Nakkiaihe

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

TT kirjoitti:Mulla on toisessa autossa NRZi 225/45 alla ja olen erittäin tyytyväinen ko renkaisiin. Ajettavuudessa samaa tasoa edellisten GoodYear F1:n kanssa. Meteliä pitävät enemmän, mutta kestävät tosi hyvin eli F1:t kuluivat huomattavasti nopeammin.
Noi F1:set on märkäpidossa vissiin ihan ykköset, ja olleet aina. Varmaan nää uudemmat, eli GSD-3 mallit on varmaan parempia kulumisen suhteen, mutta jostain mulle on jäänyt mielikuva että ne vanhemman malliset f1:set (jossa erikoinen komea kuviointi) kuluisivat vähän turhan herkästi...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

TT kirjoitti: Meteliä pitävät enemmän, mutta kestävät tosi hyvin eli F1:t kuluivat huomattavasti nopeammin.
Juurihan oon saanu lukee tältä foorumilta ettei Nokian Nrzi:t kestä ku yhen kesän :roll:
Millasenkohan johtopäätöksen tästä nyt tekis. Ei kai tää mielipideasia voi olla :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

NG900T kirjoitti: Noi F1:set on märkäpidossa vissiin ihan ykköset, ja olleet aina. Varmaan nää uudemmat, eli GSD-3 mallit on varmaan parempia kulumisen suhteen, mutta jostain mulle on jäänyt mielikuva että ne vanhemman malliset f1:set (jossa erikoinen komea kuviointi) kuluisivat vähän turhan herkästi...
No joo, mulla on juuri noi vanhemmat F1:set ja etugummit ovat kuluneet minulla huomattavasti enemmän kuin takarenkaat,
vaikken harrastakkaan sudittelua. Mulla oli edellisessä saapissa ( 9-3 ) Michelinit
ja vaikka auto oli pienempitehoinen ja kevyempi, niin jotenkin tuntuu siltä, etteivät ne Misukat
kuluneet yhtä nopeasti sittenkään.... :roll: :?: :?: , mutta nannarenkaat ne on sittenkin... :D
Viimeksi muokannut saabisti2, Ke Maalis 03, 2004 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

TT kirjoitti:Mulla on toisessa autossa NRZi 225/45 alla ja olen erittäin tyytyväinen ko renkaisiin. Ajettavuudessa samaa tasoa edellisten GoodYear F1:n kanssa. Meteliä pitävät enemmän, mutta kestävät tosi hyvin eli F1:t kuluivat huomattavasti nopeammin.

Nyt kun tonnariin täytyisi etsiä kesäksi 17" vanteet ja renkaat niin NRZi:t tulee myös siihen (riippuu tietysti hinnasta...).
onko jollain kokemusta Nokian NRVi:stä ? myyjä suositteli mulle sellasia, kun sanoin haluavani huokeahkoja 17" jotka ei kulu kesässä, sano nimenomaan että kestävät paremmin ku NRZi...ovatkohan sitten kovemmat, vai onko kyseessä samantyyppinen rengas vain pienemmällä nopeusluokalla?
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Rommitommi kirjoitti:
TT kirjoitti: Meteliä pitävät enemmän, mutta kestävät tosi hyvin eli F1:t kuluivat huomattavasti nopeammin.
Juurihan oon saanu lukee tältä foorumilta ettei Nokian Nrzi:t kestä ku yhen kesän :roll:
Millasenkohan johtopäätöksen tästä nyt tekis. Ei kai tää mielipideasia voi olla :D
Jos viittaat viestiin muutama kirjoitus taakkeppäin, niin sillähän oli auraukset viturallaan :wink: ja hei, ne oli Nokian xx -malliset kumit, ei nrzi :lol: :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-3Tid kirjoitti:Onko kellään tietoa Pirellin 17" PZero 225/45 sarjalaisista. Onko hyvät mitä olette maksaneet kierrosta?
Niin edelliset suvikumit oli Nokian xx 225/45 ja ne olivat silvublee edestä yhdessä kesässä. ( tosin aurauksetkin oli viturallaan )
No mä tilasin 225/40-18 Pirelli PZero Rossot tuolta niin kohta osaan sanoa enemmän !! Mutta kaveri niitä mulle suositteli ja ite hän oli niihin erittäin tyytyväinen, kehui parhaimmiksi renkaiksi millä oli ajanut ! Kuulema hiljaset ja pitoa on märällä ja kuivalla vaikka kuinka paljon 8)
Eli pitäs olla tosi asialliset !
9-3Tid
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

juu, NRZ todellakin meni edestä kaljuksi keskeltä aivan silmissä, vaikka rengaspaineet ok. Eikä tuolla diisulilla pysty paljon revittelemään, tosin väännöllä tulee vedäteltyä. 8) Mutta onpahan tuota keulapainoakin enempi.
Sain just tarjouksen 17" Pirelleistä paikallisesta puljusta "Special price for U 580€" alle asennettuna.

Joku kyseli kitkarenkaiden kulumisesta taannoin. Tänään vaihdoin renkaat päittäin. Ajettu tänä talvena n. 18.000km ja edestä arviolta 60% kunnossa ja takana 90%. Renkaat Continental 16" 205/55 ja auraukset ei viturallaan tällä kertaa! :wink:
saabisti2
"Hirsch"

Re: Nakkiaihe

NG900T kirjoitti:Jos nakkeja edullisesti tarttee niin varteenotettava kioski täällä :

http://www.reifendirekt.de

Heitin just äskön sohvalta tilauksen vetämään 18" suvikumeista. Postikulut suomeen 18 eukkia per donitsi, tulee kotiin. Ööh, enää puuttuu vanteet 8O

Mistähän niitä sais halvalla siis halvemmalla?
Do diid, mun suvigummit tuli tänään juuri tuolta puljusta... Sitä tuli mitä oli tilattukin... :D

Nyt tarttis enään saada jostakin toiset 17 " vanteet... :? , niin sitten olis ratarenkaat ja käyttögummit erikseen...:roll:
t. IP-2 #1502
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Aihetta sivuten,

onko kennelläkään kokemuksia tai tietoa ylipäänsä
Continental SportContact 2 gummeista?
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Vigge kirjoitti:Aihetta sivuten,

Kokemusta ei oo, mut tuol reifendirect.de oli linkkejä kyseisten renkaiden kohdalla...
Eli jos etit sieltä hakukoneesta oikean koon niin sielt tulee esiin toi rengas nii klikkaat siitä ja sit siin oikealla on kolme linkkii eri testeihin...Ei niissä mitään kovinkaan mullistavaa ollu mutta ehkä saat siit jotain irti :)
saabisti2
"Hirsch"

Vigge kirjoitti:Aihetta sivuten,

Continental SportContact 2

Auto Motor und Sport - 6/2002

Comparative Strengths - Braking, Steering, Noise

Comparative Weaknesses - Aquaplaning
t. IP-2 #1502
samsikki
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Elikkäs tuli tuossa kaverin kanssa keskustelua kesärenkaista ja saimme hyvän väittelyn aikaiseksi pinnoitetuista Ekoturboista. Kaveri rupesi väittämään, että hänellä olevat Ekoturbot pärjää vertailussa helposti merkkirenkaille. Tätä en kuitenkaa oikein usko, sillä onhan uusi rengas aina uusi ja sen ominaisuuksien pitäisi olla huomattavasti paremmat kuin esim. kertaalleen sileäksi ajetussa pinnoitetussa renkaassa. Tietenkin pinnoitetuistakin saattaa löytyä hyviä yksilöitä.
Nyt kaipaisinkin kokemuksia ja viisaita sanoja pinnoitetuista renkaista ja etenkin Ekoturboista, että saa kaverin kanssa huomennakin vääntää aiheesta töissä. :lol:
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Nyt kaipaisinkin kokemuksia ja viisaita sanoja pinnoitetuista renkaista ja etenkin Ekoturboista, että saa kaverin kanssa huomennakin vääntää aiheesta töissä.
Voin varmaksi sanoa että pinnatut ovat paremmat kuin uudet venäläiset renkaat, kahden uuden Samaran kokemuksella :D

Pinnatut ovat pääsääntöisesti ahterista, mutta venäläiset ovat vielä syvemmältä ahterista.

Ihan vakavasti... renkaan rungon jäykkyys muuttuu käytössä, varsinkin jäykkyys sivusuunnassa, uusi pinta ei tee renkaasta uutta. Kuitenkin jos sattuu olemaan niin matti kukkarossa että ei muita saa irti kuin pinnatut niin aina ne ovat turvallisempi vaihtoehto kuin loppuun ajetut renkaat.

Toisaalta on niitä huonoja uusiakin renkaita.

-J-
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Noniin, tänään vihdoin mun renkaat tuli :D En tiiä mitä häslinkii siel oli ollu ku näin kesti mut tiistaina tuli mailii et sillon ne lähti nii ei se itse matka tänne kauaa kestäny kuhan ne sai ne sielt liikkeelle :D
Joku sekaannus siel oli mut muuten vaikuttaa kyl asialliselt paikalta ! Ja säästöä tulee ihan varmasti !
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

pade kirjoitti:Noniin, tänään vihdoin mun renkaat tuli :D En tiiä mitä häslinkii siel oli ollu ku näin kesti mut tiistaina tuli mailii et sillon ne lähti nii ei se itse matka tänne kauaa kestäny kuhan ne sai ne sielt liikkeelle :D
Joku sekaannus siel oli mut muuten vaikuttaa kyl asialliselt paikalta ! Ja säästöä tulee ihan varmasti !
menee offtopicin puolelle, mutta välillä sitä miettii just että miten postipaavolla voi kestää peruskirjeen toimitus välillä saman kaupunginkin sisällä 2 päivää, ja kuten esim pade sai renkaat saksasta suomeen samassa ajassa..samoin mulle kävi speedpartsin paketin kanssa: claes mailas perjantaina että vanteet lähtee, ja maanantai aamuna soitti UPS:n lähetti...on se hienoa että eurooppa yhtyy ja kansainväliset rahtifirmat toimii
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Vastaa Viestiin