Ekat pinnoitetut kummit
Re: Ekat pinnoitetut kummit
Ei oikein vakuuta. Patongin alla tuli mukana kyseisen pajan paistamat talvirenkaat Michelinin kuviolla. Valmistusleima 15/06, eli vajaa kolme vuotta ajetut, pintaa jäljellä 5-6 milliä.east kirjoitti:Haminalainen CR-rengas, joka paistelee kiekot itse, myi setin (195x60x15) hintaan 250e. Kuvio misukan joku uudempi, näyttää hyvältä.
...
Kävikö tuuri vai onko jollain huonoja kokemuksia ko. pajan renkaista?
Kolmen viikon sisällä on ajettu parisen tuhatta kilometriä ja yksi rengas on alkanut vuotaa tänä aikana kahdesti kahden eri nastareiän alta. Vaikuttaisi siltä, että kyseisen renkaan pinta on hiottu liian ohueksi ennen uuden pinnan liimaamista ja nyt nastat ovat alkaneet syödä itseään läpi.
Renkaat tasapainotettiin ensimmäisen reiän paikkauksen yhteydessä. Joka renkaaseen meni painoja toistasataa grammaa. Tässä vuotavassa esim 125g.
Joka renkaassa on pintaheittoa useita millejä ja melu ainakin näin kuluneena aivan hirvittävä.
Vastapainoksi melulle, pidosta ei ole tietoakaan ei jäällä, eikä märällä asvaltilla.
ABS:t rutisevat jopa kaupunkinopeuksilla risteykseen hiljennettäessä.
Lunta ei ole ollut vielä niin paljoa, että olisi kokemusta.
Lyhyesti sanottuna: Aivan kelvottomat ainakin vajaan kolmen vuoden jälkeen.
Paras käyttökohde näille olisi meluvallin täytteenä.
Edellisen Xantian alla menneet samanikäiset Kleberin Kapnor 4:t (=Nokian HKPL2) olivat loistavat näihin verrattuna.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Kyllä rengas on melko halpa henkivakuutus.Omiin ajoneuvoihin ei tule pinnattuja eikä halpiskumeja.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Korjaus viestiini, löytyi vielä kolmaskin vuoto. Ja taas nastan alta. 
Ja juu, meinasin kyllä ostaa noiden tilalle ihan oikeat talvirenkaat.

Ja juu, meinasin kyllä ostaa noiden tilalle ihan oikeat talvirenkaat.
Svc, Saabiton saabisti
Vaimon auto.Mimmi kirjoitti:Eikös olisi helpompi ostaa oikea auto (lueSvc kirjoitti:Korjaus viestiini, löytyi vielä kolmaskin vuoto. Ja taas nastan alta.Ja juu, meinasin kyllä ostaa noiden tilalle ihan oikeat talvirenkaat.
)

Siksi toisekseen, ei se oikea auto niitä talvirenkaan näköisiä esineitä miksikään muuttaisi...
Svc, Saabiton saabisti
Eikä auton tarvii olla pakasta vedetty,alkaa olee ostajan markkinat.Saa käyttettyihin autoihinkin uusia renkaita ynm,sälää 

Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Onhan se kiva, kun voi kehua laittavansa käytettyynkin autoon niin paljon rahaa, että kaupanpäälistenkin arvo menee yli sen, mitä meillä käytetään kokonaiseen vm 99/00 autoon...Mimmi kirjoitti:Jep. niin saavfr kirjoitti:Eikä auton tarvii olla pakasta vedetty,alkaa olee ostajan markkinat.Saa käyttettyihin autoihinkin uusia renkaita ynm,sälää![]()
Pyhäautoon tuli uudet nastarenkaat, ajovalot ja etuvilkut; tavaratilan lasien tummennukset ja tankki täyteen bensaa. Takajarrut menevät vielä uusiksi.
Nämä kaikki luonnolliseti myyjäliikkeen piikkiin.

Svc, Saabiton saabisti
Minä sain käytettyyn autoon uudet Hakkapeliitta 4:set 270 eurolla Vianorilta? Tämä siis ennen tätä "finassikriisiä", ja ihan yksityishenkilönä nuo ostin. Toki vanteille nuo joutuu kääntämään itse.
Pinnoitettuja kumeja saisi todennäköisesti ilmaiseksi, mutta kun uudetkin maksavat tuon verran niin en kehdannut edes kysyä
Pinnoitettuja kumeja saisi todennäköisesti ilmaiseksi, mutta kun uudetkin maksavat tuon verran niin en kehdannut edes kysyä

Hmm. Aika halvalla olet lisukkeet saanut. Johan kunnollisten 185/65R15 talvirenkaiden listahinta töineen on 400-500e
Piti siihen patonkiin melkein pari tonnia käyttää. Valitettavasti tuonikäiset Saabit maksavat vähintään tuplasti, eli me pankin velkavangit joudumme ajamaan toistaiseksi kaikenmaailman kikottimilla ja keskittymään vanhempien Saabien harrastamiseen.
Ja kyllä. Olen ihan rehellisesti kateellinen niille, jotka voivat sijoittaa autoihinsa tuhansia euroja.

Piti siihen patonkiin melkein pari tonnia käyttää. Valitettavasti tuonikäiset Saabit maksavat vähintään tuplasti, eli me pankin velkavangit joudumme ajamaan toistaiseksi kaikenmaailman kikottimilla ja keskittymään vanhempien Saabien harrastamiseen.
Ja kyllä. Olen ihan rehellisesti kateellinen niille, jotka voivat sijoittaa autoihinsa tuhansia euroja.

Svc, Saabiton saabisti
Kyllähän noihin myytäviin satsataan. Mun käyttökinneriin oli tehty öljynvaihto/huolto sekä tuulilasi ja akku oli uusittu. Itse tein vielä ostokseen sellaiset vaatimukset, että autoon tuli uusi taustapeili, pyyhkimien varsien säätö ja uudet pyyhkimensulat ja katsastus läpi joten katsastustarkastuksessa meni uusiksi alatukivarren etupuslat ja rekisterikilven valon inssi vielä bongasi.
Että aikanen lista tuohonkin laitettiin liikkeen piikkiin. Lisäksi palvelu oli sen verran rentoa ja mukavaa, että olen sieltä myös pikkunippeleitä ostellut. Ja kohta olisi öljynvaihdon aika.
p.s. Saattaa kuulostaa kummalta mutta olen tavannut em. rentoa palvelua vain Saabin ja Opelin (phtyi...) palveluissa.
p.p.s. Aiheeseen liittyen, Ekoturbot olivat ainoat ja oikeat kunnolliset uusiorenkaat
Että aikanen lista tuohonkin laitettiin liikkeen piikkiin. Lisäksi palvelu oli sen verran rentoa ja mukavaa, että olen sieltä myös pikkunippeleitä ostellut. Ja kohta olisi öljynvaihdon aika.
p.s. Saattaa kuulostaa kummalta mutta olen tavannut em. rentoa palvelua vain Saabin ja Opelin (phtyi...) palveluissa.
p.p.s. Aiheeseen liittyen, Ekoturbot olivat ainoat ja oikeat kunnolliset uusiorenkaat

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Onko jengillä kokemuksia näistä Master Nordic(3) pinnoitetuista?
herätelläämpäs vanhaa aihetta..
eli onkos jollain kertynyt kokemuksia tällä välin pinnatuista kumeista?
erityisesti nuo master nordic 3 kumit kiinnostaisi kun ovat halvat ~250e ja niitä tässä kotikylilläkin kaupataan...
eli onkos jollain kertynyt kokemuksia tällä välin pinnatuista kumeista?
erityisesti nuo master nordic 3 kumit kiinnostaisi kun ovat halvat ~250e ja niitä tässä kotikylilläkin kaupataan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
Veli laittoi tommoset E38 bemariin alle koossa 225/45/17. Ei ole ainakaan moittinut. Pito on kuulemma hyvä eikä ole äänekkäät (itekkin ollut kyydissä), toki isommissa bemmeissä on aika hyvät äänieristeet mut kumminkin..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
Faijalla menny tämän vuoden aikana kolmista pinnotetuista renkaista runko hajalle. Aivan solmussa kaikki... En tosin osaa sanoa kuinka vanhoja ne oli, mutta vähän niillä oli ajettu.
Itelläkin joku sarja käytettyjä pinnoitettuja ollut, ja onhan ne aika surkeita ollut. Siis verrattuna muihin käytettyihin.
En menis renkaitani pinnoittamaan, kun ei sillä säästä paljon mitään. Eri juttu jos tulis ajettua renkaat loppuun vuodessa, ois ehkä vielä runko kunnossa kun pinnoittaa...
Toisaalta nyt kun on viimein päässyt uusien renkaiden makuun, niin enpä ostaisi käytettyjä kumejakaan enää
Itelläkin joku sarja käytettyjä pinnoitettuja ollut, ja onhan ne aika surkeita ollut. Siis verrattuna muihin käytettyihin.
En menis renkaitani pinnoittamaan, kun ei sillä säästä paljon mitään. Eri juttu jos tulis ajettua renkaat loppuun vuodessa, ois ehkä vielä runko kunnossa kun pinnoittaa...
Toisaalta nyt kun on viimein päässyt uusien renkaiden makuun, niin enpä ostaisi käytettyjä kumejakaan enää

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
Kannattaa noin yleisesti ottaen ostaa halvempi auto, niin on sitten varaa ostaa kunnon renkaat.
9-5 Aero - 00