Nexen N3000 -kesärenkaat (kellään kokemuksia?)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

pakinen kirjoitti:Karu totuus on myös se, etä kaikilla ei ole laittaa toista tuhatta euroa renkaisiin joka kesä. Halvalla ostan hyvän jos mahdollista, aivan sama onko se sitten rengas vai televisio.
No tuossa juuri annoin hyvän vaihtoehdon, eli noi Contin, Misukan jne. "normikäyttömallit". Ne kestävät käyttöäkin paremmin. Ei varmasti maksa toista tonnia, kun itse saan saksasta PS2:set 18" 235 ja 255 leveinä alle tonniin kotiovelle.
STCF #3
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Wanli S1088

tommonenon kanssa noista halppisrenkuloista nyt tullut myyntii .

onkohan kellään kerenny olemaan :D

paskatha ne on, mutta mitä muuta :D

http://www.wanlirenkaat.fi/index.htm
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

www.wanlirenkaat.fi kirjoitti:Syyt miksi kannattaa valita Wanli-renkaat autoosi:

* Halpa hinta
* Korkea laatu :lol: :lol:
* Enemmän hyötyä
* Hyvä kulutuskestävyys
* Erinomainen märkäpito :P :lol:
* Renkaat kuluvat tasaisesti ja säilyttää hyvät ominaisuutensa koko käyttöikänsä ajan
* Hiljainen ajonautinto
Ihan hauskaa luettavaa :D. Ei sillä että noi mun ois yhtään paremmat.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minähän ostin viime keväänä osittain rahan puutten takia Hankookin renkaat. Tosin nehän voittivat AutoBildin testinkin, mutta suomalisissa lehdissä ei niin hyvin kyllä pärjänneet. Kyllähän ne ihan tavallisessa ajossa käyvät, mutta lujempaa ajaessa ovat jotenkin epätarkat ja tunnottomatkin. Märällä tuntuvat toimivan ihan hyvin, tosin kostealla tiellä en yleensä lujempaa ajakkaan. Vesiliirto riippu kai eniten renkaiden urasyvyydestä (vauhdin jälkeen). Aluksi tuntuivat hiljaisilta, mutta sitten ovat minusta muuttuneet äänekkäämmiksi tai melu jotenkin häiritsevämmäksi. En nyt niitä osaa suositella muuten, mutta ovat kai ne nyt kuitenkin paremmat kuin jotkin loppunajetut renkaat. Uusia en ehkä enää noita osta.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mimmi:Miksi pitää pilata auton ajettavuus ym. laittamalla pingpongit renkaiksi?
Jollei ole varaa hankkia kunnollisia renkaita, kannattaisi varmaankin luopua ensin esim. alustapäivityksestä, hifistyksestä tms. ja ostaa sillä rahalla kunnolliset renkaat.

Samaa mieltä. Vaikka rengastestien luotettavuudesta kuulee aina sillöin tällöin jotain narinoita , mutta vahvasti suuntaa antavia ne kuitenkin mielestäni on. Ei liene sattumaa , että eripuolilla maailmaa suoritetut testit antavat n.5 rengasmerkkiä kärkeen, tosin joskus eri järjestyksessä.
Ensimmäinen , mitä kannattaa tehdä ennen vanteita ja muita karvanoppia , on ostaa kunnon renkaat alle. Oliskohan seuraavana vuorossa jarru- ja alustasetti , näiden jälkeen kaikki muut.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vähän sama homma noissa renkaissakin nykyään kuin öljyissäkin, merkki maksaa. Tavara saattaa tulla samaa linjaa myöten, mutta kylkeen lätkätään eri merkki, jotta päästään kilpailemaan myös ns. halpisten kanssa. Köyhät valittaa, mutta itse en maksa merkkilisää jos vastaavan saa edullisemminkin.
Foxbody turbo
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AnttiR kirjoitti:Ensimmäinen , mitä kannattaa tehdä ennen vanteita ja muita karvanoppia , on ostaa kunnon renkaat alle. Oliskohan seuraavana vuorossa jarru- ja alustasetti , näiden jälkeen kaikki muut.
Ihan loistavaa... Oletko mahdollisesti nähnyt elokuvan "Hei, Kuka puhuu?". En minäkään, mutta leffan nimi sopii kirjoitukseesi aika hyvin. Kenelläs on karvanoppaa konepellin alla useammalla tuhannella eurolla, muttei tehoja vastaavista jarruista eikä alustasta ole tietoakaan. En halua dissata konehuonettasi, se on todella upea, mutta sinulla jos kellä pitäisi olla tärkeät päivitykset hieman muualla. Älä nyt suutu, mutta jollet ole kiinnostunut jarruista ja alustasta, niin laita nyt ainakin siivet ja jarruvarjo :D Pysyy auto hallinnassa ainakin ilmassa ja saattaa jopa pysähtyäkin sieltä "laskeuduttaessa".

Mulla oli viime kesänä aivan älyttömän hyvät kumit (ja kalliit), mutta se ajotyyli mihin niiden ominaisuudet on tehty, en ole kiinnostunut enää harrastamaan. En revittele mutkissa, kaahaa sateella enkä ole järin innostunut edes kuivalla motarillakaan kovissa nopeuksissa "leikkimään". Joskus harvoin saattaa innostua (lähdettäessä jostain), mutta se on ehdottomasti kuolettavimmasta päästä.



Ai niin, mutta enhän mä oikeestaan tarviikkaan noita uusia kun eihän mulla oo kuin 124 laiskaa pollea. Turhaan ostinkin voi hitsin hitsi :D Mut hei onneks ei ollu kalliit, nyt mulla on vihdoin viimein varaa uuteen tiskiharjaan, oonkin haaveillu siitä jo kauan :lol: Sillähän voi pestä pöntön ja hampaatkin :lol:
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

ng900aero kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Laatuun kannattaa satsata, itsekin oon ajellu 4: ttä talvea EKO-TURBOn pinnatuilla hakkis-2: lla, ja pintaa riittää + nastat/nasta rapsahtaa joka kierroksella, meno maistuu ja tiellä pysyy 8)
Nuista ku nyppään loput nastat pois niin ajaahan noilla ainakin kesän kaks.
Kuiteskin oot mennyt törsäämään ja hankit nuo pinnatut kiekot käyttämättöminä isolla rahalla, minä sensijaan ostin huuto.netistä cabbeen KÄYTETYT pinnatut nastarenkaat 20 eurolla (peltivanteista piti kyllä köyhtyä 10 euroa lisää :( ) :lol:
Eturenkaista ripisi kyllä nastoja tuossa lumettomana alkutalvena irti mutta eiköhän niihin saa painettua uudet nastat ensi talveksi liiman kanssa 8)



juu ei oo mitään järkee ostaa auton hintasii renkaita tai edes lähellekkään auton hintasii renkaita.... joku 500e renkaista niin OMG O_o

halvemmallakin saa ja paremmat
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Saapasi:mutta sinulla jos kellä pitäisi olla tärkeät päivitykset hieman muualla.

Nyt en ymmärrä. Jarrut käyty läpi , sport -alustasarja vaihdettu ja pari kymmentä puslaa vaihdettu uretaanisiin.Omasta mielestä noikin asiat oon päivittänyt . Renkaita en meinaa vaihtaa 17 tai isompituumaisiin enkä autoa meinaa madaltaa enempää.

P.S. enhän kirjoittanut,että sulla olisi karvanoppia ( sitä en tiedä onko sellaiset hankintalistallasi :P ) , kirjoitin yleisellä tasolla.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AnttiR kirjoitti:Saapasi:mutta sinulla jos kellä pitäisi olla tärkeät päivitykset hieman muualla.

Nyt en ymmärrä. Jarrut käyty läpi , sport -alustasarja vaihdettu ja pari kymmentä puslaa vaihdettu uretaanisiin.Omasta mielestä noikin asiat oon päivittänyt . Renkaita en meinaa vaihtaa 17 tai isompituumaisiin enkä autoa meinaa madaltaa enempää.

P.S. enhän kirjoittanut,että sulla olisi karvanoppia ( sitä en tiedä onko sellaiset hankintalistallasi :P ) , kirjoitin yleisellä tasolla.
Ai miten jarrut "käyty läpi" ? Alustasarjaa en myöskään muista sinun maininneen. Eli olet siis mennyt muuttamaan ne salaa (mun tietämättä)...jumaleissön 8O Sehän on sitten laitonta sellanen touhu :D.

PS. Karvanoppia ei ole eikä tule. Mullahan on vielä alkuperäismankkakin (parempi lisävaruste sellainen). Siihen varmaan tulee parilla kympillä FM-yhteys ämpärisoittimeen. Jos tosta tiskiharjasta ny jää :D
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Saab 900 2.0t Cab -97
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Esim. Tämä: Goodyear EAGLE NCT 5 hävisi tuolle.. ja melkein tuplahinta.

Ja tämä: Dunlop SP SPORT MAXX.. jolla hintaa sen karvan alta 200e/kpl.

Nämä siis Tyretestin perusteella katsottuja tietoja.
Saab 900 2.0t Cab -97
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Harrimatias kirjoitti:Esim. Tämä: Goodyear EAGLE NCT 5 hävisi tuolle.. ja melkein tuplahinta.

Ja tämä: Dunlop SP SPORT MAXX.. jolla hintaa sen karvan alta 200e/kpl.

Nämä siis Tyretestin perusteella katsottuja tietoja.
Kannattaa mielestäni tutustua kyseiseen Tyretest.com -systeemiin ennen kuin päättää miten paljon tuloksiin nojaa.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Tri-Lo kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Esim. Tämä: Goodyear EAGLE NCT 5 hävisi tuolle.. ja melkein tuplahinta.

Ja tämä: Dunlop SP SPORT MAXX.. jolla hintaa sen karvan alta 200e/kpl.

Nämä siis Tyretestin perusteella katsottuja tietoja.
Kannattaa myös tutustua kyseiseen Tyretest.com -systeemiin ennen kuin päättää miten paljon tuloksiin luottaa. :idea:
Mä olen ymmärtänyt niin, että siellä olisi juuri meidän kuluttajien antamia mielipiteitä ja tuloksia, voi olla että olen väärässäkin.

Mutta äiti kerto, kun ite en osaa....

Eikös juuri tässä haluttu KULUTTAJIEN kokemuksia?

http://www.tyretest.com/wir.html
Saab 900 2.0t Cab -97
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Saapasille: olivat päivitettynä ennekuin sinuun tutustuinkaan . En välttämättä halua kailottaa pitkin maita ja mantuja autolleni tehdyistä muutoksista (vrt.aikaisemmat viestini kahden vuoden aikana) . Olen kertonut niille ,jotka ovat asioita huomanneet kysyä.

Autan ja jaan tietoa (?)mielelläni , jos sellaista mulla vain on.Toivon mukaan olet myös tuntenut kohdallasi niin.

Mitä tiskiharjaa oot ajatellut ja onko jonkun merkin suhteen suosituksia? Itsellä on Kungs.
Vastaa Viestiin