Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:kaveri just viestitti miten hänelle vuosi sitten 150 eurolla löytämämme fiat uno (-89) toimi aamulla moittettomasti. pahus, tuli oikein mieleen se turhapuron tunnussävel "uuno on numero yksi". onkohan kukaan koskaan duunannut fiat-unon kylkeen turhapuron kuvaa ko. tekstillä?
Vastausta en tiedä, mutta kun löydätte taidokkaan tekijän, niin sponsoroin projektia 10 eurolla. :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Lähtihän se väärinsäädetystä lämppärin kellosta huolimatta..! 8O Täysin kylmiltään siis, ja tonnari kyseessä.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Hyvin lähtee 9femma täälläkin, tosin lämmittimen perästä. Ei viitsi rääkätä turhanpäiten.
Joku kyseli miten nämä 9-5 ja 9-3 mallit pelaa talvella. Omastani voin sanoa että kun uuden akun tuohon hommaan (varmuuden vuoksi, kun jo vanhaa tavaraa) niin ei pitäisi ahistaa. Ohjaus ei jähmety, vaihteisto teettää työtä n. kilometrin verran mutta siitä etäänpäin onkin jo nöyrää poikaa. Noh, pienestä pakkasen aiheuttamasta pikselikadosta ilmastointilaitteennäytöllä ei pidä hermostua. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Pakkasaamuina mennään hissillä alas autohalliin, heitetään takki ja hanskat takapenkille ja sen jälkeen käynnistetään auto ja ajetaan ulos. Bonussektorina lumituisku, jolloin voi naureskella niille jää- ja lumikimpaleille jotka tuolla liikkuvat tien päällä.

Töistä lähtiessä sitten joutuukin pakkautumaan takkiin ja rääkkäämään auton kylmänä liikkeelle. Sivumennen sanoen 9-3SS kylmänä on ihan kamala traktori.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

-32 pakkasta tänä aamuna. Auton olin kyl laittanut lämmitykseen, mut kun nukuin tunnin liian pitkäks. Niin se lämmityshän oli mennyt pois päältä puoltuntia ennen lähtöä. Hyvin lähti käyntiin, mutta ohjaus, vaihteet ja oikeastaan koko auto tuntui aika jähmeeltä.. Ja kaiken kukkuraks kouluun oli vaivautunut mun lisäks vaan kaks henkeä, joten tää päivä ns.peruttiin. Vartin takia joutu riuhtoon, ton auton käyntiin tuolla pakkasessa. No tuli sit ajeltua huvikseen tunti tuolla ja katseltua auringon nousua..

P.S. Opettajan mazda 3 ei ollu lähtenyt käyntiin, joten hän joutui tuleen taksilla kouluun..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Täällä rapeet -23c pakkasta ja käytössäni oleva Volvo 850 tbo lähti tulille sen kummemmin nikottelematta vaikka mitää lämmityksiä ei edes käytetty.

Viipurissa ei tarvitse lasten mennä kouluun jos pakkasta on yli 25 astetta, kertoi tämän aamun Hesari.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tonnarissa ei ole minkäänlaista lämmitintä - lähti helposti. Satkussa on lohkolämmitin, mutta laiskana en jaksanut laittaa lämmitykseen - lähti helposti. Toista satkua en ole vielä kokeillut - pitääkin oikein tänään kokeilla (ei ole ajettu pariin viikkoon).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Eihän nämä oo vielä pakkasia nähnytkään ja autot toimii sen mukaan, eli tuo uus tulokas käyntiin ku palmun alta.

Ennätys on ku kerran muutama vuosi sitten oltiin Ylläksellä sunnuntai-aamuna lähdössä kaverin 306GTI:llä kotia kohti. Auto oli helsingistä ostettu ja siinä ei ollu lohkolämppäriä vielä asennettuna. Aamulla vilkaisu mittariin, -38. Mietiskeltiin siinä vähä aikaa, että mahtaakohan lähteä, mutta ei auttanu ku yrittää. Noh, auto laakista käyntiin (huom. ilman lämppäriä) ja puolen tunnin tyhjäkäynnin jälkeen sai jo vaihteenkin vapaalle, ettei tarttenu istua kuskinpenkillä kytkinpoljin pohjassa. Siinä tyhjäkäyttöä toista tuntia auto kunnolla lämpimäksi ja kotimatkalle (ei muuten pahemmin pysy ikkunat tuolla kelillä ranskalaisessa huurteettomina).

Seuraava vuosi, sama paikka, mutta pakkasta vain -37 ja autona tällä kertaa äitin Megane. Lämmityksessä pari tuntia: Käyntiin ei lähe. Boosterilla apua ja hörähti. Ei menny ku termari, lämpöanturi, pari letkua ja ohjaustehostimen pumppu paskaksi ku ei neste kiertäny (mutta kotia päästiin).
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Palmuista en tiedä, mutta käyntiin lähti. Automaatti oli hieman tahmea ens alkuun.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Pari sekunttia sai avainta kääntää, muuten hyvin lähti ysikolkki (-20C). Oli kyllä yön yli piuhassa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Pakkasta -21, letkussa pari tuntia ja kuin palmun alta lähti diiselikin käyntiin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

lucaf kirjoitti:kaveri just viestitti miten hänelle vuosi sitten 150 eurolla löytämämme fiat uno (-89) toimi aamulla moittettomasti. pahus, tuli oikein mieleen se turhapuron tunnussävel "uuno on numero yksi". onkohan kukaan koskaan duunannut fiat-unon kylkeen turhapuron kuvaa ko. tekstillä?
Kylläpä tuo omakin öynö lähti käyntiin pakkasella kunhan oli hyvä akku. Niin onneton (kevyt) kone että -23 asteessa jakso pyörittää helposti rittävän pitkään että sai startattua. Kylmä se vaan oli...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Käyntiin vain

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jep, kuului tuo 900i16V -89 liikkuvan normaalisti. Onneksi tuli vaihdettua se termostaatti, näillä keleillä kone kyllä saisi aivan tarpeeksi kylmää. Ja onneksi sen istuinlämmittimet toimivat..

Ainoa kerta kun Saab (900i -85) ei ole lähtenyt käyntiin oli joskus alkuvuodesta -02 kun oli samanlaiset kelit. Ei ollut tolppapaikkaa ja kun autoa ei (silloinkaan) tarvinnut, oli se seissyt ulkona pakkasessa & tuulessa vajaan viikon. Akussa oli virtaa normaalisti, mutta se ei jaksanut pyörittää konetta tarpeeksi kovaa, että olisi saanut puristuksia. Taisi se paineakkukin olla vajaakäytöllä.. No, sitten vain junaan. Kun ilmat seuraavalla vk:lla lämpenivät hiukan, hörähti auto käyntiin ongelmitta - akku ei ollut sittenkään kulunut kokonaan.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

-32 kuupan mittarissa, ja kaasupolkimen normaalipumppauksien jälkeen toka yrittämällä käyntiin.

edit: niin, ja tolpasta kylläkin
Viimeksi muokannut make206, To Tammi 19, 2006 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1430
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Ei lähteny tonnari käyntiin tänä aamuna.Akusta loppu hönkä heti kun rupesi starttaamaan.

No,vaihdoin jaappaninihmeestä akun ja sillon tärähti tulille,
nyt on startannut normaalisti sen jälkeen.

Pakkasta oli aamulla -24.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin