Ostin uuden japsin!
Nyt en jotenkin ymmärrä:
Jos Golfilla ajaa kuuttakymppiä normaalisti kolmosella ja riisipussi käyttää samassa vauhdissa vitosta, niissä missä välissä vaihtamistarve vähenee?
Vaihdatko ykköseltä suoraan viitoselle?
Jos Golfilla ajaa kuuttakymppiä normaalisti kolmosella ja riisipussi käyttää samassa vauhdissa vitosta, niissä missä välissä vaihtamistarve vähenee?
Vaihdatko ykköseltä suoraan viitoselle?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Japski on hyvä ja halpa käyttöauto varsinkin käyttöautona talvella
Meidänkin emännän Carinassa on vannekoko 13". Ei siihen ihan niin paljon maksa renkaat kuin vrt. 15", mutta kohta taitaa olla semmoinen vaihe, että nuo vanhat japski kokoiset vannekoot jäävät unholaan.
Menee kyllä vähän ristiin, että mielummin Saabilla talvella ajaisin kun Toyotalla
Meidänkin emännän Carinassa on vannekoko 13". Ei siihen ihan niin paljon maksa renkaat kuin vrt. 15", mutta kohta taitaa olla semmoinen vaihe, että nuo vanhat japski kokoiset vannekoot jäävät unholaan.
Menee kyllä vähän ristiin, että mielummin Saabilla talvella ajaisin kun Toyotalla
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
ptme kirjoitti:Nyt en jotenkin ymmärrä:
Jos Golfilla ajaa kuuttakymppiä normaalisti kolmosella ja riisipussi käyttää samassa vauhdissa vitosta, niissä missä välissä vaihtamistarve vähenee?
Vaihdatko ykköseltä suoraan viitoselle?
Ei kun tarkoitin sitä, että esim. 40-80 välillä Hondassa ei tarvitse juuri vaihdekeppiin koskea kun Golfissa taas saa vekslata vaihteita edestakaisin jos vauhti vähänkin hiljenee. Ainakin täällä pk-seudulla ajaminen on yhtä hiljentämistä ja kiihdyttämistä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Mites vertailussa kävi? Tilasitko tuon mukaan? Entten tentten teelika mentten, hissun kissun vaapula vissun...TM 19 / 2006
TM vertailu:
Viisioviset pirteät perheautot
- Citroën C4 2,0 VTR
- Dodge Caliber 1,8 SXT
- Honda Civic 1,8 Sport
- Opel Astra 1,8 Enjoy
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Tuon vertailun tulos oli niin poikkeuksellinen että varmaankin muutamalla keskustelupalstalla ympäri nettiä kerätään adressia TM:ää vastaan ja kirjoitellaan tulikivenkatkuisia arvioita toimittajien ammattitaidosta ja älynlahjoistapatse kirjoitti:Mites vertailussa kävi?
Caliberia lukuunottamatta kaikkia ajaneena allekirjoitan kyllä TM:n arvion 100%... Caliberista riittää näkeminen, rattiin ei tee mieli kun on hetken katsellut teelmystä
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Testi tuli pari päivää sen jälkeen kun auto tuli tilattua. Tosin TM ja Tuulilasi testasivat Hondaa jo viime talvena. Tuon uusimman testin jälkeen ei (ainakaan vielä) harmita. Voittaja Citikka C4 ei kiinnosta pätkääkään ja kaikkein kauhein omasta mielestä oli sen kojetaulu ja vielä mittari keskellä. Ei kiitos! Toki 2 litrainen päihittää 1.8:n, mutta silti ei kiitos!
Opel ja Dodge eivät myöskään herätä tunteita puolesta eikä vastaan.
Opel ja Dodge eivät myöskään herätä tunteita puolesta eikä vastaan.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Pitää paikkansa... en oikein ymmärrä mitä kojelaudan suunnittelijan päässä on liikkunut, tuskin mitään... erikoisuudet on kivoja niin kauan kun ne ovat kuitenkin jokseenkin funktionaalisia, erikoisuus toimivuuden kustannuksella on järjetöntä.HMK kirjoitti:...kaikkein kauhein omasta mielestä oli sen kojetaulu ja vielä mittari keskellä.
C4:ssa on loistava pikkuauto pilattu sisustuksen typeryyksillä... toisaalta se olisi Pösö 307 eri kuorissa ja huonomalla jälleenmyyntiarvolla ilman noita typeryyksiä
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Nyt kun alan muistelemaan niin EI tosiaan ole muija koeajanut ennen ostoa YHTÄÄN autoa mitä olen hankkinut.makri kirjoitti:Ei kai kukaan sentään autoa hanki antamatta vaimon sitä koeajaa, jos sen sillä on tarkoitus joskus ajellakin.
Voisin ensikerralla korjata asian, mutta miksipä sitä tekisin kun minä kuitenkin ostan ihan sen mitä päätän ostaa.
Meillä on sellainen työnjako että minä en vastaavasti ota kantaa lasten vaatteiden tai pesukoneen hankintaan.
Mutta täytyy kyllä sanoa että vaimo on naiseksi hyvä auton ratissa. Ikänsä pääkaupungissa sompaillut niin ei tuota vaikeuksia isonkaan auton hallinta.
9000CS 2,3
Muutama kaveri laittanut uuden dieselin ja ovat tykänneet kovasti. Pitäisi itsekin käydä tyypittään uusi kaksatanen. Uuteen 300:seen ei ole ikinä rahaa..Bob kirjoitti: Henk. koht. pikku Lexus eli 220:nen pitää käydä kyllä koeajamassa - kuulemma aikas laadukkaan oloinen peli - tosin tuo nykyinen eli Saab 9-3SS asettaa varsinkin talviominaisuudet huomioiden riman varsin korkealle.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Mullakin on ollut toi uus 220 koeajolistalla jo jonkin aikaa muttei ole vielä uskaltanut. Onneksi haukkuvat tota bensakutosta väännöttömäksi niin on joku "oikea" syy olla ajamattakinMake kirjoitti:Muutama kaveri laittanut uuden dieselin ja ovat tykänneet kovasti. Pitäisi itsekin käydä tyypittään uusi kaksatanen. Uuteen 300:seen ei ole ikinä rahaa..Bob kirjoitti: Henk. koht. pikku Lexus eli 220:nen pitää käydä kyllä koeajamassa - kuulemma aikas laadukkaan oloinen peli - tosin tuo nykyinen eli Saab 9-3SS asettaa varsinkin talviominaisuudet huomioiden riman varsin korkealle.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Auto on nyt ollut parisen viikkoa ja mittariin on tullut hieman päälle 900 km. Pääasiassa kaupunkiajoa ja yksi pidempi 550 km:n reissu. Kaupungissa Civic on parhaimmillaan. Ohjaus on sen verran tarkka ja kevyt, että kaupunkipyörittely on mukavaa. Näkyvyys taakse on suht huono, mutta parkkitutka auttaa pysäköinnissä. Etupenkit ovat todella hyvät eli ajoasennon saa mieleisekseen eikä paikat rasitu edes pidemmällä reissulla. Samoin ratti on sopivan paksu ja mukava käteen. Hallintalaitteissa ei ole valittamista. Valot ovat aivan erinomaiset. Se tuli todettua ajettua todella huonossa säässä Porista Helsinkiin. Kulkupuoli on riittävä normaaliin ajoon. Vaihteet toimivat huomattavasti paremmin kuin esim. vanhassa Golfissani.
Sitten niitä miinuksia. Ilmastointi toimii miten sattuu eli välillä se puhaltaa viileämpää ja välillä lämpimämpää vaikka lämpötila olisi asetettu tarkalleen. Tämä lienee ominaisuus kun siitä on jo testeissäkin mainittu. Esim. Saabin ilmastointi toimii paremmin ja tasaisemmin.
Stereot ovat ihan ok. Bassojen kuminaa ei saa kunnolla eliminoitua.
Sitten se suurin ongelma. Ohjattavuus maantiellä on huono. En tiedä mikä siihen on syynä, mutta ehkä nastarenkaat (205/55-R16) eivät sovi Civicin alle. Meinasi hermot mennä kun auto meni kuin käärme suoralla tiellä ja sitä sai ohjata koko ajan. Kokeilin erilaisilla ilmapaineilla välillä 2.1 ja 2.8. Tehtaan suositus on 2.1 ja se toimii parhaiten. Silti autoa joutuu ohjaamaan luvattoman paljon. Tästäkin on testeissä valitettu. Toivottavasti tämä koskee vain talvirenkaita. Joka tapauksessa aion kysyä, mitä asialle voisi tehdä. Sen verran asia häiritsee. Pelkistä renkaista ei voi olla kysymys.
Kaupunkiajossa ei ole tosiaan mitään ongelmia, mutta maantiellä autoa saa todella ajaa. Saabia tuli ikävä kun kokeilin 2.8 paineita renkaissa. Ajaminen oli kuin ajaisi kuulien päällä.
Varsinaista talviajoa en ole pääsyt kokeilemaan kun lunta ei ole.
Kaiken kaikkiaan auto on mainio jos tuon luikertelun saisi jotenkin hallintaan. Kun pysäköin auton uuden Audi A3:n viereen niin ei harmittanut yhtään kun tuli hankittua vähän "oudomman näköinen" auto.
Sitten niitä miinuksia. Ilmastointi toimii miten sattuu eli välillä se puhaltaa viileämpää ja välillä lämpimämpää vaikka lämpötila olisi asetettu tarkalleen. Tämä lienee ominaisuus kun siitä on jo testeissäkin mainittu. Esim. Saabin ilmastointi toimii paremmin ja tasaisemmin.
Stereot ovat ihan ok. Bassojen kuminaa ei saa kunnolla eliminoitua.
Sitten se suurin ongelma. Ohjattavuus maantiellä on huono. En tiedä mikä siihen on syynä, mutta ehkä nastarenkaat (205/55-R16) eivät sovi Civicin alle. Meinasi hermot mennä kun auto meni kuin käärme suoralla tiellä ja sitä sai ohjata koko ajan. Kokeilin erilaisilla ilmapaineilla välillä 2.1 ja 2.8. Tehtaan suositus on 2.1 ja se toimii parhaiten. Silti autoa joutuu ohjaamaan luvattoman paljon. Tästäkin on testeissä valitettu. Toivottavasti tämä koskee vain talvirenkaita. Joka tapauksessa aion kysyä, mitä asialle voisi tehdä. Sen verran asia häiritsee. Pelkistä renkaista ei voi olla kysymys.
Kaupunkiajossa ei ole tosiaan mitään ongelmia, mutta maantiellä autoa saa todella ajaa. Saabia tuli ikävä kun kokeilin 2.8 paineita renkaissa. Ajaminen oli kuin ajaisi kuulien päällä.
Varsinaista talviajoa en ole pääsyt kokeilemaan kun lunta ei ole.
Kaiken kaikkiaan auto on mainio jos tuon luikertelun saisi jotenkin hallintaan. Kun pysäköin auton uuden Audi A3:n viereen niin ei harmittanut yhtään kun tuli hankittua vähän "oudomman näköinen" auto.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Kylhän se meilläki hallitus oli alux kovasti saabin hankintaa vastaan. Tuumas et eikö joku toyota välttäis! Tuumasin et välttäishän se jos haluaa ajella turvattomalla tusina japsilla, mut kun kävin turbon koe ajoon ja eukko pääs kyytiin, nii johan mieli muuttu! Sit ku vuos sitten hommasin saabbaan, nii eukon kans kiistellään kumpi pääsee ajamaan. Onnex en kuunnellut "hallitusta"
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Kyselin vähän syitä suuntavakavuuden puutteeseen ja vahvasti näyttää siltä, että Nokian Hakkapeliitta 5 ei sovellu ollenkaan kuiville tai märille tielle eli se vaatii lumiset tiet. Uskomatonta vain kuinka paljon oikea rengaspaine vaikuttaa ajettavuuteen. Vähensin vielä hieman paineita (huoltoasemien mittareissa on älyttömiä heittoja) ja nyt ajettavuus alkaa olla kohdallaan poislukien se, että nuo Nokiat eivät koskaan ole hyvät sulalla tiellä. Ne ovat meluisat ja auto hakee vieläkin vähän riippuen tien kunnosta. Kesärenkailla ei vastaavaa ilmiötä liene olemassa?
Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!
Nyt alkaa ajaminen maantiellä maistumaan todella hyvältä aikaisempaan verrattuna. Hondahan on oikein kunnon auto!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ja kyllä minä olen sitä mieltä että AUTOSSA pitää olla
ns..perinteiset mittarit....kyllä jämpti on näin...!!!
Ja sitten vielä näistä japseista....kuka kopioi ja keneltä..????
ns..perinteiset mittarit....kyllä jämpti on näin...!!!
Ja sitten vielä näistä japseista....kuka kopioi ja keneltä..????
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Su Joulu 10, 2006 20:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#