralistipelleille jälleen kerran pohdittavaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:Eilen tuli radiossa uutissa hovioikeuden päätös joka ei salli työnantajan antaa potkuja rattijuopumuksesta vapaa-ajalla.Oli ollut vr:n ratamies.Muutenkin nuo rattijuopoista kouhkaamiset on turhaa.Monessa maassa saa ajaa laillisesti maisteissa.Kyllähän pienessä humalassa voi ajella-mitä sitten.Varmaankin 90 prosenttia suomalaisista alkoholia käyttävistä miehistä on joskus ajanut autoa humalapäissään esim.krapulassa.Samat henkilöt sitten toitottavat että rattijuopot pitäisi viedä saunantaakse.Hei se joka on porukasta eniten humalassa joutuu rattiin.Kannattaako korttiaan menettää 0.5 promillen takia? :lol: Näin meilläpäin isot miehet ovat aina toimineet ja tulevat toimimaan.Tässäpä teille moralistipelleille jälleen kerran pohdittavaa.
Ja sitten "isot miehet" taidokkaina kännikuskeina ajavat moralistipellen pikkumuksun päälle kohtalokkain seurauksin. "mutta kyllähän pienessä humalassa voi ajaa - mitä sitten"

Huh huh 8O

T: Moralistipelle, jolla ei ole onneksi pikkumuksua rattijuopon tapettavaksi
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eiköhän esimerkiksi huomattava ylinopeus ole vaarallisempaa kuin 3 keskiolutta..

Itsehän en enää alkoholia käytä.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:Eiköhän esimerkiksi huomattava ylinopeus ole vaarallisempaa kuin 3 keskiolutta..

Itsehän en enää alkoholia käytä.
Itse tuomitsen näistä jälkimmäisen pahemmaksi (riippuu toki mitä pidetään huomattavana ylinopeutena), sillä tuo 3 olutta vaikuttaa havainnointikykyyn, sanoi kuka tahansa kolmen pullon jälkeen toisin.

Kyllä reippaasti ajeleva hallitsee autonsa, ja yllättävät tilanteet jos vaan havainnointikyky pelaa.

Itsekin käytän alkoholia harvoin. Ajan Saabillani rauhallisesti, töissä vilkkaasti, silti kolareita ja vaaratilanteita ei omasta syystäni kovinkaan usein tule eteen.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Väsyneenä ajaminen on ainakin todistetusti vaarallisempaa kuin 0,5promillen humalassa ajaminen.
En usko että mitään ongelmia saataisiin poistettua pudottamalla promilleraja nollaan.
Tuskin kukaan laskee, että vielä tuon verran voin juoda ennen kuin lähden ajamaan?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ihan hyvä niitä olisi koventaakin kyllä, koska en näe mitään mahdollisuutta, että ajaa "vahingossa" kännipäissään, moisesta tyhmyydestä autoilu poikki heti. Uskomatonta, kun jossain lukee, että sama rattijuoppo jäänyt kiinni parhaillaan kaksi kertaa samana päivänä. 8O
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ennen vanhaanhan ratista pääsi työsiirtolaan.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:
makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ennen vanhaanhan ratista pääsi työsiirtolaan.
Offtopic, mutta ennen oli autotkin parempia 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

lefa42 kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:
makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ennen vanhaanhan ratista pääsi työsiirtolaan.
Offtopic, mutta ennen oli autotkin parempia 8)
Pesee nykyiset 10-0. :wink:
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

lefa42 kirjoitti:
makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ihan hyvä niitä olisi koventaakin kyllä, koska en näe mitään mahdollisuutta, että ajaa "vahingossa" kännipäissään, moisesta tyhmyydestä autoilu poikki heti. Uskomatonta, kun jossain lukee, että sama rattijuoppo jäänyt kiinni parhaillaan kaksi kertaa samana päivänä. 8O
Niin, mitä siis auttaa kovemmat rangaistukset, jos rattijuoppo ei välitä nykyisestäkään rangaistuksesta hevon helvettiä?
Mielestäni autoa ei tarvitsisi menettä valtiolle, eikä laittaa vuoden ajokieltoonkaan (ellei ole uusija), vaan pakottaa asentamaan alkolukko kaikkiin käytössä oleviin autoihin. Itse uskoisin sen olevan se kaikista tärkein ennaltaehkäisijä rattijuopumusten suhteen :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Rommitommi kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ihan hyvä niitä olisi koventaakin kyllä, koska en näe mitään mahdollisuutta, että ajaa "vahingossa" kännipäissään, moisesta tyhmyydestä autoilu poikki heti. Uskomatonta, kun jossain lukee, että sama rattijuoppo jäänyt kiinni parhaillaan kaksi kertaa samana päivänä. 8O
Niin, mitä siis auttaa kovemmat rangaistukset, jos rattijuoppo ei välitä nykyisestäkään rangaistuksesta hevon helvettiä?
Mielestäni autoa ei tarvitsisi menettä valtiolle, eikä laittaa vuoden ajokieltoonkaan (ellei ole uusija), vaan pakottaa asentamaan alkolukko kaikkiin käytössä oleviin autoihin. Itse uskoisin sen olevan se kaikista tärkein ennaltaehkäisijä rattijuopumusten suhteen :roll:
Alkolukko voitaisiin määrätä asennettavaksi rattijuomumuksesta esim. enemmän kuin kerran kärynneen tai törkeän rajan ylittäneen kuljettajan autoon. Tietysti omalla kustannuksellaan.
900C -86
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Rommitommi kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
makri kirjoitti:Joo-o kyllä niitä rangaistuksia pitäisi lähteä hilaamaan ylöspäin ja sitten vasta tiukentaa rajoja. Auton menettäminen valtiolle pitäisi olla itsestäänselvyys, ja kuski kiven sisään vaikka vain lyhyemmäksi aikaa. Voisi herättää ajattelemaan vähän vakavemmin, jos sellaiseen vielä kykenee. Uusijat sitten lukkojen taakse pidemmäksi aikaa.

Näin nykyisen absolutistin näkökulmasta.
Ihan hyvä niitä olisi koventaakin kyllä, koska en näe mitään mahdollisuutta, että ajaa "vahingossa" kännipäissään, moisesta tyhmyydestä autoilu poikki heti. Uskomatonta, kun jossain lukee, että sama rattijuoppo jäänyt kiinni parhaillaan kaksi kertaa samana päivänä. 8O
Niin, mitä siis auttaa kovemmat rangaistukset, jos rattijuoppo ei välitä nykyisestäkään rangaistuksesta hevon helvettiä?
Mielestäni autoa ei tarvitsisi menettä valtiolle, eikä laittaa vuoden ajokieltoonkaan (ellei ole uusija), vaan pakottaa asentamaan alkolukko kaikkiin käytössä oleviin autoihin. Itse uskoisin sen olevan se kaikista tärkein ennaltaehkäisijä rattijuopumusten suhteen :roll:
Kyllä kovempi rangaistus (esim. linnareissu) estää nähdäkseni autolla ajamisen? :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin