Viimeksi muokannut Hook, Ma Kesä 19, 2006 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tuo "todistus" sopii omaan mielipiteeseeni kuin nyrkki naamaan. Vakioautolla ei mitään järkeä (ei eroa normibensaan tai vain marginaalinen ero), kunnon urheiluautolla tai isolla kädellä viilatulla alkaa jotain pientä havaittavissa olevaa hyötyä olemaan.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pitihän sitä itsekin kokeeksi ostaa eilen tankki täyteen halpaa (1.459 e/l) 99poweria ja AeroWagoniin syttyi noin 100 km ajon jälkeen CheckEngine-valo. Vikakoodi oli P0171 = kertautuva polttoainesopeutus, maksimiarvo, ilma-/polttoaine liian laiha. Eli schumibensa on liian laihaa Aeroon... Pitänee laittaa Shellille palautetta
Eski kirjoitti:Pitihän sitä itsekin kokeeksi ostaa eilen tankki täyteen halpaa (1.459 e/l) 99poweria ja AeroWagoniin syttyi noin 100 km ajon jälkeen CheckEngine-valo. Vikakoodi oli P0171 = kertautuva polttoainesopeutus, maksimiarvo, ilma-/polttoaine liian laiha. Eli schumibensa on liian laihaa Aeroon... Pitänee laittaa Shellille palautetta
Eski
Samalla voit reklamoida samasta asiasta kuin minäkin olen jo kaksi kertaa: Shell Express -asemilta ei saa 98:ia Eivät ota sitä myyntiin Express -asemille kustannusteknisistä syistä
Turbo Sensonic kirjoitti:
Samalla voit reklamoida samasta asiasta kuin minäkin olen jo kaksi kertaa: Shell Express -asemilta ei saa 98:ia Eivät ota sitä myyntiin Express -asemille kustannusteknisistä syistä
Onneksi Saabit toimivat ihan yhtä hyvin 95:llä, ei mitään eroa ainakaan steg3:lla 95:n ja 98:n välillä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mimmi kirjoitti:Toimii kyllä, mutta polttoaineenkulutuksessa on eroa (ainakin minulla). Lisäksi tehoja tarvitessa näin kesäaikana, saat enemmän ja pidempään käyttämällä 98:a.
Valitettavasti itse en ole havainnut mitään eroa kulutuksessa tai suorituskyvyssä, toisaalta eipä tule jatkuvasti kengittyäkään huippuahdoilla, ainakaan normaalissa ajossa ei tunnu olevan mitään eroa, paitsi että 95 on halvempaa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mimmi kirjoitti:Toimii kyllä, mutta polttoaineenkulutuksessa on eroa (ainakin minulla). Lisäksi tehoja tarvitessa näin kesäaikana, saat enemmän ja pidempään käyttämällä 98:a.
Valitettavasti itse en ole havainnut mitään eroa kulutuksessa tai suorituskyvyssä, toisaalta eipä tule jatkuvasti kengittyäkään huippuahdoilla, ainakaan normaalissa ajossa ei tunnu olevan mitään eroa, paitsi että 95 on halvempaa
Oletkos laskenut paljonko enemmän jää käteen vuodessa, jos tankkaat 98:ia 95:den sijaan
Rommitommi kirjoitti:
Oletkos laskenut paljonko enemmän jää käteen vuodessa, jos tankkaat 98:ia 95:den sijaan
Vai meinasitko toisinpäin? Tankkailen itse missä sattuu olemaan halvinta eikä (onneksi) 98:ia ole joka paikassa joten siirryin jo ajat sitten 95:een, ehkä jossain +400hv:n viripelissä voisi käyttää joka toisen tankillisen 98:ia
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Rommitommi kirjoitti:Oletkos laskenut paljonko enemmän jää käteen vuodessa, jos tankkaat 98:ia 95:den sijaan
Eikös joku ollut tehnyt tällä palstalla laskelmia, että tankkaamalla 98:ia 95:sen sijaan (olettaen, että kulutus olisi sama) menisi keskimääräisillä km -luvuilla (~30000 km / vuosi) noin 40 euroa enemmän rahaa bensiiniin? Ja ainakin virivehkeissä tuolla 95:lla ja 98:lla on vissi ero.
Shellin V-max Powerista vielä sellainen juttu, että jos tankkaat tavallisesta mittarista ja maksat kassalle, saat kaupan päälle V-max -avaimenperän ja lipukkeen, jolla saat V-max Powerista seuraavalla tankkauksella alennusta 5 senttiä / litra. Alennuslipuke on voimassa kaikilla Shell -asemilla, ei siis ainoastaan sillä, missä olet juuri käynyt tankkaamassa.
Huomasin tämän eilen, kun kävin tankkaamassa Sport Sedania. Taas kannatti: nyt voi tankata NG900:een V-maxia 5 snt/litra halvemmalla kuin normaalisti
Rommitommi kirjoitti:
Vai meinasitko toisinpäin? Tankkailen itse missä sattuu olemaan halvinta eikä (onneksi) 98:ia ole joka paikassa joten siirryin jo ajat sitten 95:een, ehkä jossain +400hv:n viripelissä voisi käyttää joka toisen tankillisen 98:ia
Joo luonnollisesti toisinpäin Taitaa viikonloppu ottaa kunnon päälle vieläki
Turbo Sensonic kirjoitti:Shellin V-max Powerista vielä sellainen juttu, että jos tankkaat tavallisesta mittarista ja maksat kassalle, saat kaupan päälle V-max -avaimenperän ja lipukkeen, jolla saat V-max Powerista seuraavalla tankkauksella alennusta 5 senttiä / litra. Alennuslipuke on voimassa kaikilla Shell -asemilla, ei siis ainoastaan sillä, missä olet juuri käynyt tankkaamassa.
Huomasin tämän eilen, kun kävin tankkaamassa Sport Sedania. Taas kannatti: nyt voi tankata NG900:een V-maxia 5 snt/litra halvemmalla kuin normaalisti
Onko näin oikeesti... kävin tänään tankkaa Lohjan shellillä, ne ei ees maininnut mitään tuollaisesta
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Pitää käydä tuol sit tankkaa ja käydä sen jälkeen lohjalla vilauttaa seteliä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)