Keskustelua myynnissä olevasta 52km ajetusta 96:sta.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Piilosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:30
Paikkakunta: Maalahti

Re: antaahan se

Viesti Kirjoittaja Piilosaabisti »

mestari kirjoitti: joskus olen kuullut sanottavan että auton pitää olla ensin katsastettu ennenkuin museorekisteröintiin pääsee eli museotarkastusta aletaan edes tehdä.
jos laki on muuttunut viime aikoina, men ja tiedä.
joka tietää paremmin voi kertoa eli sellainen kaveri joka on ensin museoinut autonsa ja sitten vasta katsastanut voi kertoa varmaan onko se mahdollista.
Minä hain viime kuussa Ruotsista -69 ysiysin eikä kukaan puhunut mitään siitä, että olisi pitänyt katsastaa ensin ja vasta sitten museokatsastaa... Tein juuri päinvastoin; ensin museotarkastus, sitten katsastus ja hyvin onnistui...
Kaikki käy ja ellei käy niin hinataan!
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no hyvä

Viesti Kirjoittaja mestari »

että joku on sen siis tehnyt ja on mahdollista. tämä varmaan helpottaa seuraavia museokatsastusta aikovia.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: antaahan se

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Piilosaabisti kirjoitti:
mestari kirjoitti: joskus olen kuullut sanottavan että auton pitää olla ensin katsastettu ennenkuin museorekisteröintiin pääsee eli museotarkastusta aletaan edes tehdä.
jos laki on muuttunut viime aikoina, men ja tiedä.
joka tietää paremmin voi kertoa eli sellainen kaveri joka on ensin museoinut autonsa ja sitten vasta katsastanut voi kertoa varmaan onko se mahdollista.
Minä hain viime kuussa Ruotsista -69 ysiysin eikä kukaan puhunut mitään siitä, että olisi pitänyt katsastaa ensin ja vasta sitten museokatsastaa... Tein juuri päinvastoin; ensin museotarkastus, sitten katsastus ja hyvin onnistui...
niin mutta tuohan on ollut ruotsissa kilvissä! mo anyway löytyi tälläinen joku oli jo kysynyt katsastaja.com osoitteesta:
kysymys koskee museokatsastusta ja rekisteröintiä. esim:auto ajettu hyvin vähän vm 80,ei koskaan rekisteröity. saako museoleiman ja saako sen jälkeen rekisteröityä ja katsastettua.
- Jos auto ei ole koskaan ollut rekisterissä, käsitellään sitä uutena autona -> sen tulee täyttää kaikki nykyiset vaatimukset. Eli ei voi rekisteröidä Suomeen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ei kai kukaan tuollaista liikenteeseen osta? Hullu ajatuskin. :twisted:
Oikeastaan museoviraston pitäisi kieltää jos joku edes suunnittelee. :evil:
9000CS 2,3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: antaahan se

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

nalleolut kirjoitti:
Piilosaabisti kirjoitti:
mestari kirjoitti: joskus olen kuullut sanottavan että auton pitää olla ensin katsastettu ennenkuin museorekisteröintiin pääsee eli museotarkastusta aletaan edes tehdä.
jos laki on muuttunut viime aikoina, men ja tiedä.
joka tietää paremmin voi kertoa eli sellainen kaveri joka on ensin museoinut autonsa ja sitten vasta katsastanut voi kertoa varmaan onko se mahdollista.
Minä hain viime kuussa Ruotsista -69 ysiysin eikä kukaan puhunut mitään siitä, että olisi pitänyt katsastaa ensin ja vasta sitten museokatsastaa... Tein juuri päinvastoin; ensin museotarkastus, sitten katsastus ja hyvin onnistui...
niin mutta tuohan on ollut ruotsissa kilvissä! mo anyway löytyi tälläinen joku oli jo kysynyt katsastaja.com osoitteesta:
kysymys koskee museokatsastusta ja rekisteröintiä. esim:auto ajettu hyvin vähän vm 80,ei koskaan rekisteröity. saako museoleiman ja saako sen jälkeen rekisteröityä ja katsastettua.
- Jos auto ei ole koskaan ollut rekisterissä, käsitellään sitä uutena autona -> sen tulee täyttää kaikki nykyiset vaatimukset. Eli ei voi rekisteröidä Suomeen.
Eihän sitä sitten saa vaikka ruotsin kilpiin ensin laittaisi.(jos saa sielläkään) Senhän olisi silloinkin täytettävä käyttöönotto-ajan mukaiset vaatimukset.

Taitaa pysyä nähtävyytenä, ja hyvähän se. :)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Katsastajat.com:ssa on niin ristiriitaista tietoa, että se on imo tietolähteenä yhtä luotettava kuin poliitikot. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Tobbana kirjoitti:Katsastajat.com:ssa on niin ristiriitaista tietoa, että se on imo tietolähteenä yhtä luotettava kuin poliitikot. :D

-Sami
juu tuossa olet oikeassa! mutta mobilisti lehden tietolähde kertoo saman tarinan eri auton kohdalla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin